За да бъде денят ви по-успешен - продължаваме...

9. Подредете работното си място. Изчистването на бюрото и създаването на чисто работно местенце, определено дава тон за останалата част от деня. Така няма и да се объркате. Докато повечето комуникации са чрез електронни писма и текстове, ако вашият шеф или колега се огледа за вас и остави бележка за възникнала в последния момент среща, която започва след 10 минути, а тя стои върху купчина поща или документи, вие сте просто загубени.

Освен това, на доста хора им е трудно да мислят ясно, лесно забравят важни неща и се стресират, сякаш участват в битка и торнадото от хартия ги връхлита. Затова най-добре изчистете всичко, което можете в края на всеки работен ден, за да започвате на чисто и да имате свеж старт на деня, още преди да включите компютъра си.

10. Напомняйте си, коя е основната ви цел по време на работа.Сигурно, всяка сутрин има момент, в който си припомняте коя е основата ви цел на работа. Това чувство е един от най-силните мотиватори.”

Само за миг всеки ден може да си припомните нещата, които наистина имат значение в работата, това, което се опитвате да постигнете и за кого го правите. По този начин, ще се чувствате по-мотивирани и по-съсредоточени върху приоритетите в работата си.

11. Не се разсейвайте от имейла си. Това е доста трудно за повечето хора и според експертите първо нещо, което правите сутрин, не трябва да е проверка на електронна поща. Ако все пак го направите, прочетете и отговорете само на спешните съобщения. Не всички имейли са еднакви. Усъвършенствайте умението си да пресяване житото и плявата, за да ви бъде по-лесно.

12. Прослушвайте гласовата си поща. Повечето хората скачат на компютъра и пренебрегват телефона си. Докато гласовата поща в офиса е нещо остаряло и хората разчитат на личните си мобилни телефони и имейли, някои все още оставят гласови съобщения и ако ги игнорирате, може да пропуснете нещо важно.

13. Направете важните обаждания и изпратете спешните имейли. Ако знаете, че трябва да се свържете с някого през деня, нека това бъде първото нещо, което ще направите сутринта. В случай че изчакате до обяд, има голям шанс да не чуете отговор, до края на работния ден. Няма нищо по-разочароващо от това да се опитваш да завършиш нещо и да нямаш достъп или отговор от хората, от които се нуждаеш, защото си изгубил времето си за други въпроси.

„Ако сте подготвили въпросите си и електронната ви поща е готова за изстрелване още в ранни зори, то със сигурност до края на деня ще имате това, което ви трябва.”


14. Възползвайте се от ясното си съзнание Много хора смятат, че мозъците им функционират най-добре на сутринта и тази сутрин е времето, когато са най-креативни и продуктивни. Ето защо, помислете дали и вие използвате по най-добрия начин вашия умствен потенциал.

15. От време на време смесвайте нещата. Някои хора обичат реда и имат създадени навици, но други харесват разнообразието и промяната. Съветът за тях е да „разклащат” нещата от време на време, като седнат на различно място. Така могат да получат различна перспектива.

Разходете се и бъдете видими за хора от други пространства – както от социална гледна тока, така и като алтернатива за вдигане на телефона. Това са малките неща, които могат да ви стимулират и въздействат в положителна посока, предавайки ви динамиката на офиса.

16. Планирайте късна сутрешна почивка. Това е времето за преценка, за осъзнаване на това, къде сте и времето, което ви трябва да се съживите, за да продължите да се държите на положение.

Ако сте заседнали в рутина, която не включва документи, може да ви бъде от полза да преразгледате навиците си и да направите някои промени за по-добро кариерно развитие. Сутринта е перфектното време за създаване на критични навици, които след време ще станат рутини и ще ви помогнат да бъдете по-продуктивни и съсредоточени.

Все пак не е и много хубаво да бъдете прекалено обвързани с вашите рутини или планове. Очаквайте неочакваното, позволете на гъвкавостта да се присъедини към вас и погледнете голяма картина, показваща вашата продуктивност в края на деня.

Първите 8 неща, които трябва да правите в началото на всеки работен ден, прочетете тук.