Много неща зависят от рекламната кампания на един филм. И тази кампания е причината, поради която понякога се озоваваме в красив трейлър и се чувстваме изключително разочаровани и излъгани, след като гледаме друг неуспешен „шедьовър“. Освен това публиката се чувства още по-зле, когато режисьорите не успяват да превърнат блестящата и многообещаваща идея в реалност, по начина, по който е трябвало да се случи.

Прегледахме премиерите от последните няколко години и избрахме тези, които не отговарят на очакванията както на критиците, така и на публиката.

1. „Х-Мен: Мрачният феникс“ трябваше да се превърне в силна финална част на целия франчайз

Какво очаквахме: Кулминацията на франчайза за Х-Мен - последният им случай. Историята бе обявена като за момиче на име Джийн Грей, което, както се оказа, притежава космическа сила, което я прави един от най-мощните мутанти – Мрачният феникс. Но нищо не е толкова просто. Поради битка с вътрешните си демони, Джийн излиза извън контрол и това води до разпад в семейството на Х-Мен, както и до желание за унищожаване на планетата.

Какво получихме: Нещо, което трудно може да се нарече финал на почти 20-годишен франчайз. Сурови диалози, слаб сюжет и непрекъснато променящата се мотивация на героите - всички тези неща не оставиха на публиката нито един шанс да се влюби във филма.

Режисьорът Саймън Кинберг трябваше да презаснеме края на филма, защото беше твърде подобен на „Капитан Марвел“, който беше пуснат малко по-рано. Но дори това не спести на Мрачния феникс да получи най-ниската оценка от критиците на киното от цялото съществуване на Х-Мен.

2. Очакваше се „Мошенички от класа“ да бъде остроумна комедия за най-добрите в сферата си измамници

Какво очаквахме: Римейк на популярна комедия от миналото (1988 г.), наречена „От мошеник нагоре“. Очакваше се да има сюжет, който да бъде преосмислен, по-модерни и остри шеги и, разбира се, нови и блестящи героини.

Какво получихме: Основната идея на филма е, че жените са по-добри мошеници от мъжете, защото никой никога няма да повярва, че една жена е по-умна от един мъж. Тази декларация (въпреки че е доста деликатна) би проработила перфектно, ако героините използваха мозъка си вместо телата си в работата си. Римейкът копира оригинала почти 100%, с изключение на мръсните и вулгарни шеги, които карат публиката да иска или да плаче, или да се смее от срам.

3. „Лешникотрошачката и четирите царства“ трябваше да бъде коледна приказка, която връща публиката в детството

Какво очаквахме: Семейна фантазия, базирана на известната приказка със смели герои, вълнуващи сюжетни обрати и онази вечно класическа музика. Двама режисьори, които са обичани от всички, работиха върху създаването на този филм - Ласе Холстрьом, който ни представи екранната версия на история за най-верното куче Хачикьо и Джо Джонстън, който ни представи света на Джуманджи.

Какво получихме: Красива картина с повърхностен сюжет, в която създателите се опитват да говорят с публиката по сериозни теми, но не стигат по-далеч от механични диалози. Главната героиня е еманципирана личност, която разбира техническите неща по-добре от другите и е готова да обясни законите на физиката на всички около нея. Тя също е достатъчно смела, за да води войници в битките и се бие по-добре от всеки друг. Лешникотрошачката е номинален герой, който кротко изпълнява всичко, което се изисква от него. Кинокритикът Джеф Мичъл сравнява този филм с красиво опакован подарък, който съдържа 3 чифта бели чорапи. Искате ли този коледен подарък?

4. Хората искаха да видят продължение на успеха на „Неуязвимият“ и „На парчета“ в „Стъкленият“

Какво очаквахме: Финалната част от трилогията, започната от М. Найт Шаямалан през 2000 г., с филма „Неуязвимият“. Почти 20 години по-късно режисьорът обединява героите с помощта на Брус Уилис, Самюъл Л. Джаксън и Джеймс Макавой и преплита техните истории. Той поставя героите в ментална институция, където персоналът се опитва да ги убеди, че са нормални и незабележими хора. Оказва се обаче, че не е толкова лесно за осъществяване.

Какво получихме: Приказни истории за супергерои, които са обезличени, цялото им минало е под въпрос и виждат, че предишните им филми се обезценяват. Филмът се удавя в обрати и сюжетни завои, където главните герои остават назад и забравени. Критикът Карън Хан успешно очертава, че „всеки обрат в „Стъкленият“ завършва с неуспех.“ Сюжетът се опитва усилено да обясни всичко, което вече бе разбрано преди много време. Всичко това драстично забавя историята и припокрива и най-малката изненада, която би могла да възникне.

5. „Робин Худ“ трябваше да стане отправна точка за вълнуващ приключенски сериал

Какво очаквахме: Преосмислената версия на древната английска легенда за смелия и благороден разбойник Робин Худ. Класика с елементите на съвременния свят и весел, динамичен, забавен, стилен и висококачествен екшън филм.

