На 19 май в София ще бъде Филип Ванхаут, бивш Corporate Vice President Marketing на Sony Ericsson, General Manager & Vice President в Dell, Vice President Marketing – Client-Server Division в FUJITSU, за да разкаже на българската аудитория как да работят ефективно извън офис, какви технологии да използват и как това да се превърне в начин, по който ще увеличат ефиктивността и удовлетвореността от работата си.

Филип,
Би ли ни разказал малко повече за себе си?

Бях благословен с изключително динамична 35-годишна кариера в сферата на информационните и комуникационни технологии, а днес живея и “дишам” свободно със своята гъвкава професия.

Стартирах като консултант в “Accenture and Wang Labs” през 80-те и хванах вълната на лаптоп революция в Dell през 90-те. Никога не съм използвал в работата си настолен компютър. Моето поприще е работата с лаптоп, в движение, на места, където ме отведе професията.

В началото на 2000 г., заемах длъжността Вицепрезидент “Глобален маркетинг” в Sony-Ericsson. Там представих първия смартфон с Bluetooth слушалка и се сблъсках както с ползите, така и трудностите на комуникацията с мобилен телефон.

В момента, като Старши вицепрезидент и Управляващ директор за Европа и Африка в Plantronics, любовта ми към технологиите премина към една по-висша цел – да подобря работния процес – идея, която се разпростря из цялата компания. През последните няколко години направих задълбочени проучвания и въведох радикални офис промени в глобален мащаб, за да подпомогна нарастващата тенденция за по-гъвкава и бърза работа.

Аз съм съавтор на „The Smarter Working Manifesto” – оптималното ръководство за това как да се изгради най-доброто работното място, отговарящо на нуждите на 21-ви век.

Председател съм и на Консултативния съвет на Leesman, а през 2013г. получих награда за цялостни постижения от UK Contact Centre Association.

Какво представлява концепцията Smarter Working?

Методът на Smarter Working е управленска философия, която дава на компаниите и мениджърите свободата да избират времето и мястото за работа, при условие, че дадената работа ще се изпълни (резултатите ще са на лице), спестяват се пари (намаляване на разходите) и се съобразяват с природата (опазване на планетата). В основата си този метод се базира на доверие между лидери и подчинени, а също така между самите членове на дадените екипи.

Koe e оптималното работно пространство?

Най-доброто работно място е това, което пасва на типа работа и на индивидуалността на екипите. Именно това налага повишаване на информираността за работните навици на хората в 21 век. Това се нарича топология на професията и включва всичко от креативната до операционната работа. За всяка от двете има идеално място. Това място може да не е еднакво за всички. Моето идеално работно място може да е напълно непродуктивно за друг и обратното. Например: креативната работа изисква катализатор - ГЛЕДКА, ЗВУК, ДВИЖЕНИЕ.

За съжаление повечето от тези елементи не присъстват в традиционните офиси и това е причината, поради която е трудно иноватовните идеи да се родят на такива места.

Какви технологии да използваме за работа извън офиса?

Смартфоните, таблетите и мобилните компютри са основните средства за работа, както стабилна интернет връзка. Нуждаете се от добър софтуер, позволяващ да работите с останалите от екипа, без значение от местоположението ви. Това решение се нарича Unified Communication and Collaboration: примери за такъв софтуер са Microsoft’s Skype for Business и CISCO’s Jabber, също така и Google Hang-outs.

Какви технологични изненади ни очакват в бъдеще?

С появата на компактните преносими технологии, компютрите ще станат по-умни. Преносимите технологии (часовници, слушалки, очила предаващи информация в реално време) ще имат възможността да събират важна информация за потребителя (локация, къде сърфира, към коя мрежа е свързан, анализ на говора, жизнени показатели). Това ще подсигури необходимият контекст и компютрите ще спрат да питат потребителите за основна информация. Въпросът е, че няма нужда да чакаме тези нови технологии, тъй като и в момента имаме достатъчно технологични инструменти,за да променим из основи на начина си на работа.

Как да балансираме между личния и професионалния живот?

За това са нужни дисциплина и умения, които могат да бъдат научени. Корпоративният тип знае, че успехът в работата може единствено да бъде постигнат в добро здраве и добре балансиран емоционален живот. С появата на тенденцията “винаги на линия” (смартфони, интернет и т.н.) има голяма опасност хората да забравят да спрат да работят, особено ако се опасяват да не се разминат с очакванията на своя работодател.

Как да намерим си подходящата работа?

Намирането на правилната работа изисква добро себепознание: в какво си добър, за какво другите те харесват, каква е твоята личност, какво те мотивира. Има предостатъчно книги на тема личностно развитие и кариерно ориентиране и инструменти, с които да откриеш себе си. Започнете с прочита на What’s the colour of your parachute.

Какви са първите стъпки за гъвкавото работно време и пространство?

Започва се с вдъхновяващо лидерство на организацията. Такова, което оценява технологиите и свободата, която те предоставят. Лидерство, което разбира, че само присъствието на работното място не е единственото, което има значение: важен е резултатът.

Много е важно да се вслушвате в служителите си: да ги питате какво харесват или не в работата си. От тази диагностика можете да направите своята лична стратегия за smarter working среда и да я имплементирате с правилната адаптация към програмите и обученията. Много важно е да преглеждате и ревизирате този цикъл веднъж годишно, за постоянни положителни резултати.

Разкажи ни повече за обучението си в София на 19 Май. Какво да очакваме?

На еднодневното събитие в София, ще представя детайлно всички аспекти от концепцията Smarter Working, за да можете да прецените дали е вашето нещо и дали е приложимо във вашата компания. Ще си тръгнете с добра представа за това, какво е необходимо да се направи, за да се оптимизира работният процес. И най-важното, няма да имате търпение да го приложите!

В пет сесии ще покрием:

1. Работно място: Как да погледнете под нов ъгъл работното място, каква роля има акустиката?
2. Технологии: Какви са основните инструменти и инфраструктура за Smarter Working; Какви са основните фактори за успех и как да избягваме капаните?
3. Поведение: Нуждата от нов модел на лидерство; меритокрация и работна етика
4. Стъпка към промяната: Как да говорим за концепцията Smarter Working? Как да инициираме и имплементираме програма на промяната?
5. Умният професионалист: Как да работим по-умно?

Запазете вашите места от сайта на събитието.