X

12 навика на високо продуктивните хора

от в 07:12 на 22.10.2014 в Всичко за теб | Кариера


12 навика на високо продуктивните хора

12 навика на високо продуктивните хора

Ако искате да бъдете експерти в планирането, създаването на графици и постигането на добри резултати, може би имате нужда от малко помощ. Независимо колко работа и задачи имате, дали до вас плаче бебе или шефът ви притиска - с тези 12 съвета ще можете да се фокусирате над продуктивните си навици. И така, продуктивните хора…


1. Отделят специално време всеки ден, посветено на планиране.

Обикновено са достатъчни само 5-10 минути сутрин или вечер за съсредоточаване върху планирането на днешните или утрешните задачи. Времето е напълно достатъчно за създаването на план за осъществяването им.

2. Не отлагат бързите задачи за по-късно

Ако им хрумне идея, която изисква по-малко от 5 минути, продуктивните хора ще я изпълнят веднага. По този начин няма да има нужда от отлагане за по-късно, което ще увеличи свободното им време.

3. Поставят на преден план списъка си със задачи

Когато списъкът със задачи за деня е прекален дълъг и не може да бъде изпълнен за 24 часа, те го пренареждат, фокусирайки се върху най-важните неща.

4. Идентифицират и използват своя продуктивен прозорец

Няма човек, който да е в перфектна форма през целия ден. Хората, които знаят какво искат, използват своето продуктивно време, което обикновено се равнява на 2-3 часа, един или два пъти дневно. Това време се отделя за най-важните задачи или за тези, които изискват най-много усилия.

5. Знаят кога да бъдат (и да не бъдат) мултифункционални

Да правиш няколко неща едновременно не винаги е особено добра идея, но продуктивните хора знаят, че понякога това може да свърши и много добра работа. Защо да не обмислиш новите идеи за разни проекти, докато правиш сутрешната си разходка или миеш чиниите? Те умеят да правят разлика и между мултифункционалността и разсеяността. Казано с други думи, да отскачаш до Facebook на всеки 10 минути не означава, че си правил няколко неща едновременно.


6. Използват планирането и умението да създават графици в начина си на живот

Когато трябва да се съобразяват с други членове от семейството си и до определена степен графикът им зависи от това, продуктивните хора си създават система за изпълнение на задачи. Независимо дали става дума за гигантски календар на стената или семеен органайзер, животът ви ще стане много по-подреден.

7. От време на време си почиват

Може да звучи нелогично, но работата от сутрин до вечер няма да те превърне в продуктивен човек. Редовните паузи за неща като храна, вода и раздвижване правят хората по-ефективни и ефикасни.

8. Реалисти са относно това колко време ще им струва всяко нещо

Ако подценявате времето, което ви е необходимо за написването на доклад или почистване на къщата например, определено ще сгрешите. От друга страна, ако винаги надценявате времето, което би ви отнела всяка задача, ще бъдете по-ефективни от всякога. Високо продуктивните хора смятат, че отделянето на малко повече от необходимото време, прави случайните паузи и неизбежни прекъсвания много по-сладки. 

9. Имат до себе си някой, който ги държи отговорни

Високо продуктивните хора са отворени за това, което искат да постигнат този ден, седмица, месец, година. Те не искат да разочароват, когато другите ги следват.

10. Перфекционисти са, но само когато се брои

Ако всяка задача, независимо колко малка е тя, трябва да бъде изпълнена без грешка, най-вероятно никога няма да я завършите. Стремежът към съвършенство може да бъде от полза или пречка в зависимост от залозите. Така че запазете придирчивото си отношение, когато те са високи.

11. Делегират по правилния начин

Или с други думи, делегират разумен брой задачи, подходящи за уменията на упълномощения. Освен това те винаги казват „Моля” и „Благодаря”.

12. Оценяват това, което е направено, а не това, което не е свършено

Както повечето неща в живота, да бъдеш продуктивен изисква позитивно отношение. В края на деня, гледайки светлата страна на нещата и постиженията си, а не грешките, вие ще се почувствате много по-добре, ще спите по-спокойно и ще бъдете по-подготвени и продуктивни утре.



Теми   кариера | кариерни съвети | организиране | планиране

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.