Когато повечето учители обявят какви ще са правилата за домашните през годината, новината не е посрещана с охота сред учениците. Но госпожа Бранди Йънг не е като повечето учители и новите й нетрадиционни правила по отношение на образованието извън класната стая успяха да развълнуват както децата, така и родителите за предстоящата учебна година.
Находчивата учителка, която преподава на вторите класове в Началното училище в Годли, Тексас в САЩ изпрати писмо до родителите, в което обяснява, че нейните ученици няма да получават конкретни задачи, които да завършат у дома - домашната работа ще се състои само от това, което учениците не са успели да завършат по време на учебния ден.
"Проучванията не успяват да докажат, че домашните подобряват постиженията на учениците", пише Йънг. "Вместо това аз ви моля да прекарвате вечерите, правейки неща, които доказано подобряват успеха на учениците. Да вечеряте като семейство, да четете заедно, да играете навън и да сложите детето да си легне по-рано".
Според проучванията, както и една статия на "Уошингтън поуст", няма нито едно изследване, което да е открило конкретна полза от възлагането на домашна работа в каквато и да било форма или количество сред учениците в начален курс. "Аз просто опитвам да бъда иновативна - наистина искам да бъда лидер в своята класна стая. Като майка и като учител, открих, че многото домашна работа просто не е необходима и не смятам, че е правилното нещо за моите ученици", разказва тя. "Децата в началното училище са по цял ден с нас, затова мисля, че е наша работа да ги образоваме тук, а когато се приберат у дома има други неща, които трябва да научат там".
Като майка на четири деца, Саманта Галахър е добре запозната с писането на домашни до късно вечер и затова изключително се зарадвала, когато видяла бележката на госпожа Йънг. "Преместихме се от Флорида, където дъщеря ми получаваше домашна още в предучилищната", пояснява тя. "Наистина съм щастлива, че в края на един дълъг ден в училище, Брук ще има време да се върне у дома и да бъде дете, да играе навън и да намери нови приятели. Вярвам, че това ще ни даде възможност да прекарваме повече време заедно вечер".
Ако смятате, че това е нещо, което училището на детето ви трябва да обмисли, Йънг е категорична, че комуникацията с учителя е от ключово значение и препоръчва да поговорите с него. "Споделете вашите ценности и тревоги с учителя, ако ви се струва, че детето ви получава твърде много задачи за домашна и попитайте каква е целта на това. Смислените домашни са чудесна идея за развитие извън училище, но е необходимо те да имат конкретна цел", казва тя. "Учителите се нуждаят от свободата да бъдат отговорни за случващото се в класните им стаи и това е нещо, което моето училище ми позволи, но знам, че не много учители имат подобен шанс".