Напоследък все по-често се говори за новите правила и регламенти за защита на личните данни. И макар че в България тази тема не получава достатъчно гласност, наредбата на Европейския съюз за защита на личните данни влиза в сила от 25 май 2018 година. Тя е задължителна за всички страни членки на ЕС, което означава, че всички компании в България трябва да въведат GDPR (General Data Protection Regulation).

Много хора смятат, че внедряването на GDPR система е лесна задача, която не изисква специални умения. Истината е, че това е сложен процес, който далеч не се ограничава само с подписването на декларация и смяна на Общите условия на компанията.

Ето какво трябва да знаем за GDPR и как можем да облекчим процеса за нашата компания:

Какво е General Data Protection Regulation, наричан накратко GDPR?

GDPR на български се превежда като Общ регламент относно защитата на данните (ЕС 2016/679) на Европейския парламент и на Съвета на Европейския съюз. Той засяга обработката на личните данни.

Регламентът установява нови правила за защита на личните данни при техните съхранение, събиране и обработка.

Задължителен ли е GDPR за всяка компания и организация?

Да, регламентът е задължителен за всички компании в България.

Договорът за функционирането на Европейския съюз задължава всяка страна членка да установи унифицирани правила за защита на личните данни при тяхната обработка и съхранение.

Регулацията е задължителна не само за компании и организации, които са в Европейския съюз, но и за такива, които се намират в страни, които не са членки на ЕС, но предлагат услуги и стоки на физически лица в ЕС.

При неспазването на регламента всяка организация може да бъде подведена под отговорност и да плати глоби за нематериални и материални щети за огромни суми – до над 20 милиона евро.

Кога влиза в сила GDPR?

Общият регламент относно защитата на данните влиза в сила в целия Европейски съюз от 25 май 2018 година.

Основни задължения при защита на личните данни

Защитата на личните данни трябва да се превърне в част от бизнеса. Това означава, че тя вече няма да се разглежда просто като формалност, която е по-скоро пожелателна, а не задължителна.

Какво следва за всяка компания и организация

Първото, което трябва да направи всяка фирма, е да открие бързо и удобно решение. Важно е да знаем, че първоначалният одит е от изключително значение, тъй като именно той дава отговори на въпросите „Готова ли е фирмата за GDPR?“, „Какви документи са необходими?“, „Спазвам ли всички юридически норми за защита на личните данни?“ и много други.

Решение за бързо и евтино внедряване на система за защита на личните данни

Може би в момента всичко това звучи доста стряскащо и непосилно. Не се притеснявайте, не е необходимо да имате юридическо образование. Необходимо е просто да изберете правилната фирма, която ще се погрижи GDPR да бъде внедрен бързо, безпроблемно и разбира се, на ниска цена.

Запознайте се с GDPRТест

GDPRТест е изкуствен интелект, който е разработен не само от компютърни специалисти, но и с помощта на юристи, за да отговаря системата на всички норми и правила, зададени от Европейския съюз.

GDPRТест стъпки

Първата задача на умния изкуствен интелект е да оцени нивото на готовност на фирмата за прилагането на GDPR.

След това се установяват всички възможни решения, а именно технологични, юридически и бизнес организационни.

Третата стъпка се изразява в избора на най-ефективното, лесно приложимо и полезно за компанията решение.

Следва внедряване на решението и поддръжката му.

Звучи доста сложно, нали?

Истината е, че процесът по въвеждане на GDPR е наистина сложен, а добрата новина е, че можем да разчитаме на изкуствен интелект, който да извърши всичко необходимо, за да отговаря компанията на всички изисквания за защита на личните данни. С други думи – рискът от човешка грешка е напълно елиминиран, времето за внедряване на цялата система е сведено до минимум, а цената за всичко това е доста ниска.

Цена на услугата

Опитът е най-добрият учител и ние отлично знаем, че търсенето на фирма за GDPR може да се превърне в стресиращо начинание, което да завърши с пълно отчаяние. И тук не визираме качеството на услугата, а нейната цена. 

Може би вече си представяте, че внедряването на новата система за защита на личните данни ще нанесе доста сериозен удар върху финансовото състояние на компанията или организацията ви. Може би сте срещали цени за внедряване на GDPR, които са ви стреснали.

Любопитно е да отбележим, че цените за тази услуга варират и дори могат да достигнат до 6-цифрена сума в зависимост от големината на компанията. Да, разликите са наистина огромни. Ето защо е важно да откриете правилното решение, което ще ви предложи точната услуга и то на отлична цена.

Ще побързаме да ви успокоим, че едно от много предимства на GDPRТест е ниската цена. А за нея вие ще получите не само оценка за готовността на фирмата ви за внедряване на GDPR, но и необходимите документи.

Можете да се възползвате от промоционалния код DAMABG, с който получавате 30% отстъпка от всеки пакет.

Ползи от GDPRТест

Общият регламент относно защитата на данните е задължителен. Ето защо всяка организация и компания трябва да намери най-доброто, лесно и евтино решение. Целта на GDPRТест е да превърне внедряването на GDPR в лесна и бърза задача, която няма да струва скъпо.