Първите няколко часа от работния ден могат да имат значителен ефект върху вашето ниво на производителност през следващите осем, така че е важно да имате сутрешна рутина, която да ви осигури успех.

„Когато имаш добър старт на деня е от решаващо значение за постигането на по-добри резултати и в крайна сметка, на по-голям успех в кариерата”, казва Лин Тейлър – експерт на работното място, Америка.

Начинът, по който започва вашата сутрин, често определя тона и отношението ви за деня. Той може да доведе и до провал. Ако обаче си създадете добри сутрешни навици за работа, няма да се чувствате непродуктивни и разсеяни в края на дена или седмицата.

Експерти по постигането на успех на работното място са съставили списък с 16 неща, които всички служители трябва да пD1аят, приготвяйки се за работа всяка сутрин.

1. Пристигане на време. Това може би е нормално за повече хора, но някои от тях не си дават сметка, че ако закъснеят, могат не само да направят лошо впечатление, но и да пропилеят целия си ден. Когато отидете на работа на време или по-рано, насърчавате мисленето и чувството си за постижение.

2. Поеми дълбоко дъх. „Буквално... и направи нещо, за да се съсредоточиш тук и сега.” Много хора отиват на работа притеснени, защото не им остава достатъчно време за вкъщи, за „домашните неща”, започват да работят на бързи обороти и накрая просто полудяват. Намаляването на темпото, моментната пауза и създаването на рутина, чийто център сте вие, може да направи чудеса, помислете за това.

3. Яжте подходяща закуска. Закуската е най-важното хранене за деня. Благодарение на нея сте не само в добра физическа форма, но и получавате умствената енергия, която ви е нужна, за да се справите с работния ден.

4. Започвайте всеки ден с чисто досие. Може би ви се налага да присъствате на проекти или дискусии, които са прехвърлени от вчерашния следобед, но опитайте да се отнасяте с всеки като нов. Оставете всички глупости от вчера зад себе си, включете се в това, което се случва в самото начало на деня, организирайте се и бъдете готови да ударите земята, ако се наложи.

5. Не бъдете мрачни. Обърнете внимание на настроението си и бъдете нащрек за ефекта му върху останалите. Първото и последното нещо за деня е емоционалната интелигентност, която може да има най-голямо въздействие. Така че, ако не искате да сте „мрънкало”, преодолейте го и бъдете позитивни, щом отидете в офиса. Изпийте втора или трета чаша кафе, ако ви се налага.

6. Организирайте деня си. Първият час на работния ден е най-подходящото време за оценка на приоритетите и съсредоточаване върху най-необходимото. Твърде много хора се разсейват още в ранните часове, правейки най-маловажните неща, като проверяване на електронна поща, докато имат цяла плеяда по-важни въпроси, върху които трябва да поработят. Направете си списък със задачи или актуализирайте този от предния ден и пробвайте да се придържате към него. Все пак, ако шефът има спешна нужда от нещо, ще трябва да разбъркате приоритетите си в рамките на разумното.

7. Бъдете там! Дори и да не сте ранобудна личност, трябва да бъдете будни, щом стъпите в офиса. Особено, ако сте на ръководна позиция, от решаващо значение е да бъдете адекватни, умствено и физически, и да общувате.

Да отделите време за обединяване на екипа си е от съществена важност. Освен това, малките на пръв поглед неща – осъществяването на очен контакт, усмивката, заинтересуване от това как е минала нощта им и проверяване на нещата, при които може би ще се нуждаят от помощ, ще ви бъдат от полза като лидер – ще дадете тон за работа на отбора си.

8. Проверете колегите си. Бързо 5 или 10-минутно консултиране, може да бъде ефективен начин за много хора да започнат деня си. Уверете се, че на малка среща без столове, всеки ще може да сподели целите си за деня и важна информация, която абсолютно всеки член на екипа трябва да знае.

Тези малки събирания, помагат да хората да се фокусират и нещо по-важно – обединяват всеки с отбора. А чрез публичното споделяне на целите си, шансовете за постигането им се повишават значително. Останалите 8 сутрешни навика, вижте тук.