X

6 сутрешни ритуала, които ще променят живота ти към по-добро

от в 10:00 на 16.10.2016 в Всичко за теб | Щастие


6 сутрешни ритуала, които ще променят живота ти към по-добро

6 сутрешни ритуала, които ще променят живота ти към по-добро

Представи си какъв ще бъде животът ти, ако събуждайки се сутрин, бъдеш вдъхновена и готова за нови действия. Как да постигнеш това? Малко по-надолу ще ти покажем 6 прости стъпки ще ти помогнат.

Но защо трябва да ставаме например в 4:45 ч. всяка сутрин? Защото това е предпоставка да направиш нещо за себе си. За никого не е тайна, че най-успешните директори, предприемачи и спортисти, започват дните си преди изгрев слънце. Тази им дисциплина им позволява да оценят времето, което прекарват сами и им дава шанс да започнат положително и спокойно деня си, докато другите все още спят. 

Следните няколко стъпки, ще ви помогнат да се събудите вдъхновени, мотивирани и готови да поемете новите предизвикателства на деня. 

Първа стъпка: Събуди се и се измъкни от леглото

Това вероятно ще бъде най-голямото предизвикателство, пред което ще се изправиш. За мен лично, всяка сутрин това е като битка. Будилникът звъни в 4:45 ч. и в този момент почти без да се замислям мога да изтъкна няколко причини да поспя още малко. Но с времето се научих да не правя това, защото само би ми навредило.  

Втора стъпка: Чаша вода и бързо в банята

Всяка нощ тялото ни се дехидратира и се нуждае от вода моментално, когато се събуди. Опитай се да изпиеш поне една чаша вода, а ако можеш и две. Това ще събуди тялото ти и ще почувстваш прилив на енергия. Едва тогава влез в банята за сутрешния си тоалет. 

Трета стъпка: Време за размишление

Медитацията е едно от най-полезните неща, които можеш да направиш в началото на деня си. На мен ми помага следната музика: 

Опитай и ти и докато я слушаш се съсредоточи върху три неща, за които си благодарен в този момент. Визуализирай ги и се усмихвай и вътрешно, и външно! Нека времето е 15-20 минути, а основната мисъл е за тези три неща и за целите, които си си поставила. 

Започвайки деня си с благодарност, вече си променила хода на своя ден. Ще се научиш да бъдеш по-спокойна, щастлива и уверена да се справиш с всичко, което се изправя на пътя ти.

Прави това в продължение на 10 поредни дни и мога да те уверя, че сама ще пожелаеш да го правиш и в бъдеще. 

Стъпка четири: Записки на мислите

Веднага след медитацията отвори дневника си или вземи лист и запиши нещата, които ти идват на ум. Аз обикновено записвам вдъхновяваща мисъл, която ме мотивира в днешния ден. След това три неща, за които съм благодарен и няколко позитивни други. Накрая записвам трите най-важни неща, които трябва да свърша на работа. 

Стъпка пет: Техника Помодоро

Техниката Pomodoro или тайната на кухненския червен таймер, който помага в систематизирането на задачите и тяхното изпълнение, е един от любимите ми съвети. Създадена през 1980г от Франческо Кирило, Помодоро техниката е една от най-популярните хакове за управление на времето използвани днес. Това е 25-минутна сесия, която ти помага да подредиш задачите и приоритетите си. Започни със задача номер едно и настрой таймера (който предварително трябва да си купиш) - това е времето за изпълнение. Когато времето изтече, настрой отново нови 25 минути и премини към следващата. Между всяка сесия прави по 5-минутна почивка. Когато привършваш всяка задача поставяй отметка. Разбира се, ще има задачи, за които ще ти е необходимо повече време, но тези 25 минути са оптималните за изпълнение. Кирило използвал кухненски таймер с формата на домат и именно от там идва името на техниката.

Нещото, на което ще те научи тази техника, е да оставиш незначителните и не спешни разговори с колеги или приятели за по-късно, когато си отметнала по-голяма част от заданията за деня. Така и самият той ще изглежда много по-лесно управляем. 

Стъпка шест: Време е за малко гимнастика

Да се грижиш за тялото си, е една от най-ценните инвестиции, които можеш да направиш за себе си. Опитай се да тренираш между 3-4 пъти седмично, да ходиш пеша, ако имаш възможност и разбира се, да се научиш да оставяш време за почивка на мозъка си. 

Заключение

Установяването и изпълнението на тези навици, ще те дисциплинира и ще те научи, че дори и невъзможната мисъл от преди време да се събуждаш в 4:45 часа, вече е част от сутрешната ти рутина. Разбира се, няма да се научиш от първия ден да ставаш точно тогава, ако преди си се будила в 8, но можеш да опиташ постепенно да намаляваш времето за сън, докато не достигнеш до този час. Не на последно място - знаем, че няма как да се научиш да изпълняваш всички тези навици наведнъж, затова се съсредоточи върху едно, после друго и така нататък. Просто намери това, което работи най-добре за теб. 

И не забравяй - още със ставането се усмихни, благодари, забавлявай се и се наслаждавай, защото всеки ден е подарък и още един шанс да сбъднеш най-съкровените си мечти! 



Теми   всичко за теб | сутрешни ритуала | щастие

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.