X

Всичко за екстремната диета на Кеймбридж

от в 17:44 на 08.03.2014 в Здраве и спорт | Диети


Всичко за екстремната диета на Кеймбридж

Всичко за екстремната диета на Кеймбридж

„Екстремна“, „нечовешка“ и „радикална“ са само част от епитетите, които може да прочетете в интернет за диетата на Кеймбридж. Създадената през 1984 година от доктор Алън Хауръд диета е нискокалорична и се състои само от консумирането на супи, каши и шейкове.
В интерес на истината са известни два хранителни плана – за бързо и бавно отслабване. Разликата при тях е в храните, които се консумират. При „бързото“ отслабване ще трябва да се храните основно с шейкове, супи и каши, направени от плодове, зеленчуци, картофи, пилешко месо и овес. Докато при бавното редуциране на килограми се залага почти на същите храни, но се консумират в суров вид и в по-голямо количество.

Хранителен план

Създаденият от доктор Алън Хауърд хранителен план за бързо и трайно отслабване се разделя на шест етапа, през които постепенно се увеличават калориите, които приемате. Първият етап от диетата е най-труден и най-дълъг, но точно тогава се свалят килограмите.
Трябва да сте изключително внимателни в храните, които консумирате и да спазвате стриктно зададените калории. Само тогава може да очаквате резултати.

Позволените храни са:

  • Шейкове от банани или ягоди.
  • Супи от пилешко месо, гъби, картофи, ориенталско чили, пикантни домати, зеленчуци и праз.
  • Овесената каша може да я овкусите с кленов сироп, орехи, ябълки или канела.
  • Позволени са също така дъвчещи се десертчета.




Първи етап – Основен

Основният етап продължава от 1 до 12 седмици в зависимост от това колко дълго може да издържите да се храните по този начин и колко килограма искате да свалите. Спазва се минимум 1 седмица. Консумирате 3 или 4 от позволените храни през деня. Разделяте си порциите както пожелаете, но трябва да съблюдавате да не превишете калорийния си баланс за деня, който е между 400 и 600 kcal.

Втори етап

Калориите се увеличават до 810 дневно. Може да консумирате до 3 от позволените храни плюс зеленчуци, обезмаслено мляко и храни богати на протеин. Отново си разделяте порциите както прецените и се старайте да не превишавате калорийния си лимит. Спазва се минимум една седмица.

Трети етап

Увеличавате калориите на 1000, но вече може да консумирате само 2 от позволените храни. За сметка на това обаче се разрешават салатите за обяд и вечеря, както и млякото. Трябва да се храните по този начин 2 седмици.

Четвърти етап

Калориите си остават същите – 1000, но вече може да консумирате конвенционални храни. Продължавате да се храните по същия начин, както при „Етап 3“. Няма точно определен период, който трябва спазвате. Така че се хранете по този начин колкото пожелаете.

Пети етап

Калориите се увеличават до 1500. При него може да се храните само с 1 от позволените храни + снак от конвенционално подбрани продукти. Отново няма определен период и може да се храните по този начин колкото пожелаете.

Шести етап – Поддържаща фаза

Вече няма нужда да следите калориите, които приемате, но това не означава, че трябва да започнете да се храните по стария начин. Ако искате да запазите теглото си и да не възвърнете свалените килограми, доктор Хауърд препоръчва здравословно и балансирано хранене.



Теми   Алън Хауръд | диета на Кеймбридж | диети

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.