X

Отново на училище: График на десткия сън преди учебата година

от в 10:20 на 01.09.2017 в Всичко за теб | Семейство


Отново на училище: График на десткия сън преди учебата година

Отново на училище: График на десткия сън преди учебата година

Сънят е една от най-важните жизнени функции и без него тялото ни не може да функционира правилно и качествено. За да можем да бъдем продуктивни трябва да си даваме заслужената почивка.

Няма добър родител, който да иска детето му да бъде изморено и отпаднало, когато започне училище. Според специалсти, за да могат децата да влязат в ритъм, трябва да започнат с режима си поне две седмици по-рано. В зависимост от възрастта на вашето дете и часовете сън, от които има нужда, можете да започнете да въвеждате постепенно старите правила. За да е лесно и приятно за детето, в началото просто въведете лягане 15-20 минути по-рано.

Установете рутина

Има много компноненти от ежедневието на вашето дете, които правят съня качествен и спокоен. Нека дрехите за училище да бъдат приготвени от предната вечер, както и всичко необходимо за следващия ден. Да сте подготвени за утре ще позволи на вас и на детето ви да поспите повече и да се събудите без стрес и напрежение сутрина.

Преценете от колко сън се нуждае детето ви

Знайте, че това зависи от възрастта на вашето дете. Според лекарите 10 часа сън за достатъчни, за да се чувства здраво, енергично и отпочинало. За по-малките обаче, говорим за тези между 3 и 5 години, са нужни поне 10-13 часа на денонощие. За деца между 6 и 13 годни около 11 часа. Колкото по-нагоре вървим, толкова повече намаляват часовете за сън, доато не ги сведем до предостатъчните 8.

Лягането в последния момент може да стресира децата ви

Научете децата си да се подготвят за съня. Това може да стане чрез топъл душ или вана с балончета. Ако са по-малки, четете им приказки, за да могат да се отпуснат и да заспят спокойни. Ако са прекалено активни преди лягане, то може да сте сигурни, че заспиването ще бъде трудно и особено нежелано. Специалисти и педиатри предлагат и следния вариант: давайте предложения на детето си – например коя пижама да облече или с какво да го завиете. Това ще им помогне да бъдат активни във взимането на решения в моментите преди лягане.

Ограничете изкуствените напитки 

Кофеинът и захарта трябва да бъдат взети под внимание, когато става въпрос за сън. Приемът на кофеин стимулира централната нервна система и превръща децата в нервни и дори в хиперактивни. Ако все пак малчуганите ви консумират подобни храни и напитки, постарайте се това да бъде в първата част на деня, поне 6 часа преди лягане.

Ограничете технологиите

Уверете се, че телевизори, телефони, таблети и вскякакъв вид електроника са ограничени преди лягане. Технологиите стимулират мозъка да работи активно, което е напълно противопоказно преди сън. Доказано е, че светлината от тези устройства забавя освобождаването на мелатонин. А именно той е сигналът, че е време за лягане.

Каквото и да решите да въведете като правила, уверете се, че децата ви се чувстват добре и са здрави и отпочинали, за да могат да учат пълноценно и да се забавляват.



Теми   деца | здраве | сън | училище

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.