X

Как здравословно да похапваме по празниците и то без да се лишаваме

от в 09:00 на 21.12.2015 в Здраве и спорт | Полезни храни


Как здравословно да похапваме по празниците и то без да се лишаваме

Как здравословно да похапваме по празниците и то без да се лишаваме

С парти сезонът, който се подава от ъгъла, идва и въпросът "Какво и как да се храня, за да не кача килограми по празниците?". За щастие Уитни Тингъл и Даниел ДуБойс, основатели на здравословна услуга за доставка на храна Sakara Life, измислиха освежаваща стратегия за това как да се наслаждаваме на празничните дни, без да броим калориите на всичко, което си похапваме и същевременно да запазим килограмите си.  

"Нашето правило номер едно за наближаващия ваканционен сезон е, че няма правила!", казва Тингъл. Което ще рече, че вместо да се въоръжаваме с търпение и да спазваме куп действащи или не правила, всъщност бихме имали доста по-голям успех, ако насочим вниманието си върху любимите хора и празничната, уютна, семейна атмосфера у дома, вместо да се паникьосваме при всеки погълнат залък. "Стресът и вината от изяденото количество са именно причината да напълняваме!", обяснява ДуБойс. "Не забравяйте, че коледната и новогодишна трапеза не са края на света. Насладете се на празниците, а когато ваканцията свърши, направете пречистващ режим", съветват специалистите. С оглед на казаното от тях, ви предлагаме някои насоки, които могат да ви помогнат без страх да вдигнете чашата и вилицата, в името на празничното веселие:

• "Бюфетът е опасната зона"

признава Тингъл, като посочва, че ако пристигнете на уреченото място гладни, ще преядете много повече, отколкото ако хапнете нещо леко още у дома. Посягането към всичко на масата, дори и в малки количества, всъщност крие по-големи опасности. Затова гледайте да сложите нещо в устата си преди началото на празничната вечеря и да задоволите апетита си, час-два преди да почнете да хвърляте поглед върху ордьоврите и сирената. 

• "Наблегнете на зеленчуците и няколкото вида салати, пред кошничката с прясно изпечен хляб". 

Само така ще запазите талията си тънка. Не, това не значи да не си опитате, даже напротив, залъжете се, но само с една тънка филийка. Така хем няма да сте се лишили, хем ще сте хапнали малко. "Заложете на домашните ястия с крехко агнешко, риба или дори пълнозърнеста филия хляб", съветва Тингъл. 

• "Когато става въпрос за шампанско или десерт, не забравяйте, че вие сте там, за да се наслаждавате на вечерта изцяло." 

Практиката на умереност ще ви помогне тук. Но не преяждайте с 2-3 парчета от вкусната бабина торта, а само го опитайте. За сметка на изкушението, хапнете парче черен шоколад, който ще залъже небцето ви. Все пак доста по-лесно ще ви бъде да изгорите калориите от него, отколкото тези от сочната три блатна торта, съдържаща какво ли не.

"Няма такова нещо като измама на диетата!," подчертават двете дами. "Опитайте от всичко, все пак една празнична седмица няма да ви убие! Но не забравяйте за упражненията след празничните дни. Извиненията са за хората със слаба воля!"



Теми   Коледа | празници | съвети | храна

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.