Търсите най-ефективните начини да станете по-добър мениджър на отбора? Можем да ви помогнем. Не е лесно да сте добър мениджър, тъй като имате повече отговорности и винаги трябва да вдъхновявате и насърчавате екипа си да работи по-добре. Производителността на вашия екип зависи най-вече от вас самите. Трябва да бъдете истински професионалист и модел за подражание за вашите колеги. Ето няколко трика, за да станете по-добър мениджър.

1. Давайте добър пример

Трябва да работите така, както вашият екип го прави. Ключовата дума тук е екип, което означава, че трябва да работим заедно. Ако имате труден проект, най-голямата грешка ще бъде просто да чакате подчинението ви да го изпълнят. За да постигнете най-добрите резултати, е нужно вие да сте плътно до отбора си. Предложете идеите си и направете всичко възможно да помогнете на колегите да се справят в срок.

Говорейки за време, не забравяйте да идвате навреме на работа всеки ден. Мотивирайте ги да направят същото. Ако дойдете по обед, никога няма да се превърнете в успешен мениджър на отбора. Следвайте правилата, които прилагате към своя екип, и те определено ще ви уважават и ще искат да работят с вас.

2. Мотивирайте екипа си

Мотивирайте членовете на екипа си да работят по-добре. Вдъхновете ги да подобрят професионалното си развитие и им помогнете да постигнат своите цели в кариерата. Един от най-добрите начини за мотивиране е да организирате редовни персонални срещи, по време на които да разговаряте за силните и слабите страни на служителя, за целите му и нещата, от които се нуждае, за да работи по-добре и да се чувства щастлив на работното място.

3. Признавайте постиженията на членовете от екипа

Трудно ни е да разберем защо е толкова трудно за един шеф или мениджър да признае постиженията на служителите си и просто да каже "Браво" за добре свършената работа. Това е несправедливо и разочароващо, особено ако работите усърдно през целия ден, а понякога и вечер. Ако сте мениджър на екип, се уверете, че не правите същата грешка. Ако даден член на екипа свърши фантастична работа, признайте постижението му. Вашият екип ще ви уважава и никога няма да каже, че сте лош мениджър.

4. Щастлив час

Независимо дали компанията предвижда бюджет за Happy hour или не, добре е да го организирате веднъж седмично. Да бъдеш успешен мениджър на екипа не е само работа. Вие като мениджър трябва да сте запознати с техните интереси, хобита, семейства и проблеми. Щастливият час е една прекрасна възможност да опознаете колегите си и да им помогнете да се чувстват по-добре.

5. Признайте грешките си

Много хора имат проблем с това да признават грешките си, особено шефовете. Те винаги ще намерят хиляди начини да докажат, че грешиш и че не си вършиш работата добре. Въпреки това никой не е съвършен и всеки може да допусне грешка. Трябва да се научим да си го признаваме. Оставете егото си вкъщи и не се страхувайте да кажете на членовете на екипа си, че това е вашата грешка. Вашият екип ще стане по-опитен и успешен, ако има добър и мъдър мениджър, който знае как да вдъхновява.