X

55 неща, които да правим за дълъг живот

от в 09:14 на 08.06.2015 в Всичко за теб | Щастие


55 неща, които да правим за дълъг живот

55 неща, които да правим за дълъг живот

Танци, чиста храна и връзки с хората подаряват още няколко години

Кой не иска да живее вечно? Още през XIII век английският философ и учен Роджър Бейкън смята, че остаряването се дължи на изхабяването на “вътрешната влага” на човека. Той съветва старите мъже да прекарват времето си в компанията на млади жени и да поемат техния сладък, влажен дъх. Ето 55 съвета, които дават съвременните специалисти, пише изданието “Мадър нейчър нетуърк”

Пейте

Изследователи от Швеция са открили, че пеенето подобрява здравето на сърцето. Изследванията в тази посока продължават в Университета на Калифорния - Сан Франциско.

Мъжете да останат семейни

Според резултатите на проекта “Дълголетие” мъжете, които са останали семейни, живеят повече от 70 години. По-малко от една трета от мъжете, които са се развели, успяват да стигнат тази възраст. Ергените живеят повече от разведените, но не и от семейните. За жените това няма значение.

Работете усилено и съвестно

Хората, които са съвестни и работят много, живеят по-дълго от другите средно с 2 - 3 години, показват резултатите от проекта “Дълголетие”.

Хапвайте горски плодове

Горските плодове неслучайно са наречени “чудодейни суперхрани” . Ползите от тях са много. Хапвайте каквито плодове намерите, всички са изключително полезни.

Поддържайте връзки с останалите

Хората, които имат своя социален кръг - приятели, семейство или други членове на местната общност, обикновено живеят по-дълго. Вдовиците живеят по-дълго от овдовелите мъже заради социалните връзки, които създават с други жени, след като останат сами.

Сложете гуменките

Сложете гуменките и бягайте. Бегачите живеят средно с 3 години повече в сравнение с тези, които не бягат. Тичането между 30 и 59 минути всяка седмица със скорост не по-малко от 9,5 км в час ви носи същите ползи, както тичането за по-дълъг период и по-бързо.

Пийте кафе

13-годишно изследване установи, че при мъжете и жените, които пият кафе, смъртността намалява обратнопропорционално на броя на чашите кафе на ден, до 6 на брой.

Бъдете като Жана Калман

Световният рекорд за дълголетие принадлежи на французойката Жана Калман, която живя 122 години и 164 дни. Приживе Жана обяснява дълголетието си с начина си на хранене - много зехтин, портвайн и около килограм шоколад всяка седмица. Плюс много спокойствие.

Разкършете се

Престанете да седите. Изследване показа, че седенето може да е причина за 173 000 случая на рак годишно в САЩ.

Станете доброволци

Хората, които помагат доброволно на другите, живеят по-дълго от тези, които не правят подобни усилия. Важно е обаче това да се прави наистина безкористно.

Не се тревожете

Изследване на екип от университета на Тексас установи, че хората с позитивно отношение към живота са много по-малко застрашени от заболявания и обездвижване, защото позитивният светоглед може да промени химическия баланс на организма.

Хранете се като сицилианците

Когато учени започнали да изследват живота на голяма група столетници в Сицилия, те установили някои общи неща. Най-важното било, че менюто на всички включвало плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, както и много малко червено месо, рафинирани въглехидрати и сладкиши.

Добавете куркума

Малко е изненадващо, че тази ярка оранжева подправка изобилства с толкова антиоксиданти. Освен това се оказва, че куркумата е мощно противовъзпалително средство.

Разхождайте се

Разхождайте се всеки ден, ползите са много. Една от тях е значително ограничаване на риска да развиете диабет тип 2, инсулт и деменция.

Ходете пеша бързо

Скоростта, с която ходите, може да покаже колко дълго ще живеете. Изследване доказа, че 70-годишен мъж, който върви със скорост 4 км в час, се очаква да живее 8 години повече от мъж на същата възраст, който се движи със скорост 1,6 км в час. Ако сте жена, разликата в продължителността на живота скача на 10 години!

Яжте по-малко

Може би не ви е приятно да чувате това, но ако човешкият организъм реагира по същия начин като този на макака, намаляването на калориите с 30 процента ще доведе до по-малка вероятност да развиете диабет, рак, сърдечни и мозъчни болести.

Внимавайте с водката

Изследване в Русия установи, че при мъже, които пият по три или повече половинлитрови бутилки водка на седмица, шансът да починат преди 55-годишна възраст е много по-голям, отколкото при мъже, които пият по-малко от една бутилка на седмица.

Откажете цигарите

Според центровете за превенция и контрол на болестите в САЩ пушенето е главната причина за смъртните случаи в страната. Цигарите се свързват с една от всеки 5 смърти годишно в САЩ.

Яжте зелени храни

“Зеленилата” са богати на фибри и многобройни витамини, минерали и вещества, които ще ви помогнат да се предпазите от сърдечни болести, диабет и вероятно даже рак.

Избягвайте месото

Според асоциацията на американските диетолози тези, които следват една умерена вегетарианска диета, са по-малко застрашени да развият сърдечносъдови болести, както и рак на гърдата, яйчниците и дебелото черво.

Прегръщайте се

Гушкането с любимия освобождава хормона окситоцин, който е свързан с намаляването на стреса. Той помага за понижаване на кръвното, което пък означава по-добро здраве.

Смейте се колкото може по-често

Смехът разширява кръвоносните съдове с 22%, увеличава притока на кръв и понижава кръвното налягане.

Яжте броколи

Броколите са богати на витамин С, фолиева киселина и каротеноиди, както и на най-различни хранителни вещества, които защитават вашите клетки от увреждането на свободните радикали.

