Дори и през 2015 все още се натъкваме на глупави филмови стереотипи за жените, които отдавна трябваше да са отшумяли, но за съжаление все още много сценаристи се придържат към тях. Ето кои са 13-те стереотипа, които се надяваме да изчезнат скоро.

1. "Нося очила и връзвам косата си на кок, което означава, че съм сухарка и задръстенячка. Какво означава „да правиш секс“?".

Стереотип, създаден от сценаристи на средна възраст през 2001, които са стояли до късно в офиса си и са се опитвали да измислят достоверен женски образ. Несполучливо.

2. "Вино, пица и филмов маратон в петък вечер, защото съм жалка, ахх!“.

Стереотип, създаден от сценаристи на средна възраст през 2015, които са стояли до късно в офиса си и са се опитвали да измислят достоверен женски образ. Доста несполучливо.

3. "Здравей! Аз съм умното и срамежливо момиче, което носи кецове! Познаваш ли приятелката ми красавицата/ златотърсачката/ онази, в която всички са влюбени?".

Още известно като „Тя носи къси поли, аз нося тениски“ – фраза, която звучи супер в песен на Тейлър Суифт от 2009-та, но не е окей за основна сюжетна линия на филм. Гледали сме много такива и вече ни писна.

4. Всички момичета, дори „най-добрите приятелки“ се мразят взаимно.

Но пък никога не сме гледали филм, в която група приятели-мъже постоянно говорят един против друг и си създават интриги. От друга страна има много филми за мъжка компания, която се забавлява и подкрепя непрекъснато, но не и такива с главни женски образи.

5. Красивото популярно момиче е смъртния враг на всички известни момичета.

Когато искаме да гледаме подобна история, си пускаме „Гадни момичета“ от 2004. Не е нужно да правите още сто такива филма.

6. Шаферките винаги завиждат на булката.

Да, понякога завиждат. Но само на младоженеца, че им отмъква страхотната приятелка.

7. Жените се срещат само със задници...

... докато не дойде Супермъжът, който да я отмъкне от ръцете на нещастника, който никой не харесва.

8. Жените никога не избират „скучното и добро момче“ или „най-добрият си приятел“.

Този стереотип вероятно е бил създаден от скучаещи сценаристи, които са се чудели защо са били зарязани и са се успокоявали, че са били „прекалено добри“.

9. Ако жената е главният герой във филма, то нейната най-добра приятелка (понякога и бивша най-добра приятелка) или гаджето й са мрънкащи, вглъбени в себе си, отвратителни личности.

Сериозно ли има чак толкова мързеливи сценаристи?!

10. А ако жената е безупречна (директна, но не прекалено; секси, но не прекалено; умна, но не прекалено) тя винаги може магически да превърне въпросната отвратителна личност в страхотен човек.

Още известно като истинската причина жените в реалния живот да си губят времето с мъже, които се държат ужасно с тях и не ги заслужават.

11. Приятелят, който е от друга раса или е гей, или възпълен, дава страхотни съвети.

О, спрете!

12. Дамите с бретон са тъжни хипстърки, обожаващи изкуството.

Сериозно?

13. Жените никога не са разведени, освен ако разводът не е темата на филма.

Ако главният герой е влюбен в дадена героиня, тя никога няма дете или съпруг, а в най-лошият случай е вдовица. Някой забелязал ли го е? Винаги се случва нещо от сорта „Съпругът ми загина в катастрофа на 27 и не съм била на среща от тогава“... Какво, разводът няма да ни направи достатъчно състрадателни към героинята ли?