X

5 научно доказани начина как да станете по-щастливи - точно сега!

от в 10:38 на 10.08.2015 в Всичко за теб | Щастие


5 научно доказани начина как да станете по-щастливи - точно сега!

5 научно доказани начина как да станете по-щастливи - точно сега!

Дългите часове в офиса, липсата на сън, лошото хранене и други стресови събития в живота могат да се домогнат до вашето щастие, оставяйки ви горчивото усещане, че водите непълноценен живот.

Ако се по чувствате стресирани или заляти от негативна енергия, е важно да си припомните, че можете да контролирате мислите си, следователно и живота си.

От вас зависи дали ще станете по-щастливи, а за да успеете ще трябва да направите няколко позитивни промени..

Доказан факт е, че все повече хора на този свят си пожелават просто да бъдат щастливи, вместо да бъдат например богати или пък известни. За разлика от забогатяването или натрупването на слава в обществото, достигането на лично щастие не трябва да бъде трудно. В действителност, може дори да бъде забавно, когато използвате доказани методи, които ще работят във ваша полза.

Най-прекрасното нещо в щастието е, че всеки може да го намери!

Вижте 5 начина как да станете по-щастливи днес:

1. Пийте зелен чай

Зеленият чай винаги е бил почитан заради своите успокояващи и релаксиращи свойства. Освен това зеленият чай подобрява настроението. Университетско проучване показва, че хората, които консумират зелен чай са по-спокойни, по-внимателни и в по-добро настроение като цяло. Така че седнете, изпийте чаша чай и се развеселете!

2. Упражнявайте се повече

Физическата активност повишава нивото на допамин и ендорфини в мозъка, които ни правят по-щастливи, дават ни енергия и създават усещането за еуфория. Тренировките действат като лек (и превантивно средство) при депресия, безпокойство, ниско самочувствие и много други душевни страдания. Изследване, публикувано от Националния институт по здравеопазване в САЩ твърди, че спортуването може да намали тревожността, подобрява настроението, увеличава умствения потенциал и осигурява много други ползи за здравето. Според други изследвания, ако тренирате 20 минути веднага щом станете, ще усетите ползите от упражненията през целия ден – ще сте бодри и енергични, ще мислите и работите по-бързо и по-леко.

3. Медитирайте

Многобройни научни изследвания (над 200 през 2013 г.) стигат до заключението, че има много положителни ползи от медитацията и че това е една благоприятна за здравето ни практика. Изследване на Харвардския университет дори показва, че мозъка може да бъде физически променен с медитативна практика! В проучването са изследвани изображения на мозъка на 16 здрави участника, направени с ядрено-магнитен резонанс , преди и след като участниците са били подложени на програма за 8-седмично „Осъзнато намаляване на стреса”. Програмата е един от най-практикуваните методи от хората, които търсят по-добро психично здраве и емоционален контрол. След като програмата приключила, мозъците на участниците отново са били подложени на изследване с ядрено-магнитен резонанс. Изображенията показват увеличена концентрация на сивото вещество в четири области на мозъка, включително хипокампуса и малкия мозък, които отговарят за обучението, паметта и регулирането на емоциите! Участниците са били с подобрени умствени процеси, емоционален баланс и други. С цялата тази научна подкрепа, е лесно да обобщим, че медитацията трябва незабавно да бъде призната като лесен метод за получаване на щастие.

4. Спете повече

Сънят помага на тялото да се възстанови, а също така ни помага да бъдем по-съсредоточени и по-продуктивни през деня. Оказва се, че е също така сънят има важна роля и за нашето щастие.

В книгата, озаглавена NurtureShock, авторите По Бронсън и Ашли Меримен ни подсещат за едно специфично проучване, което разкрива, че лишените от сън хора не успяват да си припомнят положителните спомени толкова добре, колкото успяват да го направят с отрицателните. В експеримента лишени от сън студенти се опитвали да запомнят списък с думи и успели да се сетят за 81% от негативни термини, но могли да запомнят само 31% от неутралните или положителни думи. Колко добре (и колко дълго) спите има мощен ефект върху това как се чувствате и като цяло отношението ви към хората и ситуациите през целия ден. Доказано е, че дори простото действие да си легнете малко по-рано от обичайното подобрява чувство ви за хумор!

5. Станате по-щастливи с благодарност

Понякога животът е като игра на карти – въпреки, че ви се пада губещата ръка, не трябва да забравяйте, колко чудесно е това, че все пак продължавате да седите на масата за игра. Винаги, абсолютно винаги, има нещо, за което можем да бъдем благодарни, дори ако това е фактът, че в момента дишате и можете да четете това. Доказано е, че само вписвайки на лист за какво сте благодарни, настроението ви може да се подобри драстично. Друго проучване показва, че чрез изразяване на благодарност депресията се понижава, а щастието и цялостното удовлетворение от живота се увеличават.



Теми   благодарност | зелен чай | медитация | сън | упражнения | щастие

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.