Запитвали ли сте се защо часът в рекламата на iPhone 6 показва 9:41? Ние да и затова потърсихме причината.
Фиксираният час в рекламата на устройствата на Apple може да се проследи назад във времето до януари 2007 г., когато на конференцията Macworld & Expo в Сан Франциско Стив Джобс представи от сцената първия iPhone, посочва The Atlantic. Точно в 9:00 ч. той започва реч, която приключва точно в 9:42 ч., а на екрана зад него се появява изображение на новия смартфон на пазара.
Именно това се оказва "задвижващото колело" на всички маркетингови активности на Apple оттогава насам - във всичките илюстрации на печатните и дигитални кампании, както и във видео рекламите, часовникът на iPhone сочи единствено 9:42 ч.
Докато през 2012 г. един бивш инженер и екс отговорник за продуктовия маркетинг на компанията - Боб Борчърс, разкрива друга версия на "тайната" пред калифорнийски студенти. Той им разказа, че часовникът в ранната телевизионна и печатна реклама на Apple сочи този час, защото това е точният час, в който iPhone е бил представен за първи път, и Apple никога няма да забрави това.
Видео с Борчърс, който споделя за практиките в маркетинга на Apple, за символите и стратегиите на фирмата, както и за състоянието на технологичния пазар, беше качено в YouTube и остана там известно време. След това беше премахнато, информира Business Insider. Записът бил направен от младеж в аудиторията, който го публикувал в мрежата.
Но защо тогава в най-новата реклама на iPhone 6 през 2014 г. часът не е така известният 9:42, а 9:41, ще се запитате вие? А отговорът е, че "за да се поддържа традицията, както много други завещания на Джобс", часът в рекламата на телефона става точния, в който телефонът за първи път е видян от хората.
Това бе обяснено от Скот Форстал - директор в Apple, цитиран от The Atlantic. "Съставяме ключова представяща реч, чиято продължителност да бъде от 40 минути... Но знаем, че няма да улучим точно 40 минути, въпреки че за първия iPhone посочихме 9:42 ч. и се оказахме прави. За iPad го направихме 9:41. Ето ви тайната на магическото време в Apple", коментира Форстал.
Всички дребни детайли в маркетинга на Apple имат символика, обясни пред калифорнийските студенти преди години Боб Борчърс. Той разкри, че Стив Джобс е искал компанията му да създаде "първия телефон, в който хората ще се влюбят” – революционен продукт, позволяващ на потребителите "да носят интернет в джоба си”. Маркетинг екипите били ръководени от Джобс и от негова стратегия да се следват три насоки:
1.) "Наруши правилата на пазара!"
2.) "Винаги обръщай внимание на детайлите!"
3.) "Накарай хората да мислят различно за връзката си с устройството!".
Така, много от нещата, които потребителите днес обичат в iPhone – приложенията, видео и фотографските възможности, GPS и гласовата интеракция, всъщност се оказват част от първичните разпоредби за маркетинга. Отначало телефоните с мобилна връзка на Apple били замислени с пластмасово покритие, но Джобс алармирал инженерите, че след продължителна употреба на телефона, то ще се издраска и загрозява, тъй като хората доста често слагат телефона си в джоба, където държат и ключовете си. Така било взето решение пластмасата да бъде заменена с покритието Gorilla Glass.
Съществено внимание бива обърнато и на опаковането на продуктите, чиято цел била да убеди хората, че това, което е поставено вътре, е нещо много специално, нещо, с което компанията се гордее и е много ценно. Освен това Борчъс заявил, че в една от рекламите на iPhone телефонният номер, използван, за да се демонстрира услугата Google Map, бил истинският номер на споменатия ресторант, въпреки че всяка фирма би използвала измислен номер. Любопитното било, че в "Пасифик Кеч” в Сан Франциско дори предлагали специалитета от калмари "Айфон”.