Хотелите ол инклузив са много популярни сред туристите от доста време. Но има много тайни, които трябва да знаете за тях и могат да бъдат неочаквани, дори за най-опитните пътешественици. Не всичко е толкова просто с всички маси, пълни с храна, красиви и удобни плажове и различни атракции за деца и възрастни.

Искаме да имаме най-добрия възможен вид почивка. Затова днес ще ви разкажем за някои неща, които трябва да знаете за ол инклузив хотелите, които ще ви помогнат да направите правилния избор при подготовката за ваканция.

1. Нарязаните зеленчуци и плодове са трик, свързан с апетита

Масите често са украсени с нарязани дини, тикви, краставици и репички. Но начинът, по който са нарязани е не само изкуство, но има за цел да се надхитрят гостите. Според готвач, който работи в хотел, се правят 3 пъти повече издълбани плодове и зеленчуци от действителната храна. Всички тези красиви храни са разположени в самото начало на масите, за да привлекат вниманието. По този начин гостите дори не забелязват, че ядат по-малко, отколкото когато в менюто няма такъв плод.

2. Бюфетът оказва влияние върху цените

Хотелите с ол инклузив са разделени в 3 категории: стандартен Al, среден Al и висок Al. Изглежда, че ако има звезди, които да оценяват хотелите, тази система не е необходима. Но всъщност всяка категория има свои собствени изисквания, които могат да помогнат на туристите да направят по-добър избор. Освен това, това разделяне позволява на хотелите да увеличат цените си, ако бюфетът получи похвала от критиците на ресторантите. Ако мястото не отговаря на минималните изисквания, то може да загуби статуса си на ол инклузив.

3. Много хотели пестят от храна

Масите в ол инклузив хотелите са пълни със зеленчуци и плодови салати. Също така е възможно да поръчате доставка на красиво нарязани плодове до стаята си. Но доста често можете да намерите много евтини съставки, изтеглени от рафтовете на складовете и магазините. Агенциите за безопасност редовно правят проверки, които често показват, че някои хотели купуват само храни с изтекъл срок на годност.

4. Морската храна може да се окаже консервирана

Хората, които харесват морски дарове, трябва да познаят „трика“, който използват много готвачи в хотели. В много ситуации използват консервирани храни, които се накисват в бира, преди да бъдат сервирани. По този начин постигат илюзия за свежест.

5. Могат да сервират месо от акула вместо пъстърва

Това се случва в случаите, когато дори хранителен критик не може да различи един вид риба от друг. Вместо сьомга или пъстърва може да ви се сервира месо от акула, което е много по-евтино и лесно за намиране. Хотелските готвачи умишлено варят месо от акула в солена вода, за да притъпят вкуса. И така, то лесно може да бъде представено като различен вид риба.

6. Може да не споменат ремонт

Хотелите обикновено не уведомяват гостите си, че извършват ремонт, така че при пристигането им може да ги очаква неприятна изненада. За да избегнете подобна ситуация, трябва да се обадите предварително в хотела или да помолите туристическия ви агент да направи това.

7. Отстъпките могат да бъдат причинени от превратностите на природата

Доста често хотелите правят много добри оферти през сезони, когато има проблеми с времето. Има така нареченият „огнен пръстен“, който включва страните, които са най-податливи на земетресения и изригвания на вулкани като Индонезия, Филипините, Япония и Австралия. Във всички тези страни има кризисни центрове, които предоставят на министерствата на туризма информация за предстоящите опасности.

8. Пътуването в трансферен автобус може да отнеме известно време

Ако избраният от вас хотел осигурява безплатен трансфер от летището и обратно, трябва да попитате за подробности. Въпросът е там, че понякога автобусът отвежда туристи в различни хотели по пътя. Така пътуването, което трябва да отнеме 30 минути, може да отнеме няколко часа, защото някои пътници също могат да пристигнат късно.

9. Атракциите за деца могат да са скъпи

Доста често рекламите за хотели показват различни видове програми за деца и споменават услугите на детегледачки и забавляващи ги хора. Въпросът е там, че рядко предупреждават родителите, че тези услуги струват допълнителни пари. Изключително скъпо е да държите дете заето през целия ден. Понякога единствената предлагана безплатна услуга е посещение на воден парк - всички останали неща са допълнителни.

