Филмовата продуцентка Валерия Рихтер се оказа в центъра на шумен скандал във френския град Кан, предаде Би Би Си. Жената, която е с ампутиран ляв крак, получи забрана за достъп до официалните събития на филмовия фестивал, който върви там, защото не носела... обувки на токчета! В нейното положение обаче нарушаването на протокола било напълно разбираемо. Но не и за охраната.

"Просто не мога да пазя равновесие на токчета", обяснила продуцентката пред Би Би Си. Думите й обаче не трогнали охранителите. В събота пазачите спират Рихтер общо четири пъти, преди жената все пак да си пробие път до премиерата на един от хитовите филми "Море от дървета".

Директорът на фестивала отрече високите токчета да са част от задължителния дрескод. Редица посетители на фестивала обаче съобщиха, че са виждали как жени са връщани поради тази причина. Сред тях е Асиф Кападиа, чийто документален филм за Ейми Уайнхаус бе излъчен в Кан миналия уикенд. Той разказа, че съпругата му не била допусната да мине по червения килим, но впоследствие са й разрешили.

Валерия Рихтер обясни пред Би Би Си, че не може да пази равновесие, когато е с обувки на токчета, след като палецът и част от лявото ходило са й били ампутирани. Тя е била спряна четири пъти на влизане за премиерата на филма на Гюс ван Сант в събота.

"Те посочиха с пръст към обувките ми и след това размаха пръст към мен. Беше достатъчно очевидно, че проблемът е в обувките ми", разказа Рихтер. "Очевидно, аз можех да размахам към тях моя крак и това щеше направи ситуацията малко конфузна за тях, защото имах видимо обяснение (за липсата на високи токчета)", допълни тя.

Макар че накрая са я удостоили с достъп до залата, Валерия Рихтер каза, че много нейни колеги, които не могат да ходят на високи токчета, са били върнати и не са влезли.

Британската кинозвезда Емили Блънт, чийто последен филм "Сикарио" (Sicario) дебютира в Кан във вторник, коментира евентуалната забрана като "много разочароваща". "Всеки трябва да е с ниски обувки, честно казано", заяви тя. "При всички случаи, не би трябвало да носим високи токчета. Това е моята гледна точка. Аз просто предпочитам да нося кецове", каза още Емили Блънт. Тя обаче е предпочела да се яви с високи токчета на червения килим за премиерата на филма си.

Директорът на кинофестивала в Кан Тиери Фремо по-рано заяви, че "слуховете" за забрана за жени без високи токчета са "неоснователни". Думите му се потвърждават от указанията, публикувани на официалния сайт на фестивала, където не се споменава нищо за токчета.

Случаите на върнати жени без токчета обаче поставя фестивала в Кан в неловко положение точно в годината, в която се опитва да адресира проблема със сексизма в киното. За пръв път от 1987 г. насам фестивалът бе открит с филм на жена режисьор и организаторите одобриха поредицата "Women in Motion", съдържаща разговори със звезди като Изабела Роселини и Салма Хайек.

Уенди Констанс, която е детски автор и е участвала на фестивала в Кан през 1970-те години, коментира в Туитър, че звездната му репутация се помрачава, когато става дума за женското облекло. "През 1971 г., когато аз започнах работа, помолих да бъде отменено правилото за жени, обути с панталон. То беше отменено. 44 години по-късно". "Нелепо е, че от жените все още се очаква да се подчиняват", коментира още Констанс, според която "някои жени обичат високи токчета, но повечето от нас не обичат".

Повече от куриозно е обаче, че само преди 2 седмици на гала вечерта на Института на костюма в Ню Йорк редица звезди като Бионсе, Ким Кардашиян и Дженифър Лопес, се появиха с почти прозрачни рокли, които бяха сравнение с облекла за Карнавала в Рио.

През 2011 г. пък дъщерята на Чарли Чаплин и Уна О'Нийл Джералдин се появи по кецове на закриването на кинофестивала в Москва и предизвика фурор. С Така тя изрази подкрепата си за българския филм "Кецове", който така и не получи награда. 

 

А вие, дами, как бихте коментирали

 

Източник: Mediapool