Вземете си домашен любимец

Хората, които имат домашен любимец, обикновено са с по-ниско кръвно налягане и са по-малко предразположени към свръхнапрежение от тези, които нямат животинка вкъщи.

Здрав сън

Лошият сън през нощта може да доведе до високо кръвно налягане, депресия, увеличение на теглото и дори рак. Но пък сън над 9 часа на нощ води до увеличен риск от сърдечни заболявания и преждевременна смърт.

Станете градинари

Все повече изследвания показват впечатляващи ползи за умственото и физическото здраве, което ви носи градинарството.

Пийте топъл шоколад

Ура, чухте добре. Антиоксидантите в топлото какао са по-концентрирани, отколкото в много други източници, така че сладката напитка подобрява концентрацията и работата на сърцето.

Хапвайте кисело зеле

Киселото зеле има характеристиките на пробиотик с високо съдържание на витамини. Затова има потенциала да се бори с рака и е много полезно.

Добавете джинджифил

Известно е, че джинджифилът облекчава мускулни болки и помага при болезнена менструация и мигрени. Има способността също да забавя и дори да унищожава клетки, които опричиняват рак на яйчниците и на дебелото черво.

Не бъдете спортни фанатици

Независимо дали вярвате или не, инфарктите са само един от рисковете за здравето ви, ако наистина сте запален спортен фен.

Не се ядосвайте

Изследване на университета Харвард установи, че 2 часа след гневен изблик рискът човек да получи инфаркт скача почти 5 пъти, а рискът от инсулт скача повече от 3 пъти.

Бъдете щастливи

Мащабно изследване в САЩ показа, че колкото е по-високо нивото на депресия или постоянна тревожност, толкова е по-висока вероятността от преждевременна смърт.

Пийнете едно питие

Смъртността е най-висока сред хората, които не употребяват алкохол. Тя е по-ниска сред сериозните пиячи и най-ниска сред тези, които пият от едно до три питиета дневно.

Откажете се от подсладените напитки

Напитките със захар увеличават риска от диабет, проблеми на сърцето и рак.

Избягвайте смога

Различни изследвания свързват 1 от всеки 8 смърти по света с мръсния въздух.

Хапвайте черен шоколад

Учени твърдят, че свойството на черния шоколад да понижава кръвното налягане има благоприятен ефект при сърдечносъдови проблеми.

Разхождайте се в гората

Когато прекарвате по няколко часа в гората, вдишвате фитонцидите - вещества, освобождавани от растенията, които понижават кръвното налягане, облекчават стреса и подсилват имунитета.

Намалете захарта

Много експерти обвиняват захарта, която консумираме, за наднорменото тегло, появата на диабет, сърдечните проблеми и много други болести на съвременното общество.

Добавете мед

Заменете рафинираната захар с истински мед. Здравето ви само ще спечели от това.

Пийте чай

Пиенето на чай носи многобройни ползи от борба с раковите заболявания и намаляване на риска от коронарно заболяване до ограничаване на риска от образуването на кръвни съсиреци и от инсулти.

Хапвайте дива сьомга

Тя е един от най-богатите източници на омега-3 мазнини, които намаляват триглицеридите, увеличават нивото на добрия холестерол и се борят с възпаленията.

Избягвайте прегорени храни

Изследвания показват, че веществото акриламид, което се съдържа в прегорялата храна, може да доведе до рак.

Откажете се от телевизията

Австралийско изследване доказа, че рискът от смърт вследствие на сърдечносъдово заболяване дори при хора, които правят упражнения, се увеличава с 18% за всеки час пред телевизора.

Правете упражнения

Дори 15-минутни упражнения с умерено натоварване на ден увеличават живота с до 3 години. А хората, които правят упражнения по 30 минути на ден, прибавят по около 4 години към живота си.

Спорт за удоволствие

Изберете нещо, което ви доставя удоволствие - каране на кънки, боулинг, фехтовка, волейбол. Дори за играта на пинг-понг е установено, че подобрява моторните умения и дългосрочната памет.

Танцувайте

Изследване доказа, че честото танцуване намалява риска от деменция с впечатляващите 76% - повече, отколкото което и да е друго физическо или умствено занимание.

Повече секс

Поздрав от отдела “О, бейби”: доказано е, че сексът е много полезен за укрепване на вашия имунитет и здравето на сърцето.

Овесени ядки на закуска

Интересът към тях се засилва заради свойството им да намаляват лошия холестерол заради фибрите в тях. Любима закуска на атлетите, води до по-бавно храносмилане и стабилизира нивата на глюкозата в кръвта.

Хапвайте борови ядки

В тях се съдържа антиоксидантът пикногенол, който има уникални качества, допринасящи за дълголетието.

Откажете се от готовите спагети

Изследване доказа, че консумацията на инстантни спагети два и повече пъти в седмицата е свързано с кардиометаболичния синдром, който увеличава вероятността човек да развие сърдечно заболяване и диабет или пък да получи инсулт.

Не отбягвайте чесъна

Активната съставка в чесъна може да предпази от атеросклероза и коронарни блокажи и да понижи холестерола.

Тиквени семки

Не позволявайте тези семки да се хвърлят. Те са малки хранителни електроцентрали.

Вземете аспирин

Ако преди това сте преживели инфаркт или инсулт, или пък имате диабет, поемането на аспирин всеки ден със сигурност ще удължи живота ви.

Грижете се за зъбите

Перидонталната болест може да бъде директно свързана с хронично възпаление и носи риск за сърцето.

Източник: 24 часа

 



Теми   дълъг живот | щастие

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.