X

9 доказани начина да подобриш зрението си

от в 09:00 на 15.12.2016 в Здраве и спорт | Здраве


9 доказани начина да подобриш зрението си

9 доказани начина да подобриш зрението си

Когато не тренираш един мускул, той постепенно става все по-слаб. Това е основен медицински принцип, който е напълно валиден и за очите ти. За да имаш добро зрение, е необходимо да тренираш мускулите на очите и да ги поддържаш в добра форма.

Днес ще ти помогнем да го постигнеш с 9 доказани и прости упражнения и съвети, които със сигурност ще подобрят зрението ти и ще поддържат очите ти в добро състояние.

1. Опитвай се да не пренатоварваш очите си през деня. Затваряй ги за кратко на всеки няколко минути и ставай да погледаш навън на всеки 2-3 часа.

2. Направи тези 16 основни упражнения. Единственото, което трябва да направиш е да проследиш движението в тези форми. Опитай се да ги начертай пред себе си с очи.

3. Ако носиш очила, започни да ги носиш по-рядко и си давай почивка от тях всеки ден. Очилата всъщност отслабват мускулите на очите, защото ги приучават да разчитат на външна помощ. Затова очите стават по-мързеливи, а диоптрите продължават да се качват. Затова сваляй очилата си понякога, отначало можеш да започнеш с 20-30 минути на ден и постепенно да увеличиш времето.

4. Направи масаж на очите си с бавни и нежни движения. Започни да се движиш от точка 1 към точка 6, както е показано на изображението. Използвай средния пръст и показалеца, за да приложиш лек натиск. В никакъв случай не трябва да изпитваш болка, когато го правиш.

5. Когато си на разходка навън, опитай се да се фокусираш повече в далечината, отколкото в краката ти или в пейзажа точно пред теб, защото далечния фокус ще отпусне мускулите на очите, които са били свити цял ден, за да виждаш на близко разстояние.

6. Пий сок от моркови възможно най-често. Ако искаш да извлечеш максимална полза от този фреш, добави 1-2 капки зехтин. Те няма да развалят вкуса, но ще помогнат на тялото ти да абсорбира полезните вещества от морковите.

7. Когато почувстваш очите си уморени, измий ги с леко топла вода.

8. Опитай се да не се вглеждаш в телевизора, компютъра или телефона два часа преди лягане.

9. Опитай известното упражнение „Тратака“. То ще помогне на очите и ума ти да останат фокусирани. Седни срещу малък неподвижен предмет (например свещ). Фокусирай очите и съзнанието си върху него. Опитай се да не мигаш. Трябва да изградиш образа на предмета в ума си и да го запомниш добре. Когато си сигурна, че си разгледала всеки детайл, затвори очи и се опитай да възпроизведеш обекта.

Прави упражнението в продължение на 10 минути. Целта е да изградиш ясен образ в ума си, преди очите ти да се уморят. 



Теми   здраве | очи | очила | упражнения

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.