Един от най-известните лектори в света - Брайън Трейси ще бъде в България на 11 март и ще сподели безценен опит с българските професионалисти. Ето какво каза той преди идването си в София:

- Брайън, последните 30 години сте работили върху това да превърнете невероятно богатия ви опит в система за успех. Как започна всичко?

Б: - Koгато бях на 20 г., бях беден, изключиха ме от гимназия, нямах особени предимства пред другите и тогава започнах да си задавам въпроса „Защо някои хора са по-успешни от други?“

С течение на времето, разбрах, че отговорът на този въпрос е търсен повече от 2 500 години, от някои от най-мъдрите хора във всяка култура.

Добрата новина е, че днес знаем много повече за това как да постигнем успех, щастие и просперитет, отколкото когато и да било и за първи път можем да предвидим успеха във всяка сфера от живота си.

В началото работих на много и различни места, но повратната точка за мен настъпи, когато започнах работа като специалист продажби в средна по големина компания и започнах да си задавам въпроса – защо някои агенти непрекъснато изнемогват, а други получават милиони от комисионни?

Защото разговарят с успешни хора и копират техните маниери и стратегии.

Пътят към върха е прост. Учи се от успешни и щастливи хора, такива с високо самочувствие, самоуважение и гордост, и прави това, което правят те. Ако го правиш, няма какво да ти попречи да се радваш на същите успехи, награди и постижения.



- Коя е основната грешка, която допускат хората, когато определят целите си?


Б: - Една от основните грешки е, че хората не знаят какво искат от живота си и не отделят достатъчно време да определят какво наистина е то.

Хората не знаят какви са ценностите им. Мислят си че знаят, но много често тези ценности са наложени отвън - семейство, приятели, среда и т.н. Това е първата грешка, която води до много други.

Ако не знаеш кои са ценностите ти е много трудно да определиш целите си (не тези на партньора до теб, шефа, семейството, а твоите собствени цели). Ти набелязваш цели, дори ги записваш, но много често, те не са твои, а когато не са твои, липсва онази истинска дълбока страст, която ти помага да ги постигнеш. И дори да успееш да ги постигнеш, ще продължаваш да чувстваш неудовлетвореност.


- Кои са качествата, които притежават най-добрите специалисти по продажби?

Б.: - Хиляди часове и милиони долари са похарчени в изучаване на качествата на най-добрите специалисти по продажби във всяка сфера, навсякъде по света.

В днешно време знаем точно кои са те, какво мислят, какво е отношението им към работата, която вършат и към тях самите.

Когато започнеш да развиваш същите качества в себе си, същите навици и начин на мислене като тези на най-високоплатените специалисти в твоята област, много скоро ще започнеш и да получаваш същите резултати и да печелиш също толкова пари.

Успехът в продажбите е 80% психологическа победа.
Специалистите по продажби мислят по различен начин от обикновените продавачи.
Начинът, по който мислите, определя начина, по който вървите, говорите, чувствате и се държите.

Амбицията е първото качество, което притежават успешните специалисти по продажби. Те са решени да бъдат най-добрите в своята сфера. Гледат на продажбите като средство, с което да постигнат целите си.

Специалистите по продажби са смели. Страхът е най-голямата пречка за успех, а добрите специалисти по продажби преодоляват страха, който спира останалите.

Честността е също важно качество, на което клиентите много държат.
Друго качество, гарантиращо високи продажби, е емпатията. Грижата за вашия клиент е най-важната част от един разговор за продажба.


Най-добрите специалисти по продажби гледат на себе си повече като на консултанти, отколкото на продавачи. Те приемат себе си като експерти, консултанти, съветници и приятели. Напълно осведомени са за продуктите и услугите, които предлагат, но не са продавачи, а хора, предлагащи решения


- Кой е най-добрият съвет, който са Ви давали?

Б.: - Инвестирай в себе си. Никога не спирай да учиш. Бъди широкоскроен и отворен за нова информация.

Обучението е инвестиция, не разход. Идеята, че обучението е нещо, което правиш само като ти се наложи, е фатална за компанията ви и за вас самите. Обучението е постоянен процес, който трябва да се надгражда.

Най-добрите компании имат най-добре обучените продавачи.
Компаниите на второ място, са тези с вторите най-добре обучени продавачи.
Компаниите на трето място, са тези, които не обучават продавачите си, и са на път да отпаднат от бизнеса.

Има ли интуицията място в процеса на продажби или специалистите по продажби трябва да следват строго определена система?

Б.: - Процесът на продажби е както изкуство, така и наука. Интуицията определено играе голяма роля в продажбите. Въпреки това, интуицията обикновено е резултат от опит, грешки, които си допускал и уроци, които си научил.

Колкото повече опит има човек, толкова повече интуиция има в процеса на продажби.


- Разкажете ни повече за Вашата конференция в София на 11-ти март 2016 г. Какво да очакват хората?


Б.: - Семинарът се основова на работата ми с над 1000 големи компании по целия свят и дългогодишния ми опит в света на бизнеса.

В семинара по "Продажби" ще говорим за най-важните умения за ефективни продажби, изпозлвани от най-високо платените специалисти по продажби в света - как те мислят и действат в ежедневието си, как намират повече потенциални контакти, постигат разбирателство и доверие, идентифицират точно нуждите на клиентите, правят по-добри презентации.

В следобедния семинар по "Персонално Лидерство" ще споделя характеристиките и качествата на най-ефективните личности, във връзка с поставяне на цели и задачи, управление на времето и управлението на хора, както и много други аспекти на взаимоотношенията ни с хората около нас и как да ги мотивирате и стимулирате да искат да работят с вас!

Запазете билети от сайта на събитието BrainTracy.bg.