Всеки декември се появяват различни годишни класации. Една от най-любопитните е тази на американското издание "Adweek", която подрежда десетте най-силни попадения в областта на рекламата.
Ето и самите рекламите:
10. "Най-тежката работа на света"
"Позицията, за която търсим човек, е много отговорна... Засега я наричаме Директор Операции, но в действителност е много повече от това. ...Отнема между 135 работни часа седмично и безкрайност, като през повечето време ще сте на крак. Работи се 365 дни годишно, като очаквайте по празниците натоварването да се увеличава... Идеалният кандидат има дипломи по медицина, финанси и кулинарство, по възможност..."
9. Чудесата на вселената във вашата кухнята
Улавяйки космическата вълна на 2014 г., рекламата на серия олио и масла представя готвенето като одисея из чудната и не съвсем позната вселена на храната отблизо.
8. Защо ти трябва HBO онлайн
Защото трябва да изгледаш неудобна секссцена от любимия си сериал в отсъствието на баща си например.
7. "Играта преди играта"
Петминутния клип с Неймар, Бастиан Швайнщайгер и още редица футболни звезди, които загряват за Световното първенство върху музиката на Jamie N Commons & The X Ambassadors, е всъщност реклама за слушалки.
6. "I will what I want"
Рекламата на тази марка женско спортно облекло има необичайна героиня - соло балерината на Американския балетен театър Мисти Коупланд и писмото, което получила от балетна школа като малка: "Съжаляваме, но просто нямате подходящото тяло за балет. И на 13 години сте твърде стара."
5. Монти Пингвина има нужда от гадже
Коледните реклами на магазините "Джон Люис" във Великобритания са си почти институция. Всяка малка играчка един ден става голяма и започва да мечтае да свие собствено гнездо - дори да е пингвин, казват те на деца и родители тази година. "Подарете на някой Коледата, за която мечтае" - или купете още едно "Монти" и вътрешният пингвин на вашето дете ще бъде щастлив, е дяволското съобщението на тази очарователна реклама.
4. "Първа целувка"
Единственият клип в класацията, който не е дело на агенция, стана невероятно известен, без хората дори да разберат, че всъщност е реклама на дрехи. Видеото на Татя Пилиева, която събира дузина непознати на улицата и заснема първата им целувка, има над 100 милиона гледания в YouTube и се класира на престижното трето място, според Adweek.
3. "Разкрий природата си"
Какво е класацията без реклама на "Кока-кола"? Малките и големи удоволствия в живота се прегръщат по-лесно с газираната напитка, според този клип.
2. "Само защото не се случва тук, не значи че не се случва"
Кампанията на организацията "Спасете децата" продължава със силна реклама, която показва как изглежда една година от живота на сирийските деца в стила на домашните клипчета "с една секунда от всеки ден", любими на британските родители.
1. "Ако бяхме успели"
На първо място Adweek поставя кампанията If We Made it ("Ако бяхме успели") на бирата Newcastle Brown Ale, която пародира създаването на реклама за най-гледаното време в Щатите - паузата на Супербоула. Ядосани знаменитости, объркани фокус групи, безумни сценарии и други абсурдни моменти от истинския живот на една рекламна кампания, обединени около признанието, че марката в действителност не може да си позволи време около финала на първенството по американски футбол, спечелиха много почитатели на бирата и рекламната агенция Droga5.