X

Всичко за прочутата диета на доктор Дюкан

от в 18:33 на 18.02.2014 в Здраве и спорт | Диети


Всичко за прочутата диета на доктор Дюкан

Всичко за прочутата диета на доктор Дюкан

Диетата на Дюкан беше много популярна преди няколко години и буквално навсякъде се говореше за нея. Още си спомням как майка ми си беше купила книгата и я споделяше с приятелки и съседки, които също бяха чували за тази „магическа диета“ и искаха стопят излишните килограми с помощта на доктор Пиер Дюкан.
Честно казано това беше преди доста години и не си спомням дали успяха да постигнат желаните резултати, но щом все още се говори за нея, то най-вероятно има защо! Много хора я отричат, още толкова я възхвалят. Така че, нека да хвърлим едно око на прочутата диета на доктор Дюкан и да видим какво ще ни предложи тя.

Какво представлява диетата?

Диетата на Дюкан е известна още като „Протеиновата диета“, тъй като при нея се консумират главно храни богати на белтъчини, а въглехидратите и мазнините почти не намират място в хранителния план, изработен от автора. Строго упоменато още е пиенето на много вода – най-малко два литра на ден. Най-интересното е, че няма никакво ограничение в количеството храна, която приемате, стига тя да бъде в списъка на „позволените“.



Диетата се разделя на четири периода – „Ударен“; „Смесен“; „Запазване на теглото“ и  „Окончателно стабилизиране“.

Ударен период

Това е най-тежкият период от цялата диета. Обикновено той е между 7 и 10 дни, в зависимост от целите, които искате да постигнете. През този период може да консумирате само строго определени храни, които Дюкан е разделил на 8 групи:

  • Месо без мазнини – конско, телешко и говеждо
  • Риба – всички видове
  • Обезмаслени млечни храни – извара, сирене, кисело и прясно мляко
  • Пилешко месо
  • Дреболии – дробчета, воденички, сърца и т.н.
  • Морски дарове – раци, калмари, скариди и миди
  • Нискомаслена шунка


Смесен период


Периодът на тази диета е отново между 7 и 10 дни. Отново се консумират храни, предимно богати на белтъчини, но с единствената разлика, че може да си позволите определени видове зеленчуци, които да комбинирате с храните от първия период. Общо взето може да консумирате всички зеленчуци, без тези, които са богати на въглехидрати – ориз, картофи, грах, царевица, нахут, авокадо и артишок. Зеленчуците се ядат сурови, без никакво олио и мазнини.


Запазване на теглото

Това е най-дългият период от цялата диета. Той се равнява на 10 дни за всеки изгубен килограм, което ще рече, че ако сте свалили 6 килограм трябва 60 дни да спазвате този режим. Храненето продължава да бъде същото като през втория период, като се разрешава консумацията на всички видове месо и нормална шунка, а не обезмаслена. Към тях се добавят следните храни, които трябва да консумирате:

  • Един плод на ден – без банани, череши и грозде – всеки ден
  • Две филийки пълнозърнест хляб – всеки ден
  • Една порция сирене от 40 грама – всеки ден
  • Две порции нишесте – два пъти в седмицата – макарони, ориз, картофи и т.н.

Най-интересното през този период са т.нар. „галавечери“ и „чист ден“. При галавечерите може да консумирате каквото пожелаете от изброените храни, но трябва да го направите на ЕДНО ХРАНЕНЕ – най-добре за вечеря. Чистият ден пък е като този от ударния период.


Период на окончателно стабилизиране

Връщате се към нормалното си хранене шест дни в седмицата, като имате един белтъчен ден, който трябва да бъде в четвъртък. Освен това, трябва да приемате по 3 супени лъжици овесени трици на ден.

От собственоръчното проучване, което направих, докато събирах информация за диетата, останах с впечатление, че повечето хора са доволни от нея и споделят, че бързо са успели да се отърват от излишните килограми. Лично според мен е малко радикална и определено не е подходяща за всеки, особено за тези, които обичат да си похапват. Но ако сте твърдо решени да стопите излишните килограми – с помощта на доктор Дюкан със сигурност успеете!



Теми   диета | диета на Дюкан | Пиер Дюкан

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.