За да ни помогне да сътворим своята красива любовна история, психоложката Екатерина Игнатова определя ролите, които нашето подсъзнание играе в любовта.
Медицинска сестра
Тя е спасителка, добра фея, сладка и мила. Готви, чисти, гледа своя любим в устата, напълно се слива с него и напълно забравя за своите нужди.
Нейният мъж: Не е твърде сигурен в себе си, като дете му е липсвала майчината любов. От медицинската сестра може да се опита да навакса пропуснатото, но е възможно в един момент да се отегчи.
Нейната грешка: Преди, когато е била дете, вероятно са я претрупвали със задължения. В същото време никой не е вземал предвид какво желае тя самата. "Студено ли ти е? Не? Както и да е, сложи си шапката. "Мед сестрата живее, като се ръководи от определени правила - наследство от майка ѝ, която е обичала да командва."
Съвет: За медицинската сестра ще бъде полезно да осъзнае, че е ценна сама за себе си, а не само като безплатно приложение към готварската книга. И дори ако престане да бъде майка на съпруга си (въпреки че всеки мъж от време на време иска да се почувства малко болно момче, на което мама носи вечеря в леглото), той няма да престане да я обича.
Лолита
Както се пее в песента: "Той беше по-възрастен от нея, тя беше красива." Тя може да е на 18 или на 30, но това няма значение. Важното е, че във всеки мъж търси баща си и се държи като малко глупаво момиченце.
Нейният мъж: Обезпечен и разглезен, сменя жените, като мобилните си телефони. Като дете му е липсвало бащиното внимание. Много често, ние подсъзнателно се стремим да даваме на другите това, което не ни достига. Например, вместо да помолим за помощ, помагаме на всички наоколо. Това поведение, изработено в детството, психоаналитиците наричат "реверсия" (връщане).
Нейната грешка: Такава връзка с мъж е преходен етап за Лолита. Тя излиза от дома на родителите си, но не е неподготвена за реално партньорство и се вкопчва в първия, който ѝ заприлича на "татко”. Но много бързо загубва интерес към него. Омръзват ѝ същите теми, за които е спорила и с баща си.
Съвет: Да, в една връзка е много важно момичето да бъде истински сладкиш. Да примигва сладко и да се възхищава на всезнаещия човек срещу нея. Но още по-важно е да бъде грижовна домакиня, разбираща и приемаща другия, гореща фатална жена - тогава хармонията е гарантирана.
Спящата красавица
На пръв поглед в това момиче няма нищо необичайно. Мила, чаровна, добре възпитана, тя работи, в почивните дни ходи на вилата. Може би, в сравнение с приятелките си е малко по-сдържана. Има много приятели, повечето млади хора. В един от тях дори е влюбена. Може би вече трета година. Само че се чуди защо той се обажда толкова рядко.
Нейният мъж: Спящата красавица несъзнателно се стреми към момчето, което е залепено към майка си. Той иска ,само от благоприличие, да намери дамата на сърцето, но в същото време търси най-безопасния вариант. Да открие момиче, с което най-вероятно нищо няма да се получи.
Нейната грешка: Спящата красавица, както ѝ е писано, спи в очакване на целувката. Тя е абсолютно сигурна, че момичетата никога не правят първата крачка. А момчетата идват и се запознават. Вземат ѝ телефона. Понякога дори се обаждат. Но отговорът не е нищо друго освен: "О, ти ли си?..."Бедата на Спящата красавица е, че тя постоянно проверява мъжете, подхожда с огромно недоверие. А това не се харесва на всеки."
Съвет: Телепатията не съществува. Или ако съществува, не всеки я владее. Това означава, че, когато мъжът не получава обратна връзка, той решава, че няма шансовете за победа. Защитава мъжкото си его и дезертира. Но основният проблем тук е, че девойката се бои от прекалената близост. Този страх, както и страха от изоставяне - я бута към странното (от гледна точка на мъжете) поведение. Някъде дълбоко в себе си тя разсъждава така: "По-добре да го зарежа аз, отколкото той мен".
Господарката
В началото на връзката, тя се шегува, подиграва се на околните и дори на мъжа си. Първоначално на него това дори му харесва. На когато тя се премести при него, прави първите проверовъчни нарези с пилата. И после не спира да мърмори, недоволна от всичко. И живее на принципа "Обичам го, затова го тормозя."
Нейният мъж: Син на строга майка, който си пада малко мазохист.
Нейната грешка: В действителност, тя е много притеснена, че хората ще забележат нейните реални и измислени недостатъци. Ругаейки всички наоколо, тя отклонява вниманието от собствената си личност. И причинява това преди всичко на най-близките си хора. Ако мъжът ѝ е безпаметно влюбен в нея – тя ще го изгризе хапка по хапка.
Съвет: Направете списък на последните десет претенции, отправени към мъжа ви. Защото в другите ни дразни това, което не харесваме у себе си. Откажете цигарите, намерете си интересна работа, научете френски... С такъв натоварен график няма да имате време да издевателствате над човека. Нито пък желание.
Жената Чудо
Топ мениджър. В живота или по професия. Умна, самостоятелна, независима. Тя може да реши всеки проблем.
Нейният мъж: нерешителен женски тип, възпитан от майка със силен характер.
Нейната грешка: Психологът Карл Густав Юнг пише, че всеки от нас има мъжки и женски част- анима и анимус. Ако се опрости тази теория, можем да кажем, че в идеалния случай, те живеят в мир и хармония. Анима отговаря за гъвкавостта, чувствителността - традиционно женски качества. Анимус – за мъжките - логика, анализ, дейност. Ако у момичето е нарушен този вътрешен баланс, тя се превръща в Жената Чудо. Много често това се дължи на факта, че по една или друга причина момичето отказва да приеме собствената си майка и като следствие - своята женственост. Разбира се, тя несъзнателно избира слаби мъже - да намери хармония в съюза ин и ян.
Съвет: Жената Чудо напълно контролира всичко, така се спасява от страха пред неизвестното. Но това чувство е измамно, тъй като не е невъзможно да се предвиди всичко. И не е необходимо. Тя трябва да започне да се отпуска, малко по малко да се доверява, да си позволи да не знае нещо. Максималната цел е да възстановяви баланса на мъжкото и женското. Първата стъпка може да бъде баналния шопинг. Да излезе за продукти, а вместо това да си купи дантелено бельо и обувки с червени подметки - очевидно не неща от първа необходимост.