X

11 съвета за оцеляване при раздяла (които те принуждават да мислиш позитивно)

от в 13:15 на 16.07.2015 в Всичко за теб | Любов


11 съвета за оцеляване при раздяла (които те принуждават да мислиш позитивно)

11 съвета за оцеляване при раздяла (които те принуждават да мислиш позитивно) Снимка: fanforum.com

Разделите са също толкова неизменна част от човешкия живот колкото самото дишане. Действително е научно доказано, че скъсването с любим човек причинява на тялото ти същите вреди и болка като абстиненцията при зависимост. В мозъкът се активизира частта, която е свързана с мотивацията, чувството за наказание и копнеж по липсващото. Освен това, емоционалното страдание събужда същите пътеки в ума както и физическото. 

Това са лошите новини. Добрите са, че нещата ще станат по-добре с времето.
Ако в момента страдате от раздяла, вероятно докато четете горните редове сте си помислили „Но вие не разбирате – никой не е изпитвал толкова голяма загуба като мен.”

Да. Силно вероятно е на голяма част от човечеството да не е познато нивото на всепоглъщащо нещастие, което изпитваш в момента, но все пак продължи да четеш, защото жестоката истина е, че единственият начин да превъзмогнеш едно скъсване е да вървиш само напред.

Ето и как да започнеш да правиш това:

1. Не взимай никакви важни решения

Татуировки, връзки, работа, местене на ново място. Може и да ти изглежда като добра идея да си татуираш фразата „Просто дишай” или „Живей си живота”, изписано с римски шрифт, на рамото. Но сериозно, ако са ти дотолкова нужни такъв тип напомняния, че да се налага да ги вкараш с мастило под кожата си, вероятно това трябва да ти подскаже, че не си в състояние да вземаш решения, които ще имат дълготраен отпечатък.

2. Махни бившия от Facebook приятелите си

Направи го още сега. Дочитането на статията може да почака. Няма да видиш селфи от любимото ви място за срещи, на което е с тъжна физиономия, излъчваща посланието „липсваш ми”. А всичко останало от живота му всъщност изобщо не те засяга.

Следенето какво прави в някакъв момент ще те погълне. Единствената причина да запазиш контакт с бившия в социалните мрежи е периодично да се уверяваш, че той не е продължил щастливо живота си без теб. Само че той ще го продължи. И същото ще направиш и ти, когато спреш да се вманиачаваш в следенето във Facebook.

Ако смяташ да го запазиш все пак, по-добре просто откъсни сърцето си от гърдите, подай го и кажи „Стискай”. Ще боли далеч по-малко.

3. Тренирай

Само не във фитнеса, където ходи бившият ти приятел. Вероятно известно време ще ти е само до една тренировка – мятане с всичка сила през стаята на любимата ви обща снимка от почивката миналото лято. Ако събереш сили обаче за нещо малко по-активно, макар и не толкова пречистващо, ще видиш, че ще се почувстваш по-добре след това.

Хормонът на стреса кортизол ще се настани като у дома си в тялото ти през този тежък период. Един от начините да се отървеш от него поне в някаква степен е чрез тренировки. Движението ще помогне на мозъка ти да отделя повече ендорфин, който със сигурност няма да е в изобилие в началото, така че нищо не губиш от цялата работа. Не е необходимо да правиш бицепси, и разходки ще имат достатъчно позитивен ефект.

Трябва да направим една уговорка обаче: ако разходките включват бавно да се довлечеш до дома му или катерене на дърво, за да надникнеш през прозореца му, не се брои. Това влиза в графата на леко психопатското поведение.

4. Направи всичко, за да избегнеш писането на пияни съобщения

Алкохолът е депресант, така че ако не си в добър период от живота си, по-добре стой далече от него.

Ако все пак смяташ да пийваш едно-две-три или повече, направи всичко възможно да се предпазиш от изкушението да изпратиш съобщение в пияно състояние. Човек си. Ще поискаш да го направиш. Не трябва обаче да се подаваш на куража, който идва с дъното на всяка бутилка. Каквото и да си мислиш в такива моменти, ще ти се струва абсурдно на сутринта. Никоя щастлива връзка не започва с пияно съобщение. Нито една.

Просто дай телефона си на приятел, на който имаш доверие, и му кажи по-скоро да нахрани глутница вълци с него, отколкото да ти го върне до сутринта.

5. Поддържай връзка с приятелите и семейството си

Истинските. Не онези, с които не си се чувала от последния път, когато си била необвързана. А най-верните, които ще изтърпят да изгледат всичките 37 пъти „Блясъкът на чистия ум” и да ядат претоплена китайска храна направо от пластмасовата кутия, защото всичките ти чинии от три дена стоят мръсни в мивката.

