X

Всичко, от което имате нужда за пълноценно самолетно пътуване

от в 15:05 на 17.04.2014 в Свободно време | Пътувания


Всичко, от което имате нужда за пълноценно самолетно пътуване

Всичко, от което имате нужда за пълноценно самолетно пътуване

Летенето е най-популярната форма на пътуване на дълги разстояния. То е удобно, бързо и става все по-достъпно. За съжаление, то не винаги е най-удобният начин за пътуване, ето защо ви предлагаме няколко стъпки, които да предприемете преди, по време и след вашия полет, за да го направите по-безопасен, здравословен и не толкова стресиращ.



Преди полета
 
За да си гарантирате един безопасен и здравословен полет, препоръчваме следните стъпки пред качване на борда:
 
Какво да сложите в багажа си?
 
Носете си бутилка с дезинфектант за ръце, за да се отървете от микробите по време на пътуването. Малките пакетчета прахообразни напитки пък ще предотвратят дехидратирането. За предпочитане е да пиете нещо с повече витамин С, който засилва имунната система и помага при евентуални фобии и проблеми при полет.
 
Носете си собствена възглавница за врата (пълните с топченца се опаковат много лесно), за по-голям комфорт в сравнение с плоските (често покрити с микроби), които авиокомпаниите предоставят. Лавандуловият аромат на възглавницата ще ви помогне да се отпуснете.
 
Няколко пакетчета със здравословен протеинов микс са доста по-добър вариант от предлаганите закуски в самолета. Проверете съдържанието на захар и потърсете продукти с повече витамини и протеини. За по-дълги полети може да опаковате чифт чехли или джапанки в ръчния си багаж за допълнителен комфорт. Специална маска за сън може да помогне за пълноценната ви почивка по време на пътуването.
 
Какво да облечете?
 
Носете удобни, широки дрехи и обувки, които се събуват лесно, в случай, че се наложи да ги събувате за проверката на летището. Облечете се на слоеве. Така ще бъдете подготвени за промяна в климата и всякакви температурни крайности. Избягвайте тесните чорапи. Дори при кратки полети те могат да ограничат кръвообращението на краката и ходилата.
 
Как да се подготвите?
 
Вероятността от хващане на настинка е с 20% по-голяма в самолетите. Ето защо няколко дни преди полета е хубаво да приемете повече витамини C и B за стимулиране на имунната система. При по-дълго пътуване или контакт с повече хора консумирайте храна, съдържаща чисти белтъчини (пиле, морски дарове, риба или яйца), пълнозърнести храни (препечен хляб, топъл житен или обикновен хляб), както и богати на вода продукти (диня, цитрусови плодове, салати). Така ще бъдете хидратирани и ще може напълно да пропуснете нездравословната храна в самолета.
 
По време на полет
 
Следвайте няколко стъпки, за да бъдете здрави и спокойни по време на пътуването, а и за избягване на срив след него. Ако е възможно, изберете място в предната или задната част на вашия раздел, с повече място за краката. Един на всеки 4500 „летящи” пътници си открива кръвен съсирек в рамките на 8 седмици, причинен от летене. Хората, които пътуват със самолет повече от 4 часа, в даден момент са по-склонни към развитие на разширени вени.
 
За да засилите циркулацията на кръвта при по-дългите полети се разхождайте по-често до тоалетната или нагоре-надолу по пътеките. Йогата или леките упражнения на всеки 30 минути намаляват шансовете за образуване на разширени вени и мускулни травми. Използвайте дезинфектант за ръце или почистващи кърпички за облегалките за ръце, колана и другите повърхности, които докосвате.
 
Пийте от собствената си бутилка вода. Хубаво е да използвате отново нея, когато си миете зъбите. Често мийте ръцете си и използвайте хартиена кърпичка за подсушаване.
 
Няколко думи за дехидратацията
 
Дехидратацията може да бъде огромен проблем по време на полет понеже въздухът в самолета е много сух. За да се чувстват добре, хората имат нужда от поне 50% влажност на въздуха, тази в самолета може да бъде по-ниска и от 1%. Този факт, от своя страна, може лесно да доведе до обезводняване.
 
За да останете хидратирани, избягвайте газираните напитки, алкохола и кофеина преди и по време на полет. Пийте по 8 грама вода на всеки час. При по-дълъг полет нанесете лосион по ръцете, лицето и краката си, за да поддържате кожата си влажна. Забравете солените снаксове и яжте повече салати, плодове и като цяло храни, богати на вода.
 
Това, което дишате, може да ви навреди
 
Колкото и безопасно да е летенето, винаги има риск, свързан с прекарването на няколко часа в затворено пространство със застоял въздух и куп непознати, които може би разнасят микроби със себе си. Освен това циркулацията в самолета не е добра. Въздушните филтри, които се нуждаят от почистване или смяна, често помагат за разпространението на бактерии по време и между полети.
 
 
Предотвратяване на болести
 
Дори когато хората си мият ръцете в самолета, микробите често остават по мокрите повърхности. Повечето болести се разпространяват чрез пряк контакт като кашлица/кихане. Така че ако държите на пълната безопасност, носете със себе си медицинска маска, за да покриете лицето си, ако седите в близост до болни хора. Вземете си и собствени слушалки, понеже тези, които се предоставят от авиокомпании, са пълни с микроби. За възглавниците и одеялата важи същото.
 
Избягвайте часовата разлика
 
Часовата разлика може да бъде истински проблем, особено ако пътувате през няколко часови зони. За да се отървете от причинения дискомфорт, следвайте нашите стъпки. Вземете втори часовник, който да показва времето вкъщи. Благодарение на него ще знаете кога трябва да спите и кога да сте будни. Хубаво е да спите по време на полета. В продължение на няколко дни преди пътуването, настройте режима си за сън с 1-2 часа, за да сте по-близо до часовия пояс на дестинацията, която ви предстои да посетите. Ако е възможно, планирайте полета си така, че да пристигнете през нощта и да си легнете веднага. Така ще се събудите в синхрон с вашата среда.
 
След полета
 
Това, което ще направите веднага след полета, особено ако е бил дълъг, е също толкова важно, колко предприетите стъпки преди и по време на пътуването. Изпийте колкото се може повече вода веднага след кацане, за да запасите организма си. Яденето на храни, богати на вода, също ще помогне. Носете удобни широки дрехи за по-лесно разтягане и циркулация след полета.
 
Избягвайте употребата на алкохол или кофеин, ако пътувате до далечен часови пояс. Те могат да ви дехидратират. Забравете за чорапите и обуйте удобни обувки. Краката ви може да са подути поради продължителното седене. Ако на междинните кацания се разхождате навън, ще подобрите циркулацията на кръвта си, а и чистият въздух ще ви се отрази добре. Избягвайте продължителното седене на летището. Проверете ръчния си багаж и се отървете от всичко, което му придава допълнителна тежест.
 
 
Летенето със самолет е най-бързият начин за пътуване. Следвайки тези стъпки, може да сте сигурни, че ще се насладите на един удобен, безопасен и приятен полет, особено ако летите често и на дълги разстояния.


Теми   здравословно | Пътуване | самолет | съвети

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.