Институтът "Пантон" избра нюанса, който ще бъде водещ през 2018 г., съобщи Асошиейтед прес.
"Ултравиолетово" се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на "Пантон" Лори Пресман.
"Живеем в сложни времена - каза Пресман. - Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх". Нюансът не е избран с политически съображения.
Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.
В "ултравиолетово" има повече синьо, отколкото червено, което означава "повече мисъл, мистика, духовност", каза Пресман. В нюанса има и страст от червените полутонове.
Цветът на 2017 г. беше "зеленина" - жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща. Компанията "Пантон" създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете.
Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.