Всички сме си играли някога с Барби, „Аква“ написаха песен за нея и за мнозина тя е синоним на женското съвършенство, само си помислете колко възрастни жени се опитват да приличат на нея. Да, Барби и нейните десетки разновидности ни съпътстваха през по-голямата част от детството ни. Но през последните години Барби и нейните приятели бяха подложени на какви ли не обиди – че Барби е възхвала на анорексично слабата фигура, че е твърде бяла, твърде руса, твърде идеална.
Горката Барби нямаше нито миг покой заради подобни твърдения. За да се справят с подобни нападки, „Мател“ – компанията, която произвежда куклата, започна да се нагажда към днешните разбирания. Така куклата, която се беше променила незначително от създаването си през 1959 г., изведнъж беше подложена на невиждана трансформация – Барби се появи в три разновидности, с три различни фигури. Освен това качи значително количество килограми, за да има по-пищни форми, някои кукли дори имаха акне и стрии, за да знаят малките момиченца какво ги чака през пубертета.
Сега „Мател“ са готови за нещо ново и решават да подкрепят една похвална инициатива против хомофобията. За целта създават нова приятелка на Барби - Амий. На пръв поглед невинната снимка предизвика вълна от реакции и Барби набързо беше обявена за лесбийка.
Снимката на Барби и новата ѝ приятелка беше публикувана в „Инстаграм“. Двете са седнали близо една до друга, Барби е леко наклонена към своята любима. Двете носят тениски, на които пише „Любовта побеждава“ – призив срещу хомофобията.
Ето какво пише на снимката:
„Горда съм да нося една от тениските на „Любовта побеждава“, докато съм с @songofstyle! Знаехте ли, че нейните тениски подпомагат различни каузи и организации? Инициативата ѝ е много вдъхновяваща, а дните, които прекарах с Амий, бяха невероятни – тя е истинска кукла!“
Да, Барби не си признава, открито, че се среща с Амий, но призивът на „Мател“ е ясен – да спрем хомофобията.
Ето какво казва генералният директор на „Мател“ – Евелин Мазоко, за множеството промени през последните години: „Вълнуваме се, че можем да променим лицето на бранда ни – тези нови кукли представят онзи свят, който момичетата виждат около себе си – с различни видове тела, различен цвят на кожата и различен стил. По този начин момиченцата могат да изберат куклата, която смятат за най-близка до себе си. Ние смятаме, че наша отговорност е да разширим представата за красотата“.
Колкото до Амий, всъщност куклата е базирана на блогърката Амий Сон, която е интериорен дизайнер по професия, автор е на редица книги и активно подпомага множество добри каузи. Самата Амий се шегува, че нейната кукла тайно има любовна връзка с Барби.