Всеки знае поговорката "По дрехите посрещат, по ума изпращат". Тя не е измислена току-така. Особено първата част от нея. 

Проучвания показват, че начина, по който се обличаме има голямо отражение върху отношението на хората към нас. Например: Строгите официални рокли карат асистентките в университетите например да изглеждат по-интелигентни. Хората, които носят очила с тънки рамки, автоматично се приемат като интелигентни. Добре облечените продавач-консултанти са по-склонни да предизвикат клиентите да направят покупка. И всички тези факти са прекрасни. 

По отношение на начина на обличане при различните полове, положението е още по-сериозно. За проучването си през 1990 година, професор от университета Аубърн накарал 109 участници, които работили в сферата на маркетинга и банкирането да гледат 4 видеа на жени, които кандидатстват за работа на мениджърска позиция. Кандидатите били облечени с дрехи с различно ниво на мъжественост. Като "мъжествени" се опредлят дрехите, които са с изчистени, прави линии и в тъмни цветове като черно, сиво, тъмно синьо. Като женствени се приемат дрехите, които очертават повече фигурата и са с по-светли цветове, като бежово например. Участниците трябвало да оценят кандидатите за работа според управленските им качества и да преценят дали биха ги наели на работа. 

Резултатът? 

Колкото по-мъжествено е облечена една жена, толкова по-голяма е вероятността да бъде наета на работа, без значение дали оценката се прави от мъж или жена. Подсъзнателно, жените, които се обличат по "мъжествено" се считат за по агресивни и настойчиви. Това са качества, които предполагат бързо изкачване по корпоративната стълбица. 

В заключение, проучването показва как влияят културните асоциации на наемането на работа. Мъжествеността се свързва с лидерство, за това жените, обличайки се по-мъжествено се считат за по-добри лидери от тези, които предпочитат по-женствените дрехи.