Папараците никога не са се славели с добра репутация и са особено недолюбвани от звездите. Те често минават границите на благоприличието и са готови на всичко за някоя дръзка снимка. Наскоро в Италианския център по фотография в Торино се откри изложба, посветена на тяхната професия. Снимките са главно от 50-те и 60-те години и ни показват, че папараците и звездите винаги са били във война.
Терминът „папарак“ възниква през 1960 г., след като в кината се появява емблематичния филм „Сладък живот“ на Федерико Фелини. В него актьорът Валтер Сантесо изпълнява ролята на упорития и нахален фотограф Папарацо. След този филм започва „златната ера на папараците“ в Италия и по света – появяват се все повече фотографи, готови на всичко за перфектната, интимна снимка на някоя звезда. Някои звезди били трогнати от вниманието, други реагирали доста агресивно срещу нахалството. Някои фотографи и фото редактори, като британката Алисън Джаксън, не се свенили дори да фалшифицират такива снимки – те използвали дубльори на звездите, за да заснемат особено скандални кадри, най-известните фалшифицирани звездни снимки са тези на Мерилин Монро и Джон Ф. Кенеди.
Ако някога професията на папарака е имала някакъв чар и блясък, то той напълно изчезва през 1997 г., когато за смъртта на принцеса Даяна са обвинени папараците, които са я преследвали. Днес папараците имат много по-малко права и мнозина биват съдени от звездите. Някои дори получават ограничителни заповеди и солени глоби заради своето нахалство.
Независимо дали подкрепяте професията на папараците, или напълно я заклеймявате, изложбата в Торино отваря един прозорец към миналото и ни показва, че папараците винаги са си били нахални, а звездите винаги са се борили за правото си на лично пространство.
Вижте някои от най-добрите снимки от изложбата в нашата галерия.