10-те реклами в този списък се занимават с много предизвикателни теми - сред които журналистика и политика, раса и пристрастия, борба срещу тормоза и борба за равенство между половете. Списъкът включва ужас и хумор (понякога и на едно място), присъствие на знаменитости, спортни инициативи и още какво ли не.

Тези реклами не спасиха света, но всяка по някакъв начин го направиха едно малко по-добро място. 

10. Хейло Топ “Изяж сладоледа”

Известната компания за сладоледи Halo Top впечатлява с изключителна реклама, засягаща темата за края на света. Сцената, в която възрастна затворничка бива насилвана да яде сладолед от надзорник-бот, е едновременно ужасяваща и изключително забавна – перфектно подгряване на публиката на хорър почитателите, които са я гледали преди прожекцията на „То“ и други филми.

Рекламата не е по вкуса на всекиго, но дръзкото решение на компанията да направи нещо различно определено се е отплатило. „Всички, които обичаш, ги няма“ казва ботът на жената и това е една от най-запомнящите се реплики от реклама за тази година.

9) Неспресо “Завръщане у дома”

Тази реклама е най-добрият спот с участието на известна личност – Джордж Клуни се представя невероятно, без да каже и думичка.

Носителят на Оскар бяга от снимачна площадка, на която вали пороен дъжд, за да се срещне с Анди Гарсия за чаша "Неспресо" в безоблачно райско кътче, а по пътя попада на няколко класически сцени от Холивуд - от "Психо" до "Воля за победа". Любопитен факт е, че Клуни сам е помогнал в избора на филми. Историята е разказана по невероятен начин - от безсловесните реакции на Клуни до нелепите, но очарователни обрати в края.

8) Проктър и Гембъл “Разговорът”

Компанията изнася едно от най-провокативните изявления на корпоративна Америка по отношение на расата с двуминутен клип, в което цветнокожи родители през различните години говорят с децата си за трудностите и опасностите от израстването в САЩ.

Вниманието към детайла е впечатляващо, актьорската игра – удивителна, а емоциите – от страх до гордост – са изразени по кристално чист начин.

Рекламата не е политическо изявление, а отражение на реалния живот. Това все пак са разговори, които много поколения цветнокожите семейства са водили. И все пак целта е да се разиска темата за проблемите на цветнокожата общност и да се създаде свят, в който има равно право на глас, равно представителство и равни възможности за успех.

7) Хайнц “Подай кетчупа”

Една от най-добрите реклами на 2017, е създадена през 1968 година – или поне отчасти.

Рекламата изобщо не включва продукта – единствено приближени снимки на храни, които направо си плачат за кетчуп. „Подай кетчупа“ пък е слоганът. Невероятната идея да се продава нещо чрез отсъствието идва още преди 50 години и макар и първоначално отхвърлени, в крайна сметка се превръщат в изключително запомнящо се рекламно послание.

6) Бъргър Кинг “Тормозител младши”

Макар и брандът да е известен с добрите си реклами, тази е една от най-ефективните. Експеримент със скрита камера прави изненадващо точно изявление по отношение на тормоза.

Неотстъпвайки от имиджа на бранда и с продукта в основата, рекламният спот е перфектно поднесен и хитро изобличава не насилниците, а наблюдателите – показвайки простите стъпчици, с които тормозът може да бъде спрян на мига.

Рекламата се излъчва в училищата, а Ким Кардашиан (и хиляди други) писаха в социалните мрежи по въпроса. Реклама, основана на целите, в най-добрия смисъл.

5) Ню Йорк Таймс “Истината е трудна за откриване”

В година, в която бяхме заляти с фалшиви новини, журналистите хитро рекламираха своето търсене на истината. Първият спот, който се закача с Доналд Тръмп, се излъчи по време на Оскарите, но най-впечатляващи са тези от април, които показват опасността от правенето на репортажи на терен – чрез историите и снимките на фотожурналистите Тайлър Хикс и Браян Дентън.

"Вместо да се злоупотребява с журналистите и да се подхожда с недоверие към тях, те трябва да бъдат уважавани и да им бъде благодарено.", казва режисьорът Дейвид Аронофски. "Надявам се, че рекламите отдават дължимото на важната работа, която тези мъже и жени вършат и продължават да вършат."

4) Найк “Breaking2”

Найк имат много гениални реклами през годините, но през 2017-та направиха нещо по-амбициозно и дори лудо на под-двучасов маратон – една от най-изтъкнатите бариери в атлетиката.

