X

10 ежедневни навика, които те правят по-умна

от в 08:01 на 21.07.2014 в Всичко за теб | Кариера


10 ежедневни навика, които те правят по-умна

10 ежедневни навика, които те правят по-умна

Да увеличиш IQ-то си не е задача за една нощ. Трябва да изграждаш своя интелект чрез ежедневни навици. Ето и няколко съвета как бихте могли да се превърнете в по-умна личност:

1. „С 10 идеи на разсънване“

Отделяй няколко минути дневно, за да помислиш как би могла да бъде намалена бедността по света или кое е най-доброто решение на собствените ти проблеми. Потърси смисъл в последния филм, който гледа. Предметът на твоите размисли не е от голямо значение. Работи с мозъка си и развивай мускулите му чрез нови идеи. Кой знае, може би ти ще намериш решение на проблема с глобалното затопляне.

2. „Чети вестници“

Ще се научиш да формираш собствено мнения и да свършваш точките между привидно несвързани неща. Освен това ще заблестиш пред останалите, когато покажеш, че си в крачка със света.

3. „Адвокат на дявола“

Когато ежедневието те срещне с твърдение, с което не си съгласна, съставяй наум собствено становище по темата. Подкрепяй го с доказателства. След време започни да оборваш и мненията, с които си съгласна. Играй с ума си, бъди „адвокат на дявола“.

4. „Замести телевизията с образователни клипове“

Няма да научиш нищо от сериалите, които си свикнала да гледаш всеки ден. Не, не се оправдавай с това, че няма нищо друго по телевизията. Щом четеш това, значи имаш интернет. А интернет е светът на неограничените възможности.

5. „Споделяй всичко ново, което научаваш с други хора“

Ако намериш човек, с когото да обсъждаш и анализираш идеите си, ще се сдобиеш с нови перспективи. Освен това ако успееш да обясниш наученото на друг, то значи добре си усвоила прочетеното/видяното.

6. „Направи списък с уменията, които искаш да придобиеш“

Работи върху тях всеки ден. 15 минути са достатъчни, за да се превърнеш след време в човека, когото искаш да бъдеш. Допълнителните умения ще увеличат трудоспособността ти многократно.

7. „Стимулирай ума си“

Отделяй 30 минути за джогинг всеки ден. Или пък друг спорт, всичко зависи от теб. Така ще поддържаш психичното си здраве в добра форма, а 30-те минути можеш да използваш за време в размисли.

8. „Говори с хора, които намираш за интересни“

Дори да са непознати, не се страхувай да направиш първата крачка. Можеш да научиш много от хора, които едва познаваш. И можеш да намериш много и добри приятели. Кой знае, може би за цял живот.

9. „Запиши се на онлайн курс“

Потърси популярни онлайн курсове с доказан ефект. Увери се, че не претоварваш себе си. Учебните програми също ще задържат ума ти „на пистата“, без значение дали ще слушате лекция или ще работите по задание.

10. „Излизай с хора, които са по-умни от теб“

Стреми се поне веднъж седмично да се срещаш с човек, който те вдъхновява.



Теми   интелигентност | навици | остър ум | ум

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.