На 26 октомври в София ще се проведе семинарът Психология на Убеждаването. На него ще научите техники за влияние и убеждаване, които можете да използвате още в същия ден – както в бизнесa, така и в личен план!

Ето какво сподели лекторът Филип Хескет преди идването си в България:

- Филип,би ли ни споделил повече за себе си?

- Роден съм и съм израснал в Манчестър. Завършил съм психология и прекарах 12 месеца в психиатрично отделение - за щастие като студент, а не пациент. След това се присъединих към гиганта Procter & Gamble и само 18 месеца по-късно бях обявен за “Продавач на годината” на компанията.

След като прекарах целия си професионален живот в изучаване и практикуване на техники за убеждаване и влияние, сега продължавам като лектор, а моите презентации са посветени на темата "Психология на убеждаването и влиянието". Това е темата, която доминира в академичната ми и професионална кариера до момента. Познанието и разбирането ѝ са в основата на моя успех.

- Може ли да ни разкажеш за четенето на езика на тялото и тона на гласа?

- Повечето хора са много по-добри в четенето на езика на тялото, отколкото си мислят. Това, в което те не се справят, е прикриването на собствените си жестове. Когато хората се чувстват неудобно, например, кръвта тече към крайниците и те несъзнантелно разхлабват яката си или почесват ухото си. Когато някой се вълнува, нервен е или уплашен, тонът на гласа му се променя и не само, че хората могат да “разчетат" това, но повечето смятат, че е много трудно да то да се прикрие. Ако лъжци се опитват да прикрият своето поведение, те са склонни да се стягат и дори да не мигат, но по ирония на съдбата, по този начин се разкриват истинските им мисли.

Как се формират първите впечатления и каква е тайната те да са добри?
Само за няколко секунди подсъзнателно мозъкът формира становище за някой друг въз основа на това дали харесваме човека (или не) и дали ние мислим, че той ни (или не ни) харесва. Също се формира преценка за това дали уважаваме човека (или не) и дали той ни (или не ни) зачита. Ключът към създаването на добро първо впечатление е позитивният език на тялото, усмивката и това нашите очи да се фиксират върху очите на другия човек за няколко минути. Силата е в очите!

- Кои са нашите психологически подбудители?

- Като за начало, всички ние искаме да бъдем обичани, да бъдем важни за някого и да принадлежим към дадена група. Когато питам хората "Kое е най-важното нещо в живота ви?", те винаги казват, че това е тяхното семейство. Семейството ни кара да се чувстваме обичани, важни.

Всички ние изпитваме и дълбоката нужда да вярваме в нещо и следователно търсим доказателства в подкрепа на убежденията, които имаме. Това прави опитите за влияние върху хората по-трудни.

Ние търсим баланс в живота ни между сигурността и несигурността. Искаме да се чувстваме стабилност в нашата работа; сигурност, че колата ни ще запали, че имаме храна, подслон и така нататък, но също очакваме с нетърпение нещо ново. Обичаме
приятните изненади или с други думи искаме известна несигурност в живота си.

Нуждаем се и от "растеж". Искаме да се усъвършенстваме и ни харесва да мислим, че ще бъдем по-щастливи в бъдеще, дори и да сме щастливи и сега.

Трябва ни надежда.

И накрая, всички искаме "място", което можем да наречем наше.

- Каква е разликата между убеждаване и влияние?

Убеждаването е нещо, което правим с някого, а повечето от нас не искат да бъдат убеждавани. Ако се приберем вкъщи и кажем "Убедиха ме да направя нещо!", ние едва ли ще изглеждаме доволни от това.

Влиянието, от друга страна, е способност, която притежавате, и ключът към повлияване върху някого е той да има усещането, че сам е взел решение - че е бил свободен да избира.

- Кои са ключовите фактори за убеждаване и влияние?

● Хората не се интересуват колко знаете, докато не разберат колко ви е грижа
● Създавайте емоционални нужди у хората
● Продавайте "стойността", а не цената
● Управлявайте очакванията на хората

- Как да се изградим добра репутация и да спечелим доверие?

- Много просто - винаги правете това, което сте казвали, че ще направите. Репутацията е опитът, които хората имат с даден човек/продукт/компания, но МИНУС това, което очакват. Така че, ако се дават лъжливи обещания и хората биват предавани, репутацията се губи. Но ако надвишите техните очаквания, вие ще подобрите своята репутация.

- Как да превърнем взаимоотношенията в бизнес партньорства?

- Всичко е въпрос на доверие. А доверието идва от честността, опита и надеждността, но и една друга важна съставка - трябва да покажете, че нямате почти никакъв личен интерес. Вие действате с грижа за бъдещето на клиента.

- Как да се харесаме на повече хора и да получаваме това, което искаме, по-често?

- Задавайте повече отворени въпроси и слушайте с намерение да разберете, а не с намерение да отговорите.

- Как да накараме хората да ни казват "да"?

- Позволете им да чувстват, че решението, което взимат е тяхно собствено - че те решават да направят това, което искат. Това става като ги питате за някакви неясноти и потушавате страховете, които имат.

- Как да затворим продажба, без да звучим като продавач?

- Трябва да бъде толкова просто, сякаш питаме някого да се ожени за нас. Говорили сме за бъдещето, установили сме общите неща и двамата чувстваме, че това е правилното нещо, което да направим. Най-добрият начин за затваряне на продажба е просто да попитаме: "Да го направим!?"

- Разкажи ни повече за твоят семинар в София на 26 октомври. Какво да очакват хората?

- На събитието в София ще покажа реални, осезаеми "можем-да-използваме-още-днес" техники за влияние върху хората, основани на разбирането за това, което мотивира всички ни.

Места за семинара може да запазите от сайта на събитието.