След като малко по-рано днес ви запознах с историята на днешния празник, сега ще ви представя няколко от най-добрите първоаприлски шеги, заблудили милиони хора по целия свят.
 
Спагети по дърветата – Един от най-достойните примери за първоаприлска шега, правена някога. През 1957г. милиони зрители на Би БИ Си гледат предаване, в което се обяснява как благодарение на меката зима и успешната борба с вредителите, швейцарците се радват на богата реколта – берат спагети, висящи на гроздове по клоните на дърветата. Британците се връзват на шегата и звънят, за да питат как могат да се сдобият с плодни дръвчета и да започнат да си отглеждат собствени спагети. От студиото им отговорили „Трябва да поставите клонче от спагети в кутия с доматен сос и да се надявате на най-доброто!”

Цветна телевизия – Днес може да не ни се вярва, но през 1962г. в Швеция нямали цветна телевизия. По случай празника технически експерт обявява по телевизията, че с помощта на нова технология, зрителите ще могат сами да превърнат черно-белите си телевизори в цветни. Необходимо било единствено да опънат найлонов чорап върху телевизора си.

Гравитация – Отново по Би Би Си, само че през 1976г. съобщават, че хората ще станат свидетели на изключително астрономическо явление – Плутон ще мине зад Юпитер и в следствие на това земното притегляне ще отслабне значително. На слушателите било казано, че ако точно в 9:47ч. подскочат във въздуха, ще изпитат неподозирана лекота. Минути след обявения час телефоните в студиото не спирали да звънят, а хората казвали, че изпитали необикновено усещане.

Смущаващи сутиени – През 1982г. „Дейли мейл” излиза със статия „Повредата не е във вашия телевизор, а във вашия сутиен”. В нея става ясно как производител пуснал на пазара сутиени с необичаен дефект – банелите били изработени от тел, предназначена за противопожарни аларми. Когато тази тел взаимодействала с найлона и телесната топлина, създавала електричество, което смущавало телевизорите на хората. Дамите били призовани да се подложат на тест – „След като носите сутиена поне половин час, свалете го и го размахайте пред телевизора”.

Айфеловата кула – Тя също била тема за първоаприлска шега. През 1986г. френски вестник шокира с новината, че е подписано споразумение за демонтирането на Айфеловата кула. Според статията, тя щяла да бъде преместена в Дисниленд, а на нейно място щял да се построи модерен стадион.

Ленин – Ленин бил в замисъла на италианска първоаприлска шега през 1995г. Вдъхновена от чудотворните сълзи от икони и статуи на Дева Мария, статуята на Ленин в градчето Кавриаго заплаква. Огромната тълпа, събрала се да види млечнобелите сълзи се връзва на заблудата на местни шегаджии.

Гробът на Сократ – Гръцкото министерство на културата отбелязва 1 април през 1995г., обявявайки, че по време на разкопки в подножието на Атина е открита гробница, в която се смята, че е погребан Сократ. Заблудена, Франс Прес включва новината в емисиите си и часове по-късно, когато разбира, че новината е шега, се извинява на своите клиенти.

Развалената кола – По случай празника през 1996г. Virgin Cola съобщава на потребителите, че е разработила нова технология, която вече е вградена в кенчетата с безалкохолната напитка. Идеята на технологията била следната: когато срокът на годност изтича, кутийката се оцветявала в ярко синьо. Обществеността била призована, в името на здравето си, да не купува сините кутийки. По това време кенчетата на VirginCola били червени, а само няколко седмици по-рано Pepsi лансирали новите си яркосини опаковки.

Сандвич за леваци – Световната верига за бързо хранене Burger King публикува реклама на нов продукт на 1 април 1998г. – сандвич за леваци. В Америка по това време имало 32 млн. левичари. Според рекламата новият продукт имал същите съставки като оригиналния, но те били завъртени на 180 градуса, така че центърът на тежестта да се падне отляво за по-голямо удобство на левичарите. Кампанията имала огромен успех, както за имиджа на марката, така и за повишаването на продажбите й.

Стойността на Пи – Мексиканско списание включва статия в априлския си брой през 1998г., в която пише, че сенатът в Алабама е гласувал за промяна в стойността на числото Пи (3,14159). Било поискано да му се даде „библейската му стойност” – 3. Скоро статията се появява и в Интернет, обикаля света, а Щатският сенат в Алабама разбира какво се е случило едва когато получава хиляди възмутени писма и имейли.

Еврохимн – През 1999г. Би Би Си заявява, че е решено националният химн „Боже, пази кралицата” (God Save the Queen ) да бъде заменен от общоевропейски химн, изпълняван на немски. Новият химн дори зазвучал за слушателите на радиото. От кабинета на кралицата веднага се обадили в редакцията на радиото и помолили незабавно да им бъде изпратен запис на химна.

BMW – Автомобилният гигант не веднъж е доказвал наивността на британците. По традиция всяка година на Деня на шегата немският производител на автомобили публикува в английската преса реклами на несъществуващи технически нововъведения. Примери за това са миниатюрна чистачка, която чисти емблемата на предния капак, автомобил без волан, управляван от гласови команди, система, която лъже полицейските радари, че скоростта на автомобила е по-ниска с 30км/ч от реалната и куп други неща.

Примерите за добри шеги са много и неизброими. Важно е на днешния ден всички да сме усмихнати и да приемаме с усмивка всеки номер, който ни врътнат близките ни :)