X

Как да се преборим със стреса на работното място

от в 11:38 на 29.09.2013 в Всичко за теб | Кариера


Как да се преборим със стреса на работното място

Как да се преборим със стреса на работното място

Всеки човек, малко или много, е подложен на стрес през целия си живот, още от самото начало. Едно от местата, където най-често попадате в центъра на стресови ситуации, е работното място. Разбира се, поставената ви длъжност е от огромно значение, тъй като може да бъде по-изморителна, с повече психическо натоварване, с по-малко почивки и за по-малко пари. Поне това са най-честите причини, заради които притесненията не ви оставят на мира ежедневно. Независимо дали главоболия ви причиняват клиентите, колегите или шефът, те се отразяват негативно на здравето ви. Оттам нататък следват нервите и другите проблеми, които пречат на правилната ви работа. Няма как да избегнете стреса изцяло, но поне може да го намалите. Как? Сега ще разберете...

Концентрирайте се само върху едно нещо
– вършенето на няколко задачи едновременно не ви позволява да им отделите достатъчно време и в повечето случаи, нещо все се оказва неточно и с недобър резултат. Не трябва да забравяте, че концентрацията върху няколко задачи води и до по-голямо натоварване на мозъка, а оттам и до преумора.

Дори да получавате критика от вън, не я взимайте твърде навътре. Научете да виждате и поправяте грешките си, но не прекалявайте с лошото отношение към себе си. Сгреши ли сте веднъж, това не означава, че сте некадърни и негодни за съответната работа.

Поемете контрол над себе си, щом изпаднете в стресова ситуация. Всеки ден се дразните от най-малките неща, а не трябва да е така. Опитайте да намалите гнева си, особено щом е насочен към неща, за които въобще не си струва да се ядосвате.

Направете си план най-важните неща трябва да заемат първите места. Естествено, най-напред се заемете с тях. Нека всичко друго остане на заден план.

Залагайте по-често на тактиката за успокояване след стрес – вдишваме през устата и издишваме през носа. Голямо клише, но и доста вярно – намалете по-бързо яда и нервите, за да не навредите още повече на здравето си.

Научете се да гледате нещата от няколко ъгъла. Не винаги ще сте прави и вашата гледна точка ще бъде безпогрешна. Вижте нещата от различен ъгъл – обективно и всичко може да ви се стори по-розово.

Колкото и да са малки почивките на работното място, използвайте ги всичките. Дори да си мислите, че не се нуждаете от тях, мозъкът ви си мисли друго. Нищо няма да стане, ако прекъснете за пет минути, така че просто се възползвайте от това, което ви се позволява.

Доста разсейващи и стресови са натрапчивите прекъсвания – съобщения, имейли, обаждания – оставете ги за кратко настрани. Създайте си график, проверявайте съобщенията си и влизайте в имейла си през определено време. Хубаво е да информирате близки, колеги и приятели за подходящото време, в което могат да ви потърсят. Все пак човек има нужда от малко лично и неприкосновено пространство, в което да остане сам със себе си, дори и за кратко.

Не мислете за чуждите неща, грижете се за вашите. Няма как да се намесите във всичко. Това, над което нямате влияние, не си струва нервите – с малко или много усилия ще преминете и през него.

Екипът на Dama.bg ви желае усмихнат и спокоен ден!



Теми   здраве | работа | стрес

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.