X

10 навика, които са вредни за мозъка

от в 11:23 на 05.02.2014 в Здраве и спорт | Здраве


10 навика, които са вредни за мозъка

10 навика, които са вредни за мозъка

Ще ви представим няколко навика, които според някои са полезни, други ги правят само защото са свикнали, но те всъщност увреждат мозъка. Ето защо е най-добре да спрем да правим тези неща:

1. Без закуска – хората, които не закусват, понижават нивото на кръвната си захар. Това води до недостатъчно снабдяване на мозъка с хранителни вещества, което пък става причина за дегенерацията му.

2. Преяждане – то предизвиква втвърдяване на мозъчните артерии, което води до намаляване на умствената му сила.

3. Пушене – то причинява множествено свиване на мозъка и може да доведе до Алцхаймер.


4. Прекалена консумация на захар – многото захар ще спре усвояването на протеини и хранителни вещества, и ще причини недохранване. Освен това, не е изключено да повлие в негативна посока на мозъчното развитие.

5. Замърсяването на въздуха – мозъкът е най-големият потребител на кислород в тялото ни. Вдишването на замърсен въздух намалява доставянето му до мозъка, вследствие на което намалява мозъчната ефективност.

6. Лишаване от сън – сънят осигурява почивка на мозъка. Ето защо дългосрочното лишаване от сън ще ускори смъртта на мозъчните клетки.

7. Покриване на главата по време на сън – спането с покрита глава повишава концентрацията на въглероден диоксид и намалява тази на кислорода, което може да доведе до увреждане на мозъчните ефекти.

8. Мозъкът ви работи, когато сте болни – работата или ученето, докато сте болни може да доведе до понижаване ефективността на мозъка, както и да го увреди.

9. Липса в стимулирането на мисълта – мисленето е най-добрият начин за обучаване на мозъка ни. Липса в стимулирането на мисълта, може да причини мозъчно свиване.

10. Да говорим рядко – интелектуалните разговори насърчават ефективността на мозъка, така че... говорете!



Теми   мозък | навици | факти

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.