Да бъдеш пръв, да имаш смелостта да се гмурнеш в непознатото и да създадеш продукт, който се превръща в сензация... Постижимо ли е в България?

През последните няколко години малиновото вино се превърна в абсолютен хит на пазара. А и няма как да бъде другояче, след като вкусът му не прилича на никой друг. 

Кое е младото семейство, което стои зад създаването на уникалното малиново вино и какъв е бил пътят, който е трябвало да извървят, за да се наложат на пазара?

Свикнали сме да мислим, че бизнес начинанията в България често се съпроводени от огромен капитал или връзки, но истината е, че една добра идея може да пожъне успех с минимални средства, но с огромно желание и много труд. Точно това ни доказват Оля Антонова и Борис Георгиев - младите мечтатели, които стоят зад производството на малиновото вино с марка Trastena.

Семейството започва в съвсем друга насока със засаждането на 95 декара с малини. Тогава им хрумва идеята, че вкусният плод може да се превърне не само в чудесен десерт, но и в изкусителна винена напитка. Идеята е на Борис, който пази спомени как в рода му малиновото вино е било на почит. И така през 2007-ма година те създават нова комбинация - малина и мерло. 

Разбира се, пътят не е никак лек и са необходими много време и опити, за да се създаде напитка, която да пленява сетивата. След доста експерименти се ражда и Trastena - малиновото вино, което днес е популярно не само в цяла България, но и в много други държави.

Да, историята е наистина вдъхновяваща, а Оля и Борис успяват да изненадват почитателите на хубавото вино с нови продукти, които да впечатляват. Има за всекиго по нещо - малиново розе, вино от 100% био малини, емблематичното вино Trastena малина и мерло и алкохолен сладолед "Има пълно щастие"

Но най-интересното днес е как се справят във времена като днешните? Какво влияние оказва пандемията на бизнеса им и какви са начините да продължаваш да успяваш, дори и във времена като днешните? Каква е формулата за успех на пионерите при малиновото вино?

Тук е мястото да бъдем откровени и да признаем, че изминалата година беше тежка за всички ни, а Оля и Борис не са изключение. Те също са изпаднали в нелеката ситуация да жонглират между бизнеса и все по-мрачната обстановка не само в страната ни, но и в световен мащаб. А под "нелека ситуация" имаме предвид такава, която е изисквала двамата почти да се откажат от разработения бизнес и да помислят за намирането на работа.

А лесно ли е да се откажеш от твоя личен продукт, който възприемаш като член на семейството? Тогава им хрумва, че повсеместният локдаун налага и засилено онлайн пазаруване. Така през 2020-та година се появява онлайн магазинът на Trastena. Именно той позволява на почитателите на вкусната напитка да не се разделят с неподражаемия му вкус и обръща отрицателните показатели в положителни. 

Точно през изминалата година младото семейство осъзнава реалните мащаби на създадения от тях продукт и оценява огромната подкрепа на почитателите му. Точно в този момент клиентите подкрепят малкия бизнес повече от всякога. Българите се обръщат към местни марки и Оля и Борис още веднъж се убеждават, че "България е супер", както често казват самите те.

Стига се до момент, в който Оля и Борис буквално изнемогват с производството и не могат да отговорят на търсенето. Това е и причината да вземат отговорното решение да построят винарна. Винарна, която ще събере в себе си вкуса на първокачествени малини и ще съблазнява всички почитатели на малиновия вкус в чаша. И започват още през 2020.

Няма съмнение, че целта им е амбициозна и ще са необходими още много труд и средства, за да сбъднат следващата си голяма мечта, но към днешна дата им остава малко.

Поръчките не спират и Trastena има нужда бързо да подсигури производство, което да задоволява пазара. Българското малиново вино е много търсено и на европейските пазари и е едно от най-скъпо продаваните български вина там.  И така идва идеята за Trastena Club - годишен абонамент, който предлага страхотна цена на всички, които подкрепят проекта Trastena.

А какво точно включва годишният абонамент?

12 кашона вино - по един всеки месец, който ще пристига при вас с безплатна доставка. 72 бутилки вино - 72 повода за радост, 365 чаши.

Именно със средствата, събрани от този винен абонамент, Борис и Оля ще успеят да завършат винарната, която ще е първата за плодови вина в България.

Ето как семейният бизнес в България успява - с труд и ясна визия, с желание да се наложиш на пазара до момента, в който се превърнеш в разпознаваема и обичана марка. Благодарение на подкрепата на хората.
 

Следете Facebook страницата на Dama.bg, където след няколко дни 10 късметлии от вас ще спечелят бутилка от най-новото бутиково вино Trastena. А най-интересното е, че именно тези 10 късметлии ще имат ексклузивния шанс да са сред първите, които ще опитат новото вино (което все още не може да се намери дори в магазините).

А сега ви оставяме в компанията на чаша малиново вино, за да се насладите на неповторимия му вкус.