Какво получихме: Историята за това, че човек се превръща в герой по начина, по който всички го помним във формат, от който повечето киноиндустрии се опитват да стоят настрана, защото публиката е отегчена от него. Нещо повече, екранната версия на версията от 2010 г. вече беше обхванала тази част от живота на Робин Худ и всъщност беше направена доста добре. Стилът на филма може да се нарече предимство, но забележимо избледнява до края. В резултат на това цялото действие изглежда безсмислено и разочароващо.

6. Филмът „Гробище за домашни любимци“ трябваше да повтори успеха на книгата

Какво очаквахме: Екранната версия на една от най-популярните книги на Стивън Кинг с присъщите ѝ мрачност, напрежение и атмосфера на мистериозен ужас. Тези, които не са чели романа, искаха да видят историята за семейство, което се е преместило в нова къща, разположена близо до гробище за домашни любимци. Когато котката им умира, бащата заравя животното отвъд границата на това гробище след като е чул съветите на някого. Скоро след това котката се връща у дома жива, но не такава, каквато е била преди.

Какво получихме: Трейлърът на филма ни показа всичко, освен края. Въпросът „Защо дори да отидем да гледаме филма?“ възниква след като го видите. Като цяло филмът изглежда като тривиален ужас, който е пълен със слаби крясъци, клишета и други атрибути на по-неуспешните филми. Сценарият ограничи книгата дотолкова, че от смисления и ясен сюжет не остана почти нищо.

7. „Гънка във времето“ можеше да бъде на същото ниво като “Алиса в Страната на чудесата” и „Хрониките на Нарния“

Какво очаквахме: Фантастична история за астрофизик, който прави невероятно научно откритие - намира начин да се телепортира във времето и пространството. За съжаление, по време на експеримента мъжът изчезва, оставяйки съпругата си и двете си деца сами. От този момент дъщерята и синът мечтаят да намерят баща си и да го върнат у дома. Срещат 3 тайнствени непознати, с които тръгват на опасно пътешествие из далечни светове.

Какво получихме: Екранната версия на популярна детска книга от Медълин Ленгл, която в крайна сметка се превърна във високобюджетен филм с огромни дупки в сюжета. Героите продължават да повтарят общи морални истини от „Щастието е центърът на Вселената“, „Раната е място, където светлината навлиза в тялото“, „Да бъдем войни“ и т.н. В резултат на това филмът се оказва твърде детински, наивен и примитивен.

8. Очакваше се „Фатално затишие“ да бъде висококачествен трилър, който може да бъде препоръчан на приятели

Какво очаквахме: Стилизиран трилър с топ актьори като звездите. Тихият живот на капитан на риболовен кораб се срива, когато бившата му съпруга се обръща към него с отчаяна молба да я спаси от новия ѝ жесток съпруг. Нейното завръщане в живота му го връща към живот, който се е опитвал да забрави. Докато се разкъсва между правилно и грешно, неговият свят се потапя в нова реалност, която може да бъде различна от тази, която изглежда.

Какво получихме: Добър обрат, който беше обвит в нещо многопластово и безсмислено. Когато гледате филма, получавате силно усещане, че режисьорът и сценаристът Стивън Найт първо излиза с основния обрат на сюжета и по-късно започна да добавя другите действия на героите около него. Вместо да отделят повече време за тревогите и проблемите на героите, на публиката се показват разговори за риболов, подготовка за него и самия риболов.

9. „Семейство Адамс“ трябваше да заеме своето място сред другите култови анимации

Какво очаквахме: завръщането на основното семейство на Хелоуин - най-мрачните и саркастични герои отново са на големия екран. Първата анимационна комедия за семейство Адамс трябваше да се превърне в необичайно, смешно и иронично допълнение към популярната култура и саркастична пародия на семейните ситкоми.

Какво получихме: Въпреки че имаше доста висок рейтинг (PG13), интелектуалната част от анимацията остана на ниво предучилищни и начални ученици. От предишната атмосфера на ужасите не е останало нищо, което би могло да се обедини с жанра на комедията. Филмовият критик Кат Кларк казва, че анимацията, за която се предполага, че се съпротивлява на социалния натиск, както и за важността да бъдеш уникален, има сюжетна линия, направена от десетки семейни филми, които всеки вече е виждал. Нещото, което тази анимация не може да намери, е вълнение.

10. „Щиглецът“ се прогнозираше да стане най-добрият филм на годината

Какво очаквахме: Атмосферна екранна версия на бестселъра със същото име, за която авторката Дона Тарт получи наградата „Пулицър“ за фантастика за 2014 г. Филмът имаше висок шанс за успех и високи боксофис очаквания. Също така се смяташе, че ще получи поне няколко „Оскара“.

Какво получихме: Сценарият не може да се побере в роман от 800 страници. Създателите на филма не успяха да разгърнат героите в рамките на 2 часа и половина или да ги разкрият, така че зрителят да започне да разбира мотивите им. Ритъмът на разказа се оказа бавен, което го различава драстично от първоначалния източник.

Дона Тарт е искала да участва в писането на сценария, но е била лишена от възможността според договора. Критикът Кевин Махер изтъкна, че „Щиглецът“ е филма, който „искаш да вземеш и да гушнеш, да погалиш по обърканата му глава и да кажеш: „Всичко е наред, направи всичко възможно“.

Кои филми от последните години не отговориха на очакванията ви?