Как управляваме нашето време често е определящо дали ще успеем да постигнем целите си.

Вижте 12 непродуктивни навика, които успешните хора избягват:

1. Работите прекалено много

Щастливите, успешни хора знаят своите възможности, съответно и ограничения. Ако често доброволно се съгласявате да поемате допълнителни ангажименти, оставате до късно след работа и не използвате обедната си почивка по предназначение е ясно - не умеете да управлявате добре времето си и не цените себе си. Продуктивните хора не се преуморяват и разпределят силите и времето си както за работа, така и за почивка.

2. Отдавате се на технологични разсейвания

Продуктивните хора не прекарват часове във Facebook и изключват радиото и телевизора, докато работят.

3. Нямате план

За да не губите време, изпълнявайки дадена задача, винаги си създавайте кратък план. Това може да са просто няколко подзадачи, чието изпълнение ще доведе до завършването на целта. Планирането ви позволява да не губите инерцията си, като се разсейвате с въпроси от типа „Какво друго трябваше да свърша?“.

4. Не сте фокусирани

Постоянната промяна в приоритетите ви не е добър навик. Фокусираният човек подрежда задачите си по важност и знае кое кога трябва да се направи.

5. Оставяте нещата недовършени

Продуктивните и успешни хора завършват задачите си без да отлагат. Ако оставяте днешната работа за утре, ще загубите много повече време, опитвайки се отново и отново да се настроите на същата вълна, както когато сте започнали проекта.

7. Не слушате

Отхвърлянето на чужди мнения и идеи е лош навик на хората, които смятат, че знаят повече от всички. Слушайте внимателно какво казват другите. Така ще натрупате повече знания и ще напредвате по-бързо от останалите.

8. Вършите всичко сами

Ако избягвате да общувате и да си сътрудничите с другите, може да пропуснете много възможности. Резултатът от подобно поведение ще е изолацията ви от екипа или прекалено много работа върху плещите ви.

9. Почивате на успехите си

С други думи - не се опитвате да научите нещо ново. Предизвиквайте себе си всеки ден, като си поставяте за цел да добиете някакви допълнителни умения.

10. Отдавате се на безсмислени разговори и срещи

Ако обичате просто да се шляете, да пиете кафе с приятелите си през ден и се отдавате на едни и същи разговори с едни и същи хора, едва ли ще напреднете много, в която и да е сфера. Запомнете, отдавайки редовно енергията си за несъществени неща, всъщност спирате развитието си.

11. Не сте организирани

Да сте организирани не означава непременно, че всичко около вас трябва да е стриктно подредено и да имате аларма за всяка задача, която трябва да свършите днес. Но ако например непрекъснато се чудите къде сте оставили нещо или пък забравяте важни срещи, губите много време и енергия още преди да сте се захванали с конкретната задача. Намерете организационен метод, който работи за вас и се придържайте към него.

12. Позволявате да ви прекъсват

Всички мразят да бъдат прекъсвани, когато работят, нали? Ако вие позволявате на другите да го правят, губите изключително много от времето и мотивацията си. Различни проучвания показват, че, за да се потопим отново в задачата, над която сме работили, преди да ни прекъснат, са ни необходими близо 25 минути!