Най-противоречивото в тази визия не е самата рокля, а въпросът как изобщо Кари Брадшоу си я е позволила? Сара Джесика Паркър играе журналистка, която постоянно се оплаква, че няма пари – и все пак се появява в тоалет на Christian Dior. Храни ли се само с въздух? Плаща ли наем с обувки Manolo Blahnik? Никой не знае, но както често се случва в сериалите – ние гледаме, въздишаме и не задаваме твърде много въпроси.
Роклята от вестници, която тя носи, е част от колекцията на Dior за 2000 година, когато Джон Галиано беше творчески директор на модната къща. Самият Галиано вече беше експериментирал с темата за бедността и социалната сатира – в предишен сезон представи модели, вдъхновени от бездомни хора, които използват вестници, за да се топлят. Това предизвика сериозни реакции и критики от социални активисти.
Но през 2000-те години модата беше смела и често провокативна – и дизайнерите рядко се съобразяваха с общественото мнение. Така се ражда тази рокля: едновременно крещяща, елегантна и саркастична.
Гениалността на Галиано е безспорна, но неговите модели често граничат с театър и фантазия – нещо, което перфектно пасва на образа на Кари Брадшоу. Роклята от вестници е емблематична, но малцина биха се осмелили да я облекат извън снимачна площадка.
И може би това е чарът ѝ – тя не е просто дреха, а изказване. За стил, за свобода, за това как понякога най-нелогичното изглежда най-запомнящо се.