Една от причините скъсванията да болят толкова много е, че объркват първичната ти нужда да поддържаш връзка с хората. В момента може и да е невъзможно да бъдеш с единствения човек, с когото искаш да бъдеш, но все пак се виждай с близките си, защото това ще нахрани човешката ти нужда от контакт и ще намали дискомфорта ти в тежкия момент, дори и да не осъзнаваш това отначало.

Освен това, именно истинските ти приятели ще бъдат хората, които ще включат съдомиялната машина преди да си тръгнат и ще ти съобщят без да позволяват възражения, че са те записали на курсове по салса, защото е крайно време да излезеш навън. Не спори. Просто ги послушай и отиди. Вероятността да си замирисала на вкиснато е огромна и нещата ще стават само по-зле.

6. Обнови спалнята си. И се наспи!

Купи нови чаршафи и нова пижама – нищо, което да ти напомня за него, и отвори широко прозорците. Отърви се от всички онези вещи, които извикват спомена за това, което си изгубила. След това си припомни, че всъщност не можеш да изгубиш нещо, което никога не е било наистина твое.
И спри да заспиваш директно на дивана с дрехите, с които си се прибрала от работа.

7. Храни се здравословно

Ако искаш пък яж боклуци за известно време, но не твърде дълго. Имай предвид, че си имаш предостатъчно грижи на главата и последното нещо, което ти трябва в момента, е и да се разболееш на всичкото отгоре. Давай на тялото си всичко, от което се нуждае, за да функционира. Яж здравословно и редовно. Разбира се, парче торта или панирани пилешки крилца от време на време, за да се поглезиш, няма да навредят, стига всичко да е с мярка.

8. Няма го вече и няма да се върне, но ти ще се върнеш

Всеки процес по преживяване на раздяла включва и завръщане. Когато моментът е подходящ, планирай своето.

Направи нещо, което нямаше да направиш, ако още беше във връзка с бившия си приятел – и това не означава да се забиеш с невръстен колега. Научи италиански, пробвай да сготвиш традиционни френски ястия, започни да свириш на китара, планирай пътуване до Мароко.

9. Не пий кафе с него само като приятели

Всъщност не правете нищо като приятели. Някога си го обичала и той теб също. Няма връщане назад от нещо такова, поне не веднага. Ако и двамата сте способни да бъдете над нещата, да простите и да забравите и да бъдете приятели, браво на вас. Но повечето пъти не е толкова лесно, колкото може да изглежда отначало.

Вероятността в тази ситуация единият да иска повече е почти 100%. Ако това си ти, в крайна сметка ще бъдеш наранена, ако е той – пак нищо не печелиш от това. Истината е, че такива отношения са последното нещо, от което се нуждаете, защото безкрайно много усложняват ситуацията.

Разбира се, ако имате деца заедно, ще се наложи да запазите приятелските си отношения (поне пред децата). Може това да се окаже изключително трудно, но не бива да забравяш да не оставяш желанието да мразиш бившия да надделява над любовта към децата ти. Бонусът е, че благородството ти само ще му напомня какво е изгубил.

10. Потърси какво може да ти даде ситуацията

Понякога, когато си на дъното, причината може да бъде, че там има нещо, което е трябвало да откриеш. Така че потърси дали точно тук не е мястото, където се крие някакво съкровище.

Какво можеш да научиш от лошата ситуация? Защо избра да бъдеш в тази връзка? Какво ти остава, след като всичко е било казано и направено? Всеки идва в живота ни, за да научи нещо от нас или да ни научи на нещо. Какво научи ти?

Фактът, че всичко е приключило не означава, че не е било важно. Означава просто, че е изпълнило предназначението си и вече не е правилното нещо и за двамата. Използвай ситуацията, за да си направиш изводите, които ще те подготвят за бъдещето, в което те очаква нещо или някой по-подходящи за теб.

11. Трябва просто да изтикаш днешния ден

Не мисли твърде надалеч в бъдещето. Представата ти за бъдещето все още няма да може да се отърси от образа на красивите деца, които сте можели да имате, разкошната ви пролетна сватба и всичките вечери, в които се прибираш от работа и той ти е сготвил. За известно време не прекрачвай в тази територия, освен ако не планираш някакви забавления и пътувания, без да се впускаш в самосъжаление.

Трябва да изтикаш единствено до края на днешния ден. С утре ще се оправяш щом настъпи. Прави крачките една по една и с течение на времето нещата ще стават по-лесни.

Преди всичко обаче помни, че пътят към помъдряването и щастливия живот често е осеян с хиляди парченца от разбити сърца, част от които са и от твоето. Просто продължавай напред и ще стигнеш там, където трябва.



Теми   раздяла

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.