10. Бакшишите не са само признак на учтивост

Популярната традиция да се дават бакшиши на работниците, било то портиер или барман, не е само хубава традиция. На персонала рядко се плаща добре, така че с парите, които оставяте наистина може да се направи промяна.

11. Водните забавления могат да бъдат доста скъпи

Цветните онлайн акаунти на хотели в социалните мрежи са пълни със снимки на щастливи туристи, които карат лодки, водни ски и сърфборд. Различните видове забавления често изглеждат безплатни. Но в действителност тези забавни дейности са много скъпи, особено ако се нуждаете от треньор, който да ви ръководи. Средно 1 час може да струва от 90 до 350 лева.

12. Плуването може да е забранено

След като се насладите на невероятните снимки на плажовете на уебсайта на хотела, който харесвате, разберете предварително дали всъщност гостите имат право да плуват в тях. Може би има някои подводни течения, които правят невъзможно плуването безопасно. Освен това, качеството на водата във всички курорти се проверява всяка година, а плажовете са маркирани със специални сини знамена, ако водата е добра и с черен флаг в обратния случай. Последните често са плажовете, където туристите оставят много боклук. Така или иначе, определено трябва да разберете състоянието на плажа, на който ще отидете.

13. Почивката на плажа може да е много скъпа

Много от ол инклузив хотели взимат допълнителни пари за наемане на шезлонги, чадъри и други неща на плажа. Напълно възможно е да похарчите 35 лева на ден за ежедневната си плажна почивка.

14. Научаването на нещо повече за местната култура може да не е достъпно

Колкото и приятелски да изглеждат различните страни за туристите, може да не успеете да се потопите в автентичната среда по време на ваканцията си. Въпросът е там, че хотелите правят всичко възможно, за да задържат гостите в техните помещения. Така че няма нищо изненадващо във факта, че цените за екскурзоводско обслужване са абсолютни за повечето гости и те остават само да правят нещата, които хотелът им предлага.

15. Спестяват от електричество в стаите

Когато се нанасяте, проверете регулатора на мощността в хладилника. Храните често се развалят, защото в много хотели регулаторът е настроен на минимално ниво. Електричеството се спестява по този начин, но храните и напитките остават топли.

16. По-добре е да не лягате на оправени легла

След като влезете в стаята си, махнете покривалото от леглото и го поставете някъде другаде. Трудно е да си представим колко хора вече са лежали на него. Никога не лягайте на подготвено легло, тъй като покривалото се поставя само върху чистите чаршафи и се пере веднъж месечно, а в някои хотели - веднъж на 6 месеца.

17. Може да видите мръсни чаши

Стъклените чаши в ресторанти и хотелски стаи изглеждат чисти. Но преди да влезете в стаята, може просто да са избърсани и да са върнати обратно на рафта. Затова преди да ги използвате, ги измийте добре.

18. Дезинфекцията на стаята не помага при буболечки

Дори и най-луксозните хотели имат този проблем - буболечките могат да се появят след предишните гости и да се окажат в нечий багаж. Този неудобен факт никога не се казва, за да се спаси репутацията на хотела. И ако тези неприятни насекоми вече са обитавали хотелските помещения, наистина е трудно да се отървете от тях. Те се настаняват в меки мебели, одеяла и възглавници много бързо. И въпреки че повечето хотели имат процедури за дезинфекция, не ги правят много често, тъй като оставянето на всички стаи празни означава загуба на много пари.

19. Ако направите директна поръчка, може да загубите стаята си

Хотелите се опитват да получат колкото се може повече директни поръчки, тъй като в този случай не е необходимо да плащат такса за всеки клиент. Но понякога, когато голяма група туристи пристига и хотелът няма достатъчно стаи, преките поръчки страдат най-много. Разбира се, в тази ситуация хотелът би предпочел да отмени такава поръчка (която е само 1 стая), отколкото да откаже да вземе цяла група.

Имали ли сте някога проблеми по време на ваканциите си, които биха могли да бъдат избегнати, ако сте знаели тези тайни?