Има няколко начина, по които ресторантите ни карат да даваме повече пари, отколкотo ни се иска. Например, дават цена, която не съответства на качеството.

Това, което може да ви изненада, е, че повече неща са се случвали, но вие не сте забелязали как парите си отиват и как са ви манипулирали.

Решихме да ви помогнем и да ви разкрием тайните на заведенията:

1. Илюзията на Делбьоф

Сигурно сте виждали снимки, на които две различни фигури имат еднакъв размер. Тази илюзия прилагат и ресторантите. Слагат порциите в големи чинии, за да изглеждат те по-големи. Ястието би се побрало идеално и в по-малка чиния, но няма да има същото въздействие. На някои шведски маси се дават малки чинии, за да не ядат клиентите много храна.

2. Трикове с размера

Нека предположим, че поръчвате сода към храната си. Тя се сервира в по-тясна чаша. Така ресторантите пестят напитките си и мамят клиентите.

3. Правят храната да изглежда по-вкусна, отколкото е

Когато си поръчваме нещо, очакваме то да е вкусно, колкото изглежда в менюто. Колкото по-красиво и привлекателно е то на външен вид, толкова повече привлича вниманието.

4. Бакшиш в сметката

От куртоазия хората оставят бакшиши. Те са по-големи, ако обслужването е било добро. Това, което може би не знаете, е, че някои ресторанти вече поставят бакшиша в сметката. Някои клиенти се срамуват да попитат дали трябва да платят и него, защото е представен като „избираем“ разход. Така са принудени да платят повече, отколкото трябва.

5. Преработка на хляба

Много ресторанти признават, че когато клиентите не изядат сервираният им хляб, го затоплят за следващия ден. Някои пък го преработват в други форми.

6. Трикове в менюто

Много от нас прелистват просто менюто, докато си изберат. Случва се да не се загледаме в цената или грамажа. Това е причината и в някои менюта по-скъпите ястия да са по-напред и с друг шрифт, за да привлекат вниманието, а на други да липсва валутата до самата цена.

7. Получаване и продажба на замразени ястия

Всички обичаме да си поръчаме храна, когато сме уморени и не ни се готви. Някои ресторанти признават, че са доставяли току-що размразена готова храна.

8. Класическа музика за фон

Музиката в ресторантите може да има голямо въздействие върху клиентите. Класическата музика помага на хората да се отпуснат и да хапнат повече.

9. Изкуствено оцветяване на храната

Сьомгата е много вкусна и здравословна. Тя е поръчвана от много хора. За да са заредени по-добре, много ресторанти поръчват рибата от места, където тя не се отглежда правилно и е с друг цвят. В ресторантите тя се оцветява, за да изглежда по-свежа, отколкото е.

10. Храна с „интересни“ имена

Когато менюто е препълнено с имена на ястие, които звучат готино, но странно, се прави връзка с честността на клиентите. Почти всяко заведение продава сандвичи, но всеки посещава определено място, защото му харесва. Когато отиваме на ресторант, плащаме не само за храната, но и за удоволствието. Колоритни имена, дори и на други езици, привличат погледите на клиентите. Така се продават ястие на тройни цени.