Малкият Ашър Наш завладя Интернет! За по-малко от седмица снимката на 15-месечното хлапе събра над 59 000 харесвания и 79 000 споделяния във Фейсбук. Неговата майка Меган Наш моли известна детска марка да включи момченцето в една от рекламните си кампании, но те отхвърлят молбата й с обяснението, че детето й има специални нужди, а те не търсят това...
„Бих се радвала да се срещнат със сина ми и да видят това, което ние виждаме в него“, разказва майката. „Не искам да го използват само защото е популярен в Интернет. Искам да го използват, защото го ценят и виждат как той може да допринесе за рекламата им. Децата със Синдром на Даун и други увреждания са невероятни човешки същества и искаме тази марка да ни помогне да променим възприятията на хората по света... Всеки път, когато той види камера около себе си, лицето му, а и всички до него, се озаряват от огромната му и по детски чиста усмивка! Синът ми е като всички деца - усмихнат, сладък и най-голямото щастие в живота ми!"
Макар и много известни марки и дизайнери да правят по-приобщаващи реклами, хората с увреждания все още са слабо представени в медиите.
„В този свят има 157 милиона компании и едва шепа от тях включват потребителите, които имат увреждания – имаме много работа за вършене“, разказва Катрин Дрискол, основател на организацията „Да променим лицето на красотата“. „Ние вярваме, че брандовете могат да създадат добри възможности за бъдещето на общността на хората с увреждания, оценявайки ги като потребители в областта на рекламата. Едно на всеки пет семейства има човек с увреждане в родословието си. Тези компании пропускат да комуникират с 20 на сто от марките".
Ашър Наш, която живее със семейството си в щата Джорджия, САЩ, се надява, че компанията, към която се обръща, ще отговори на молбата й и ще включи деца с увреждания в рекламните си кампании. „Без наистина да приемат сина ми и останалите със специални нужди, няма как да ги включат в бъдещето“, заявява тя. „Време е всички да осъзнаят, че това не е просто „мода“, която идва и си отива в рекламата. Те са тук, за да останат“.