Подобно на Айфеловата кула в Париж или Статуята на свободата в Ню Йорк, едва ли можем да си представи Лондон без емблематичния Тауър Бридж. Още през 19-ти век хората се сблъскат с проблема, че се нуждаят от мост, но не искат да отрежат достъпа с кораби до пристанищните съоръжения в Лондонския басейн, между Лондонския мост и Лондонската кула. През 1877 годна е сформирана комисия, която решава проблема и избира сър Джон Улф Бари за инженер и сър Хорас Джоунс като архитект за изграждане на нов мост. Строителството започва през 1886 година и завършва 8 години по-късно, с 432 строителни работници, над 70 000 тона бетон, над 11 000 тона стомана и цена от 1,184,000 паунда (еквивалентни на 132 милиона паунда през 2018 година). Мостът е висок 65 метра и се простира през реката до 82,3 метра.