X

7 тренировки, които да опитате, когато не ви се иска дори да помръднете

от в 12:00 на 30.06.2015 в Здраве и спорт | Спорт


7 тренировки, които да опитате, когато не ви се иска дори да помръднете

7 тренировки, които да опитате, когато не ви се иска дори да помръднете Снимка: makeupandbeauty.com

Понякога всичко, което ни се иска е да останем в леглото или на дивана, когато знаем, че трябва да станем и да потренираме. Когато желанието да живеем и да се храним здравословно ни застигне, прекалено силното мързеливо настроение ни изглежда толкова непоклатимо, сякаш може да превземе целия ни ден.

И все пак, тази летаргия не трябва да отменя напълно възможността ни да участваме и да изпитаме истинските ползи от физическата активност. Възможно е да прозвучи богохулнически на някои от вас, но изморителното кардио, вдигането на големи тежести и капки пот, стичащи се по всяка повърхност от кожата ни, не са изискванията една тренировка да бъде ползотворна. Понякога помага просто да го караме бавно, да се вслушваме в тялото си и да бъдем щастливи от това, което успяваме да постигнете в това апатично състояние, без значение колко минимално е то.

Сега ще ви предложим седем различни опции за трениране, когато мисълта да напуснете дивана ви кара да се разтреперите.

1. Разтегнете се

Нека започнем с основното. Въобще не ставайте.

Вярвате или не, някои фитнес експерти споделят, че ежедневното разтягане е толкова важно, колкото и цялостната тренировка. Разтягането се е доказало като невероятно ползотворно за еластичността и гъвкавостта при изпълнение на различни видове по-активни движения. Също така спомага да се повиши притока на кръв към мускулите, като по тази начин им дава знак да се разбудят – знак, от който те може и да не знаят, че имат нужда. Без значение дали сте в леглото си или се излежавате на дивана, отделете време да поработите с всяка група мускули чрез динамично разтягане.

Знайте, че всъщност правите на тялото си огромна услуга, без значение колко мързеливи се чувствате докато тренирате с тези уж нищо и никакви движения. Не ги подценявайте. Те ще ви накарат да се почувствате наистина добре.

2. Опитайте някои тонизиращи йога пози

Ако мислите, че ще успеете да се дотъркаляте до пода, значи и тази тренировка трябва да бъде в списъка ви.

Тонизиращата и възстановяваща йога спомага да отведете стречинг уменията си на следващото ниво, като наблегнете на една определена група мускули, върху които може и да се наложи да хвърлите цялата вина за мързеливото настроение, в което сте. Тези шест пози ще ви помогнат да отпуснете прасците си, да освободите напрежението в долната част на гърба си, както и да изпратите към всички части от тялото си повишено количество кръв – това е една подмладяваща, но все пак отпускаща тренировка.

За да извлечете максимална полза от тези движения, опитайте да прекарате по няколко минути в позите, дишайки бавно, като позволите мускулите ви да си починат напълно, преди да преминете към следващата.

3. Използвайте рекламите по телевизията в своя полза

Ако има дори малка вероятност да застанете прави пред дивана, а не да седите в него непрекъснато, има шанс да успеем да ви раздвижим.

По време на рекламния блок, който прекъсва шоуто, което гледате, направете няколко клека, няколко лицеви опори и 10-тина секунди в поза „Планк“. Ако успеете да се справите и с трите предизвикателства, гордо може да заявите, че за около 2 минути сте натоварили всички по-големи мускулни групи.

В случай, че сте фен на сериалите, изпробвайте същите упражнения описани по- горе, но между паузите на отделните епизоди или когато вашият любим герой каже своята най-култова фраза. Ако клоните повече към фен на спорта, може дори да измислите как играта да ви спомогне в мотивацията за вашите нови и различни тренировъчни предизвикателства. Почивка между първото и второто полувреме и няколко упражнения направени набързо? Най-доброто от двата свята.

4. Използвайте стълбите

Само защото не сте във фитнеса и пред вас не стои личният ви фитнес инструктор не означава, че няма да успеете да накарате краката си да се пораздвижат. На всеки 30 минути си поставете за цел да се разхождате до най-близкото стълбище – слезте и го изкачете най-малко 3 пъти, преди да се върнете обратно на мястото, от където тръгнахте. Вероятни ще ви отнеме една- две минутки, затова не се притеснявайте от прекаленото отдаване на спорта. Плюс това, изгаряте между осем и девет пъти повече енергия, когато се качвате по стълбите, отколкото докато седите. Средно аритметично горите по 1 калория на всеки 10 стъпала. Точка за вас!

5. Разчистете

Ако имате мотивацията да се поразходите из къщата или апартамента си, може би, вероятно нямате нищо против да отделите време за стягане на тялото си, нали?

Грабвайте парцала, прахосмукачката и се справяйте с бъркотията стая по стая, като премахвате всички нежелани замърсители, стари вещи и т. н. Ако превърнете това домакинско задължение във ваша редовна „тренировка“, което не е толкова абсурдно, колкото ви се струва, то може да изгорите до 123 калории благодарение на прахосмукачката, 133 калории от пране и 127 калории от почистване като бърсане на прах. Убийте два заека с един куршум и се върнете на най-уютното място в апартамента си с мисълта, че въпреки огромното желание да не правите нищо, те се оказали сравнително продуктивни за деня.

6. Разходете се

И така, тук ще се изисква най-много енергия от вас – ще ви се наложи да си обуете обувките и да излезете навън, в истинския свят.

Но, ако успеете да се справите с малкото приключение на открито, направете мързелива обиколка около квартала, а ако имате куче – поканете го с вас. Този улеснен вариант на кардио тренировка ще направи чудеса както за физическото, така и за душевното ви здраве, без от вас да се изискват тонове усилия. Ако разходката започне да става прекалено монотонна, пуснете си любимата музика или се заслушайте в шумовете, които чувате около себе си, докато вървите.

7. Медитирайте

Оказва се, че не можете да накарате тялото си да излезе от положението на застой, в което е ... Е, опитайте поне със съзнанието си. Намерете удобна поза, решете дали ви е по-комфортно с отворени или затворени очи, и просто дишайте. Да оставите мислите ви да идват и да си отиват, докато вие сте тук, в настоящия момент, ще засили концентрацията ви, ще намали нивата на стрес и дори ще повиши нивата на хормона на щастието. Може би, ще осъзнаете, че когато веднъж съзнанието ви излезе от състоянието на безграничен мързел, то тялото ви ще го последва.



Теми   мързел | предложения | раздвижване | съвети | тренировка

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.