X

3 изпитани трика срещу тревожност

от в 11:23 на 12.06.2015 в Здраве и спорт | Здраве


3 изпитани трика срещу тревожност

3 изпитани трика срещу тревожност Снимка: parentcircle.com

На всеки от нас му се е случвало поне веднъж да изпита на гърба си тревожността. Лежите си в леглото през нощта, опитвайки се да заспите и сънят все не идва. За да се развлечете, започвате да мислите за важната среща, които ви очакват утре. Дали сте достатъчно подготвени? Тогава си спомняте, че сте получили странен имейл от колега по-рано. А дали му отговорихте? Дали не е било за срещата. Докато се усетите и вече е 1:00 след полунощ, а сега вече наистина не можете да заспите.

Тревожността е един от най-големите проблеми на съвременните хора. Тя е основна причина за много емоционални терзания, свръхумора и заядливост. Симптомите й са свързани с повишена сърдечна честота, затруднено заспиване, свръхчувствителността към болка и шум, нетолерантност, нервност и раздразнителност.

Ако проблемът не бъде решен, е възможно тревожността дори да ви доведе до някои физически проблеми. Според специалисти много от стомашните болести (колит, гастрит, язва), както и заболяванията на сърцето (хипертония) са свързани пряко с тревожността. Не се ли вземат навременни мерки срещу тревожността може да се стигне до депресия и тежки психологични проблеми.

Ако се разпознавате в някой от симптомите по-горе, може да се опитате да преодолеете тревожността със следните трикове. Те ще ви накарат да се чувствате много по-спокойни и да възвърнете самочувствието си в напрегната ситуация. Почти мигновено ще усетите положителното им въздействие.

1. Имате ли нервни тикове? Забравете за тях.

Според психолога Алис Бойс една от причините да се нервираме повече и повече в очакване на важна среща са нашите нервни тикове. Всички навици и привички, които уж ни успокояват, реално работят срещу нас. Спомнете си как си гризете нокти си до живец, пипате кичур коса или играете с пръстена си.

Според нея тези уж невинни жестове всъщност засилват усещането за тревожност и го показват на другите. Така, дори да не сме толкова паникьосани от предстояща среща или разговор, ние се настройваме на погрешна вълна.

За да се избавим от това усещане, е важно да работим над себе си. Първо да се успокоим, че този ден е като всеки друг. След това да изхвърлим или да се отдалечим от всичко, което може да ни разсейва. Важно е да сме фокусирани, но не върху самия разговор, а върху собствените си чувства за него.

2. Разиграйте в главата си двата възможни изхода от вашата среща.

Понякога създаването на два сценария, по които да протече нашата среща с клиент или потенциален нов работодател, ни правят много по-спокойни и уверени. Нека си представим с подробности как преминава една толкова напрегната минута в живота ни, в която се взема решение за бъдещето ни. Когато тя се случи реално, мозъкът ни ще я разпознае сякаш вече е нещо рутинно и обичайно. Тогава няма да отдели същото количество стресови хормони и ще запазим по-лесно самообладание.

Винаги допускайте и двата възможния развоя от преговори. Както се казва в една мъдрост – понякога печелим, а друг път учим. Ако се уловите, че твърде много се вглеждате в лошия сценарий, не се корете. Опитайте се обаче да потърсите каква е причината и какво може да налучите от провала.

3. Не се самонаказвайте. 

Понякога въпреки че сте направили всичко по силите си, нищо не се случва както желаете. Започвате да въртите в главата си различни сценарии, да търсите какво не сте успели да свършите правилно и да се самонаказвате за това, че не сте го предвидили.

В такива моменти си вземете малко почивка. Приемете, че всичко това е един опит, който ще ви се отблагодари следващия път. Бъдете мили към себе си. тревогите ни често са резултат от собствената ни взискателност към нас самите. 



Теми   нерви | нервност | тревога

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.