Проектът, наречен “Breaking2”, проучва лимитите на човешкия потенциал, а брандът създава два модела спортни обувки специално за събитието. В края олимпийският шампион Елиуд Кипчоге пропуска целта само с 25 секунди – и все пак постижението му е наистина впечатляващо.

Събитието бе излъчвано на живо в социалните мрежи и е гледано от близо 20 милиона души, а хаштагът #Breaking2 е акумулирал повече от 2 трилиона импресии. Това е преследване на бариера, която макар и често да е смятана за невъзможна за разбиване, вдъхновява хиляди спортисти по целия свят.

„Сигурен съм, че хората си мислят, че ние сме голямо алчно корпоративно чудовище, което иска само да продава обувки“, казва Тони Бигнъл, вицепрезидент по иновациите в обувките за Найк. „Но наистина става дума за човешкия потенциал. Надявам се хората да се почувстват вдъхновени.“

3) Инстаграм “Историите са навсякъде”

Тази огромна и много развлекателна кампания отива отвъд дигиталното. Тя е цветна, енергична, игрива и страхотно направена, използвайки почти само функцията „История“ на приложението.

Никоя друга кампания през годината не празнува така радостно креативния процес, използвайки същите инструменти, които рекламира, за да предаде посланието. Резултатът е извисяване на ежедневните моменти в изкуство, но по напълно достъпен начин.

2) Лоджик “1-800-273-8255”

На 28 април рапърът Лоджик разкри едно от най-креативните и вдъхновяващи рекламни послания – песента си “1-800-273-8255”, кръстена на Националната линия за превенция на самоубийствата, създадена в партньорство с институцията.

Песента, в която участие взимат Алесия Кара и Калид, започва от гледната точка на човек, който се обажда на телефона, признавайки, че „не иска да бъде жив“. Скоро човекът, който поема обаждането, предлага окуражаващи думи, а в края на песента обаждащият е категоричен, че иска да се бори за живота – „Не искам да плача повече, искам да се чувствам жив, вече не искам да умирам.“

Идеята е хрумнала на Лоджик и той е потърсил помощта на институцията, за да разпространи посланието. Резултатите са впечатляващи. В деня на премиерата на песента са постъпили 4573 обаждания и това е бил най-високият брой обаждания до момента – с 27% повече от обичайното. След изпълнението на наградите на MTV на 27 август, на линията са постъпили рекордните 5041 обаждания.

Сайтът на институцията е бил посещаван 4000 000 пъти месечно само в рамките на два месеца от излизането на песента. Търсенията на телефонния номер са се удвоили веднага след премиерата на песента и до ден днешен остават с 25% над обичайните цифри.

„Чест е да работим заедно с Лоджик, за да помогнем на отчаяните хора да намерят надежда и смисъл“, казва доктор Джон Дрейпър, директор на Националната линия за превенция на самоубийствата. „Споделяйки тези истории за възстановяване на индивиди, които са оцелели след собствените си кризи, можем да променим разговора за самоубийствията от такъв за трагедия и изолация, до такъв за надежда“.

Лоджик смята, че това е най-важната песен, която някога е писал и е лесно да разберем защо, тъй като е спасил много човешки животи.

1) Инвестиционната компания Стейт Стрийт Глобал Адвайзърс “Безстрашно момиче”

Никоя друга реклама през 2017 не е толкова силна концептуално, нито показва такъв културен пробив, като „Безстрашно момиче“ на Стейт Стрийт Глобал Адвайзърс.

Бронзовата скулптура моментално се превърна в икона и стана сензация за броени часове. Оставена в нюйоркски парк преди здрач на 7 март, тя по невероятен начин въплъщава женското лидерство в бизнеса, което ССГА подкрепя, инвестирайки във фирми, ръководени от дами. Скулптурата се превръща в атракция за стотици туристи и едно от най-вдъхновените творения на рекламата – произхождайки от древна среда, но все пак създадена така, че да носи модерни маркетингови послания.

И най-важното – тя е вдъхновение за бъдещите поколения. Никой, който е виждал поне една от хилядите снимки на малки момичета, позиращи с „Безстрашното момиче“, не може да се съмнява в нейната сила – физическото въплъщения за визия на всичко, което могат да бъдат във свят, който често иска да бъдат нещо друго.