1 ноември поставя началото на ежегодната Световна кампания за борба с рака на простатата Movember. Тя тръгва от Австралия преди 15 години, а в България се отбелязва за трети път. Основна цел на кампанията е да чуем и научим повече за жестокия рак на простата. „Movember” представлява съчетание от две думи – „мустак” и „ноември” на английски. 

Именно в началото на ноември всеки мъж може да подкрепи кампанията, като започне своя Мовембри гладко обръснат и до края на месеца поддържа грижливо своя мустак. През ноември всички, които поддържат мустак, се наричат мо-братя. Разбира се, жените не трябва да се чувстват изолирани, а също могат да подкрепят всички засегнати като например направят маникюр с мустачета и най-важното - да приканят своите бащи, братя, половинки и приятели да обръщат повече внимание на своето здраве. 

Превърналата се в световна кауза, „Movember” днес обхваща кампании в 21 страни, а привържениците на идеята са от цял свят и всички те се включват в публични дискусии на здравна тема. A идеята всъщност се заражда съвсем случайно през 2003 г. като разговор между трима приятели и до днес именно диалогът е в основата за постигане целите на каузата. „Mo Bros”, или всички мъже, решили да се включат в инициативата, са ходещата и говореща реклама, която повдига въпросите за здравето на мъжете и се стреми да набира средства за подпомагане на каузата. 

Тревожен факт е, че повече от 10% от мъжете в Европа над 50 години имат рак на простата. Желаещите да проверят състоянието си този месец могат да си направят своите безплатни прегледи, а в края на месец Мовембри студенти по медицина ще изберат мисис и мистър „Мо”.

Освен подкрепа от страна на знаменитости от цял свят, тази година в глобалната инициатива ще се включат и играчите от играта FIFA 2015, които също ще се сдобият с мустак.

Екипът на Dama.bg приканва и теб! Включи се!