Напоследък модната индустрия получава доста негативни отзиви. Прекомерно количество, открита сексуална реклама, хуманитарни въпроси, съдебни дела и т.н. Гигантите в този бизнес са вложили милиони долари за масивни PR кампании, стигайки до стартирането на „съзнателни колекции”, чиито приходи се даряват за достойни каузи. И въпреки всички тези усилия, истината остава – модата е една от най-мръсните индустрии в света. Ето какво не искате да знаете за нея:


Модната индустрия е направена, за да ви накара да чувствате, че не сте „в крак с модата” след седмица.

Имало едно време два модни сезона: пролет/лято и есен/зима. С бързи темпове до 2014 г. модната индустрия вече може да се похвали с 52 „микро-сезона” годишно. С нови тенденции, появяващи се всяка седмица, индустрията има за цел да накара потребителите да купят възможно най-много дрехи за отрицателно време.

Изчислено е, че H&M и Forever21 пускат нови стилове ежедневно, а Topshop представя 400 стила на седмица в своя уебсайт.

С дизайнери, които създават нови визии всяка седмица, модният календар на тези компании работи така, че да накара клиентите да мислят, че не се обличат според тенденции след първото носене на новите си дрехи.

„Отстъпките” не са истински отстъпки.

Най-пестеливите любителите на модата обичат идеята да отидат в аутлет и да си тръгнат с дизайнерски марки на по-ниска цена. За съжаление, „останалото” или непродаваемите артикули, които купуваме, мислейки, че обличаме нещо велико, често никога не са виждали дизайнерски етикет.

Истината е, че брокерите на аутлети сключват сделка с дизайнерите, за да могат да слагат марките им на своите евтини облекла, които са произвели в собствените си фабрики с ниско качество.

Върху дрехите ви има олово и опасни химикали

Според центъра за опазване на околната среда Charlotte Russe, Wet Seal, Forever21 и други популярни марки продават замърсени с олово портмонета, колани и обувки, година след подписване на споразумение, според което се ограничава използването на тежки метали в продуктите им.

Продуктите с високо съдържание на олово трябва да се предлагат по-малко на млади жени, тъй като натрупването му може да причини увреждане при бременност както на майката, така и на плода. Оловото е свързано и с по-висока степен на безплодие при жените, повишен риск от инфаркти, инсулти и високо кръвно налягане.

Облеклото е създадено, за да се разпадне

Модни гиганти като H&M, Zara и Forever21 са загрижени за най-ниските слоеве на обществото. Техните бизнес модели зависят от желанието на потребителите за нови дрехи, което става инстинктивно, ако облеклото се разпадне при първото пране.

Магазини като H&M произвеждат стотици милиони облекла всяка година. Те печелят от този океан от дрехи.

Кантовете и пайетите са индикация на детския труд

Оценки на индустрията показват, че от 20 до 60 процента от производството на дрехата е направена у дома – чрез неформални работници.

Милиони отчаяни хора, работещи от домовете си, се намират в най-бедните региони в света – „прегърбени, шиещи и бродиращи съдържанието на глобалния гардероб... в гета, където цялото семейство може да живее в една стая.”

Често с помощта на децата си надомните работници шият толкова бързо, колкото могат, и толкова дълго, колкото дневната светлина им позволи, за да подобрят имиджа на дрехите, които в крайна сметка стоят в нашите гардероби.

Източник: HUffington Post