X

10 навика за по-добър живот

от в 08:30 на 31.03.2017 в Здраве и спорт | Здраве


10 навика за по-добър живот

10 навика за по-добър живот Снимка: pixabay.com

Придобиването на нови навици обикновено изисква усилия и време. Но ако те ще ни помогнат да се чувстваме по-удовлетворени и щастливи и да водим по-пълноценен живот, нищо не ни пречи да опитаме, нали? Ето 10 навика, които помагат да подобрим живота си.

Оценявайте това, което имате

Не е важно да сме богати, да имаме последен модел кола или телефон. Важно е да оценяваме това, с което разполагаме. Не се заблуждавайте, че за да се чувствате щастливи, имате нужда от нещо, което в момента ви липсва. Истината е, че ако не оценявате това, което имате сега, няма да сте способни да оцените и мечтания живот, когато се сдобиете с него.

Осъзнайте, че нещата невинаги са такива, каквито изглеждат

Сигурно ви се е случвало тайничко да завиждате на някого, защото ви се струва, че животът му е перфектен. Всъщност всеки си има проблеми и това, че ние не ги виждаме, не означава, че не съществуват. Сигурно ви се е случвало също да си помислите, че нещо е ужасно, а да се окаже, че то съвсем не е такова. Например започвате работа, която ви изглежда не особено интересна и перспективна, но с течение на времето се убеждавате в обратното. Затова не забравяйте, че животът може да крие много приятни изненади – не всичко е такова, каквото изглежда на пръв поглед.

Поставяйте си реалистични цели

Големите цели са вдъхновяващи, докато не започнем да се проваляме в опита да ги постигнем и вдъхновението бъде изместено от разочарование. Не че човек не трябва да си поставя цели, които го дърпат напред и го карат да надскача себе си, но все пак трябва да се стреми към резултати, попадащи в границите на постижимото.

Научете се да казвате „не“

Резултатите от изследване на Калифорнийския университет в Бъркли показват, че колкото по-трудно му е на човек да казва „не“, толкова по-голяма вероятност има да преживее стрес, да се справи с прекалена тревожност или дори депресия, които подкопават самоконтрола. За мнозина е голямо предизвикателство да отказват. „Не“ е силна дума и ако все пак се страхувате да я използвате, можете да откажете, като използвате фрази от сорта на „Не съм сигурен/а“, „Не мисля, че ще мога“ и т.н. Не забравяйте, че да отказваш е проява на самоконтрол, с която ще избегнете негативните последици от поемането на твърде много или нежелани ангажименти.

Отделяйте време за себе си

Сигурно сте затрупани от работа, но все пак всеки има нужда от малко време за себе си – време, в което да не прави нищо по задължение, в което просто да се разходи, да се види с приятели или да се отдаде на любимо занимание, като четене на книга, танци или спорт. Тези откраднати моменти са много ценни, защото ни помагат да „презаредим батериите“ и да се отърсим от натрупаното напрежение.

Не се отказвайте да опитате

Трудно е човек да започне нещо ново, най-вече защото сигурно иска то да е перфектно още от самото начало. Трябва да осъзнаем обаче, че се изисква време, за да постигнем отличен резултат. Как ще създадем нещо страхотно, ако не тръгнем отнякъде? Американската авторка Джоди Пико казва, че човек може да редактира една страница, ако е зле написана, но не и ако е празна. Така че загърбете перфекционизма си и действайте смело!

Опитайте се да стоите далеч от хора, които ви натоварват

Замисляли ли сте се колко много могат да влошат качеството ви на живот онези хора, които винаги ви натоварват, когато общувате с тях? Това може да са например познати, които все за нещо се оплакват или изискват прекалено много време от ваша страна, може да са колеги, които винаги успяват да накарат кръвта ви да кипне. Постарайте се да ограничите срещите си с тези хора, доколкото е възможно, а когато все пак се налага да общувате с тях, винаги си мислете за някого, за когото сте благодарни, че присъства в живота ви.

Научете се да управлявате парите си

Парите (или по-скоро начинът, по който ги управляваме), често са причина за стрес и безпокойство. Научете се да планирате разумно разходите си и периодично преглеждайте за какво сте похарчили пари. Колкото по-бързо се научите да планирате бюджета си, толкова по-малко тревоги ще ви носят финансовите въпроси.

Срещайте се с нови хора

Създайте си навика да се срещате с хора, които не познавате. По този начин не само ще разширявате кръга си от познати, но и непрекъснато ще черпите вдъхновение и няма да спирате да се развивате. Контактуването с нови хора ще ви помогне да избягате от чувството на потиснатост и от усещането, че тъпчете на едно място.

Без повече таблети, телефони и компютри преди лягане

Ползването на таблет, телефон или компютър преди лягане е навик, който оказва негативен ефект върху съня, като много хора дори не си дават сметка за това. Синята светлина, която е с по-къса дължина на вълната, играе важна роля за нашето настроение, енергията ни и качеството на съня. Сутрин слънчевата светлина е с високо съдържание на синя светлина. Когато очите ни са пряко изложени на нея, тя ни кара да се чувстваме по-бодри, като потиска секрецията на мелатонин – хормон, който подпомага и подобрява съня. Вечер мозъкът не очаква синя светлина и е чувствителен към нея, а електронните устройства, които мнозина от нас са свикнали да използват преди лягане, излъчват ярка и светеща право в лицето синя светлина. Тя пречи на производството на мелатонин и оказва влияние върху способността ни да заспим, както и върху качеството на съня. А всички знаем, че липсата на сън е пагубна за продуктивността ни.

Всеки заслужава добър живот, затова нека започнем да работим в тази посока не утре или вдругиден, а още днес!



Теми   навик | навици | съвети

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.