X

6 неща, които да направиш, когато си емоционално изтощена

от в 12:30 на 14.06.2017 в Всичко за теб | Щастие


6 неща, които да направиш, когато си емоционално изтощена

6 неща, които да направиш, когато си емоционално изтощена

В един или друг момент ние всички прегаряме и натоварването ни идва в повече. В този случай би било погрешно да мислиш, че за няколко дни ще се настаниш на дивана и ще се чувстваш презареден.

Може да не знаеш, но психическата умора и изтощение са много по-лоши от физическата.

В случаите на пълно физическо и психическо изтощение е добре да си дадеш ден-два, в които да се отдадеш на пълен релакс. Но това не винаги е възможно. Ето защо ти предлагаме няколко ефективни метода за релаксация, които ще ти помогнат да се почувстваш по-добре незабавно.

Промени ежедневните си навици

Всеки ден правиш едно и също нещо отново и отново, но разчупването на тази рутина може да бъде наистина добър начин да се избавиш от умственото изтощение. Направи усилие да предизвикаш себе си и да правиш нещо съвсем ново веднъж седмично. Ако се чувстваш наистина ентусиазирана, опитай да правиш нещо ново веднъж на ден. Помисли за дейности, на които се наслаждаваш, които наистина захранват душата ти и започни да ги правиш. Когато умът ти е отворен за нови начини на мислене и възприемане, ще си склонна да бъдеш много по-щастлива като цяло.

Води си дневник

Поддържането на дневник е чудесен начин да облекчиш стреса и да го оставиш на лист хартия. Воденето на дневник може да бъде наистина полезно, защото ти дава възможност да погледнеш назад и да отразиш напредъка, който си направила в живота си. Това занимание развива творчеството ти, изгражда увереност, повишава разбирането и те насърчава да следваш целите си. Това не трябва да бъде нещо, което те кара да оказваш натиск върху себе си, не е нужно да го правиш всеки ден. Запиши какво ти идва на ум, ще почувстваш освобождаване. Опитай се да пишеш в дневника си няколко пъти седмично. В крайна сметка ще откриеш, че писането е начин за презареждане на мозъка ти.

Медитирай

Съществуват толкова много статии и хора, които се радват на ползите от медитацията, тя наистина работи. Около 80% от посещенията при лекарите са свързани със стреса. Много пари и време могат да бъдат спасени, ако се научиш да медитираш самостоятелно. Тя може да намали стреса, да повиши имунитета, да подобри съня може да увеличи щастието. Пет минути на ден е всичко, от което се нуждаеш. С течение на времето можеш да откриеш, че медитацията повече от веднъж на ден за по-дълги периоди е още по-полезна за умственото ти благополучие.

Погрижи се за връзките си

Взаимоотношенията са много важни, но е още по-важно да си спомниш колко здрави са те. Може да откриеш, че имаш няколко токсични взаимоотношения в живота си. Може да ти е трудно да го приемеш, но трябва прекратиш тези взаимоотношения. За съжаление, нефункциониращите взаимоотношения могат да станат "нормална" част от живота и дори да не го осъзнаваш, могат да бъдат много изтощителни. Отдели време, за да прегледаш всичките си връзки. От решаващо значение е да разбереш дали те имат някаква стойност в живота ти. Токсичните романтични взаимоотношения могат да те изтощят психически, особено ако чувстваш,че влагаш енергия в нещо, което може би не е правилно. Хората, които са наясно с връзките си, обикновено са по-уверени в собствената си преценка.

Тренирай

Упражненията и спортът не са просто полезни за цялостното ти благосъстояние, а и в случаите, когато се чувстваш умствено изцедена. Не е нужно да прекарваш всяка вечер във фитнеса. Нужни са ти само 20 минути дневно или час два-три пъти седмично и ще видиш, че много скоро ще се почувстваш значително по-добре. Многобройни проучвания са доказали стойността на упражненията за повишаване на концентрацията и психическото здраве. С ежедневна 20-минутна интензивна тренировка, притокът на кръв към мозъка се увеличава и подобрява настроението, креативността и паметта.

Зарежи егото си

Чувството за постижение не винаги непременно ще ти донесе радост. Прекарването на няколко допълнителни часа на работа, за да изпълниш всичките си задачи, може да бъде продуктивно, но наистина да изцеди и последните ти сили. Позволи си да се поглезиш. Купи обувките, за които отдавна мечтаеш, или се впусни в онова спонтанно пътуване през уикенда с приятели или с любимия. В голямата схема на нещата, времето ти на земята наистина е кратко. Каквото и да решиш да направиш, направи го, защото то наистина носи истинска радост за душата ти.



Теми   съвети | щастие

Още по темата

Коментари

Зареждане






x

Ако не искаш да получаваш най-интересните статии, натисни тук.