X

Започват Коледните пости: Ето как да пречистим тялото и душата си

от в 11:10 на 14.11.2017 в Хороскоп | Празници


Започват Коледните пости: Ето как да пречистим тялото и душата си

Започват Коледните пости: Ето как да пречистим тялото и душата си

Коледните пости започват от 15 ноември. Тяхната продължителност е 40 дни и са вторите по продължителност след Великденските пости.

Коледният пост се нарича и Малка Света Четиридесетница. Постите продължават до Бъдни вечер, когато е и последният ден, в който на трапезата присъстват безмесни и безмлечни ястия.

По време на Коледните пости не е разрешено да се ядат продукти от животински произход – мляко, кашкавал, сирене, животинска мазнина, извара и разбира се, месо. Алкохолът също е строго забранен, а изключение прави само червеното вино, което е символ на Христовата кръв. То може да се консумира в умерено количества, с изключение на сряда и петък.

Разрешени храни по време на Коледните пости:

15 – 22 ноември – само растителна храна с олио

23 -29 ноември – рибата е разрешена

30 ноември – 6 декември – рибата е разрешена (Андреев ден – Никулден)

13 декември – разрешава се риба

14 – 19 декември – разрешава се риба

20 – 24 декември – само растителна храна с олио (Игнажден – Бъдни вечер)

25 декември – край на постите

Коледните пости са чудесна причина да пречистите организма си. Ако 40 дни ви се виждат прекалено дълъг период, то можете да постите само първата и последната седмица. Постите не се препоръчват за малки деца, бременни и кърмещи жени, както и за възрастните хора. За тях църквата прави изключение и се допуска консумация на млечни продукти, но не и месо.

Постите не се изразяват само в ограничение от храна, но и от интимни отношения. Освен това хората, които постят трябва да бъдат смирени и да се въздържат от лоши помисли и думи. Нравственото пречистване върви ръка за ръка с физическото.

Позволени храни по време на пост

Ориз, нахут, леща, кълнове, соеви продукти, боб, ориз, пълнозърнести продукти, жито, растително сирене и кашкавал. Позволени са всички видове семена и ядки, тъй като те са богати на белтъчини и енергия. Орехи, бадеми, фъстъци, тиквено, слънчогледово и ленено семе, както и сусам. Фъстъченото масло и сусамовият тахан също са позволени. Разбира се, консумацията на плодове и зеленчуци е задължителна, за да осигурят на организма необходимите минерали и витамини.

 

 



Теми   коледни пости | пости

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.