X

Таблица показва основните правила на разделното хранене

от в 18:00 на 30.01.2014 в Здраве и спорт | Диети


Таблица показва основните правила на разделното хранене

Таблица показва основните правила на разделното хранене

Сигурно сте чували за разделното хранене и какви са неговите принципи. Ако не сте, то ето едно кратко разяснение – разделното хранене представлява консумирането на определени типове храни, които съдържат само едно от основните хранителни вещества в състава си – белтъчини, въглехидрати и мазнини.

 
Основната идея е да не се смесват трите типа вещества в едно хранене, защото по този начин организма не може да ги усвои и голяма част от тях биват изхвърлени или „складирани“ в тялото.

Това, обаче, е основната част на разделното хранене. Има още една „малка“ подробност, за която не се споменава толкова често или просто не им се отделя нужното внимание. Става дума за т.нар. съвместимост на храните. Тя е от изключително значение що се отнася до разделното хранене. Храните се разделят на шест основни групи:

•    Белтъчини: месо, птици, риба, сирене, кашкавал, зърнени храни, ядки, семена.
•    Мазнини: мас, олио, жълтък, масло, сметана, маслини.
•    Захари: захар, мед, сладки плодове.
•    Скорбяла: хляб, тестени изделия, скорбялни зеленчуци, картофи.
•    Киселини: кисели плодове, оцет, горчица, туршии, домати, кисело мляко.
•    Други: прясно мляко, безскорбялни зеленчуци, гъби.

 
На базата на хранителните вещества и други критерии се определя кой тип храна с кой е съвместим. За ваше улеснение сме събрали всичко това в една таблица, която ще Ви помогне бързо и лесно да съставите менюто си, съобразно всички правила за разделното хранене. В нея са показани всички възможни комбинации, които бихте могли да консумирате, без да се притеснявате за теглото си.

Върху основните на разделното хранене се изгражда всяка една диета, без значение дали става дума за сваляне на килограми или запазване на вече желаното тегло. При някои диети, които също се позовават на разделното хранене, е позволено да се хапва ВСИЧКО – от шоколад, сладолед, торти и т.н. Стига това да се случва в точно указания ден за въглехидрати.

Така че, ако искате да редуцирате или запазите теглото си, без да се подлагате на изтощителни тренировки и диети, то това е възможно най-добрият вариант, който може да изберете.

Екипът на Dama.bg обича да споделя с читателите си полезна за здравето информация. Споделете тази статия с вашите приятели, за да стигне до възможно най-много хора. Все пак няма по-ценно от здравето, нали?


Теми   разделно хранене | таблица

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.