X

10 начина да оправиш настроението си сама

от в 11:30 на 07.10.2015 в Всичко за теб | Щастие


10 начина да оправиш настроението си сама

10 начина да оправиш настроението си сама

Често, когато сме сдухани и нещастни, се надяваме обстоятелствата сами да ни изкарат от гадното настроение, без да полагаме усилия в тази посока. Истината обаче е, че съществуват малки и лесни формули за справяне с меланхолията и апатията, които успешно можем да приложим в ежедневието си. Не изискват големи усилия, а ефектът е сигурен.

Ето 10 от тях:

Издокарай се

Когато сме в кофти настроение, често сме склонни да занемаряваме и външния си вид. Това обаче още повече задълбочава проблема. Със сигурност да видиш рошавата си коса и подпухнал вид в някоя витрина няма да те изкара от неприятната кондиция, в която се намираш. От друга страна, малко грим и някоя нова дрешка доказано правят чудеса със самочувствието на жената и оттам – с цялостната и нагласа към нещата. Бъди красива, никога не е излишно.

Направи комплимент

Свикнали сме да си премълчаваме хубавите коментари към другите, защото се тревожим да не ни разберат погрешно. Да чуеш блага дума неочаквано обаче е едно от най-приятните неща, които могат да ти се случат в ежедневието. Когато човекът срещу теб се зарадва и усмихне на думите ти, това те кара да се почувстваш значима и готина. Способността ни да влияем на чуждото настроение всъщност определя и собственото ни такова. Каквото повикало, такова се обадило.

Свърши нещо полезно

Често негативните емоции и апатията правят човек пасивен. Желанието да легнеш някъде и да не мръднеш е огромно, а мотивацията за труд и действие – никаква. Това води до затворен кръг, в който липсата на инициативност и бездействието акумулират още повече лошо настроение, а то от своя страна – още по-голяма апатия и мързел. Ето защо е добре да се насилиш да свършиш нещо полезно, което дълго време отлагаш. Изпери килима, пресади си коледната звезда, измий прозорците или каквото и да е. Може да е досадно, но определено има ефект.

Хапни сладко

Всички знаят, че шоколадът вдига нивата на ендорфина, иначе известен като „хормон на щастието“. Сцените от американски филми, в които нещастна жена, току-що скъсала с мъжа си, лежи на диван и яде сладко до пръсване, не са случайни. Е, никой не препоръчва чак подобни злоупотреби, но малко шоколад в ключов момент, особено ако е натурален, може да направи чудеса.

Чуй любим глас

Нормално е в момент на емоционален спад да търсиш компанията на любим човек. Хората, които обичаш, имат свойството да те измъкват от тинята само със съществуването си, без дори да е нужно да правят нещо конкретно. Прегърни любимо същество, или ако не можеш, поне чуй гласа му. Това вдъхва сигурност и носи усмивки, независимо какво се случва междувременно.

Свърши нещо с ръцете си

Отдавна е доказано, че ръчният труд има терапевтичен ефект. Особено във време, в което всички работим с главите си и седим зад един компютър по цял ден. Човешката природа изисква и предполага работа, в която участват ръцете. Едно време те са били основен източник на прехрана. Сега не е така, но самият акт на създаване, поправяне или построяване на нещо от физическия свят, което може да бъде докоснато, определено носи удовлетворение.

Отиди сред природата

Всеки един контакт с майката природа зарежда, особено ако си свикнала да живееш сред бетон и задръствания. Може да звучи като клише, но е абсолютен факт. Хубавото е, че не е нужно да разполагаш със страшно много време, за да успееш да се досегнеш до малко чист въздух, птича песен и зеленина. В града има достатъчно паркове и места, които предоставят тази възможност, а ефектът е мигновен и определено ще те изненада. Дори да не си от най-големите био хора.

Раздвижи се

Връзката между дух и тяло е неразривна и фактът, че спортът и доброто физическо състояние се отразяват на духовния баланс на човека е неоспорим. Движението е един от най-добрите лекове срещу минорни настроения. Изглежда, сякаш че с токсините, които изхвърляме чрез потта, си отиват и негативните мисли. Умората пречи на прекаленото самовглъбяване и тенденцията към излишно анализиране. Ето защо малко спорт със сигурност ще ти оправи настроениeто.

Чуй любима песен

Дори да не си най-върлият музикален фен, то със сигурност си имаш любимо парче за релакс. Една от големите грешки, които особено дамите са склонни да правят, когато се чувстват зле, е да си пускат музикален фон според настроението. Тоест – тъжни, меланхолични, депресивни и отчайващи песни за края, разрухата и безизходицата. Доста тъпо. Трябва да се процедира точно по противоположен начин. Музиката помага, но когато е нахъсваща, позитивна, мотивираща, а защо не и танцувална.

Направи нещо ново

Рутината често сдухва хората. А тя е неизбежна. Дори най-авантюристичните професии са свързани с рутина и еднообразие, с навици и ясни схеми. Ето защо всяко ново, дори супер малко и на пръв поглед незначително нещо в ежедневието, е глътка свеж въздух и шанс за бърз изход от меланхолията. Независимо дали става въпрос за правене на лютеница, скок с бънджи или участие във фотосесия, непознатото вълнува и буди жив интерес, който иначе сякаш отдавна е избягал от делника. Повече нови неща – по-весело.



Теми   настроение

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.